Forfatter Emne: Hvor mange km er der i en SV 650?  (Læst 6464 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

LunD^

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Re: Hvor mange km er der i en SV 650?
« Svar #15 Dato: Februar 23, 2007, 01:45:43 pm »
Du skal også tænke over om du kan komme af med den igen, hvis du skal sælge om eks. 3år.

Hvis du køber en velholdt cykel der har kørt fx. 54000km, så har den om 3 år måske kørt 70.000km, og selvom om den stadig går godt, vil folk hellere kigge efter dem med 20.000km..
Suzuki SV650s ´99 powered by Mivv. Check møgSVinet ud på http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8009

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Hvor mange km er der i en SV 650?
« Svar #16 Dato: Februar 23, 2007, 02:03:35 pm »

Det er da helt vildt.  :respekt:  Bruger han  den hver dag på arbejde? Ny eller gammel model?

Ja, jeg har også tænkt på om han har levet på den cykel siden han fik den.  :D Jeg kørte 12.000 sidste sæson og syntes det var meget. Men hvis jeg ganger op kan jeg jo godt se jeg ikke kommer i nærheden.
Jeg har ikke levet på den ! Man sover af helvede til på en SV  :lmao:
Men 2x75 Km i hverdagene, plus en masse for sjov kørsel, ca ni måneder om året, giver en hel det  :D
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Hudson_W

  • Gæst
Re: Hvor mange km er der i en SV 650?
« Svar #17 Dato: Februar 23, 2007, 03:29:05 pm »

Det er da helt vildt.  :respekt:  Bruger han  den hver dag på arbejde? Ny eller gammel model?

Ja, jeg har også tænkt på om han har levet på den cykel siden han fik den.  :D Jeg kørte 12.000 sidste sæson og syntes det var meget. Men hvis jeg ganger op kan jeg jo godt se jeg ikke kommer i nærheden.
Jeg har ikke levet på den ! Man sover af helvede til på en SV  :lmao:
Men 2x75 Km i hverdagene, plus en masse for sjov kørsel, ca ni måneder om året, giver en hel det  :D


 :lmao: :lmao:

Men ok, jeg kan godt se 150km pr hverdag giver noget.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Hvor mange km er der i en SV 650?
« Svar #18 Dato: Februar 23, 2007, 11:04:34 pm »
Jeg blev lidt nysgerrig og begyndte at lede efter andre med problemet, og stødte på dette:

Fra: http://www.sv650.org/sv_feb00.htm (det nederste afsnit på siden)

Det er bestemt interessant! Men når jeg har læst siden igennem, lader det til kun at være på '00 modellerne, pga. af ændringer i bundkarret. Så '99 går fri, og de har formodentlig fixet problemet på '01. Så det kan ikke være det der har været Freddys og Søren Ts problem. Hmm. Men man kan drage den erfaring, at hvis man kigger på en '00 model, skal man sørge for at checke om den har været til reperation for det problem!
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Hvor mange km er der i en SV 650?
« Svar #19 Dato: Februar 24, 2007, 12:37:36 am »
Hej.

Nogle der ved om der også er problemer med de nyere SVér (f.eks. min som er en K6), og er det samme fejl som Freddy og Søren havde som linket omtaler ??

Mvh Søren

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Hvor mange km er der i en SV 650?
« Svar #20 Dato: Februar 24, 2007, 12:48:43 am »
...er det samme fejl som Freddy og Søren havde som linket omtaler ??
Det lader det til. Som de skriver:
"...can reduce the oil pump's ability to provide adequate lubrication to the crankshaft bearings during operation at high engine RPM. Lack of lubrication can cause damage to the crankshaft bearings..."
Dog ved jeg ikke, om de med crankshaft bearings mener hovedlejerne eller plejlstangslejerne, for begge typer sidder jo på krumtappen. Men det kan vel være hip som hap. Dét, de angiver som værende fejlen, er oliesmøringen af krumtappen, og hvis den fejler, går det vel ud over alle lejesættene på krumtappen. Så er spørgsmålet blot, hvilket sæt der først står af.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Hvor mange km er der i en SV 650?
« Svar #21 Dato: Februar 24, 2007, 09:17:05 am »
...er det samme fejl som Freddy og Søren havde som linket omtaler ??
Det lader det til.

Jeg er egentlig enig i at resultatet matcher, men det svage led i kæden må formodentlig være et andet end det som medførte tilbagekald af '00'eren?

Alligevel er det ikke noget jeg ville ligge søvnløs over, Alex og B2 giver da rigeligt med omdrejninger på deres uden oliesmøringsproblemer? ;)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Hvor mange km er der i en SV 650?
« Svar #22 Dato: Februar 24, 2007, 03:17:05 pm »
Det lader det til. Som de skriver:
"...can reduce the oil pump's ability to provide adequate lubrication to the crankshaft bearings during operation at high engine RPM. Lack of lubrication can cause damage to the crankshaft bearings..."

Hvor skriver de det? Link, bitte :-)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Hvor mange km er der i en SV 650?
« Svar #23 Dato: Februar 24, 2007, 03:47:10 pm »
Det lader det til. Som de skriver:
"...can reduce the oil pump's ability to provide adequate lubrication to the crankshaft bearings during operation at high engine RPM. Lack of lubrication can cause damage to the crankshaft bearings..."

Hvor skriver de det? Link, bitte :-)

Det gør de her, allernederst på siden hvor de gengiver Suzukis brev til '00-ejerne: http://www.sv650.org/sv_feb00.htm

Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Hvor mange km er der i en SV 650?
« Svar #24 Dato: Februar 24, 2007, 06:22:49 pm »
Det lyder jo som et ubehageligt problem, især nu da je overhovedet ikke har været ude og køre på min SV 650S K6 endnu.
Er der ikke nogle der ved hvor omfattende dette problem er og om det evt er blevet løst ???

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Hvor mange km er der i en SV 650?
« Svar #25 Dato: Februar 24, 2007, 10:27:35 pm »
Det lyder jo som et ubehageligt problem, især nu da je overhovedet ikke har været ude og køre på min SV 650S K6 endnu.
Er der ikke nogle der ved hvor omfattende dette problem er og om det evt er blevet løst ???
Det problem, som afstedkom tilbagekaldelser, eksisterede åbenbart kun på '00 modeller (SV'ens 2. årgang), så må vel nok siges at være en børnesygdom. Da der tilsyneladende ikke har været tilbagekaldelser siden dengang, må man formode at de er kommet problemet til livs i dag. Jeg tror i hvert fald ikke, du behøver være nervøs for din K6. :)
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

RonniB

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Re: Hvor mange km er der i en SV 650?
« Svar #26 Dato: Februar 25, 2007, 08:56:11 am »
Bare til oplysning, så hedder hovedlejer; crankshaft bearing, og plejlstangslejer; big-end bearing.

Ronni
"handling over power"