Forfatter Emne: Justering af standard affjedring på SV1000  (Læst 6898 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Koster

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 184
Justering af standard affjedring på SV1000
« Dato: Maj 25, 2005, 10:21:32 pm »
Har læst lidt rundt omkring vedr. teori om justerng af affjedringer. Om div. udskriftninger af fjedre , forgafler osv.

Er der nogen der har praktiske erfaringer med justering af standard affjedrigen  :?:
- Hvad har du ændret
- Hvad synes du effekten var
- Fordele / ulemper osv  :?:  :?:
SV1000 K3 Sølv. Nu med Givi 770A og lakerede sidedæksler og TPS mod.

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Justering af standard affjedring på SV1000
« Svar #1 Dato: Maj 26, 2005, 09:32:41 am »
Der findes en del forskellige "håndbøger" på nettet og de forklarer ganske fint hvad man kan gøre men det hele starter jo med at man skal føle sig frem og mærke hvad den gør galt.

Hvad synes du der er galt med din standard opsætning??

Skal snart på Jyllandsringen og køre, der håber jeg at jeg kommer nærmere en perfekt opsætning af min egen N'er.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

hod

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 76
Jeg ser selv ...
« Svar #2 Dato: Maj 26, 2005, 11:08:02 am »
.. frem til tilbagemeldingen fra Jyllandsringen.

Har en idé om at den er lidt blød i standardopsætning.

Hans Ove
HOD, Søllerød, tidligere SV 1000 og SV 650. Bæge ænder
Ducati Monster 900 i.e. Dark ´01
Ducati Monster 620 ´03

Koster

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 184
Justering af standard affjedring på SV1000
« Svar #3 Dato: Maj 26, 2005, 11:30:40 am »
JO jeg synes primært , efter at jeg selv og makinen er blevet kørt lidt til = mere gas, at den forekommer lidt blød foran.
Jeg kan selvfølgelig bare begynde at stille jf. div håndbøger , men der er jo et utal af forskellige kombinatioener og evt. opstramning foran vil det påvirke den bagerste (indirekte) eller kræve justering af den bagerste.

Skal kører på Padborg Park i morgen  :D  :D Og vejrudsigten   8)
SV1000 K3 Sølv. Nu med Givi 770A og lakerede sidedæksler og TPS mod.

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Justering af standard affjedring på SV1000
« Svar #4 Dato: Maj 27, 2005, 03:03:05 pm »
Jeg har ikke følt behov for at stille på fjederforspændingen på forgaflen endnu, efter min mening er en SV ret Stiv/hård som standard. Jeg har aldrig "bundet" min forgaffel selvunder kraftig opbremsninger men jeg vejer også kun ca.80 kg.

Derimod føler jeg at retur dæmpningne bør stilles en måske to takker højere på bagdæmperen for at undgå "vuggeri" under hård kurvekørsel.

Det var alt fra min side indtil videre.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Koster

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 184
Justering af standard affjedring på SV1000
« Svar #5 Dato: Maj 29, 2005, 10:00:18 pm »
Vejer selv under 80. Måske kunne medicinen også afhjælpe den vuggen som jeg oplevede ved høj hastighed :wink:
SV1000 K3 Sølv. Nu med Givi 770A og lakerede sidedæksler og TPS mod.

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Justering af standard affjedring på SV1000
« Svar #6 Dato: Maj 30, 2005, 12:22:30 pm »
Skal kører på Padborg Park i morgen   Og vejrudsigten

------------

Jeg vil gerne høre lidt om din erfaring fra Padborg... Hvordan var den på banen?
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Koster

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 184
Justering af standard affjedring på SV1000
« Svar #7 Dato: Maj 30, 2005, 11:55:09 pm »
Citat fra: steen
Skal kører på Padborg Park i morgen   Og vejrudsigten

------------

Jeg vil gerne høre lidt om din erfaring fra Padborg... Hvordan var den på banen?


 :D  :D  Jeg har ikke noget at sammenligne med men jeg synes den var rigtig god = entydig og pålidelig. Nu kørte jeg kun på langsomt hold så hvis man kører som de semi prof. så er det måske noget andet.

Motor bremsen skal man lige passe på , var ved at ende i græsset , men det er jo i prncippet so på alm. vej.  Men ellers var / er det mest mig der sætter begrænsningerne / grænserne .

Minus  :?:  Oplevede lidt uro ved "hårde" nedbremsninger der gjorde jeg ikke kunne (ville) lægge den ind før den var faldet til ro, måske bare en vane sag.

Som et lille kurriosum kan jeg fortælle at manden med holdets mindste cykel (GSX 250 - 47 hk eller deromkring) var den der kørte suværent hutrtigst i svingene  :oops:  :oops: af alle :evil:  :D
SV1000 K3 Sølv. Nu med Givi 770A og lakerede sidedæksler og TPS mod.