Forfatter Emne: Batteri Flad??  (Læst 8231 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

lks

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
    • http://www.kaos-mc.dk
Re: Batteri Flad??
« Svar #15 Dato: Februar 13, 2007, 07:17:18 am »
Er ked af at sige det men hgar et batteri været afladet til under 10 v er det nok tvivlsomt at man får liv i det og gør man det så er det mere end tvivlsomt at man får fuld kapacitet
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.

bdamkjaer

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 312
Re: Batteri Flad??
« Svar #16 Dato: Februar 13, 2007, 08:37:14 pm »
var lige forbi min SV i dag, den startede fint ved første tryk. Batteriet har bare stået og været tilsluttet og ikke ladet på.  :mrgreen:
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
Re: Batteri Flad??
« Svar #17 Dato: Februar 15, 2007, 07:17:34 am »
mit batteri løber tør for strøm på under en mdr hvis ikk jeg jeg sætter laderen til. men det står også og bliver brugt hele tiden af en alarm og en gps enhed. så købte en lader sidste år m "vinter/vedligeholdelse" lade funktion.
nu med gixxer 1000k8:o)

K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 182
Re: Batteri Flad??
« Svar #18 Dato: Februar 20, 2007, 03:45:05 pm »
Hvor længe holder sådan et batteri normalt?? og hvordan ser man om det er det originale der stadig sidder på?? Havde lige ladet mit op det var også rimelig dødt! Men den sprang desværre ikke igang første gang og nu prøvede jeg lige et par gange, men batteriet gik sgu hurtigt dødt igen!!!:-( så det var på med laderen igen!! men jeg tænkte bare på om det kunne være ved at være godt brugt når der ikke skal mere til...
mvh

Kenneth (SV650S)

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
Re: Batteri Flad??
« Svar #19 Dato: Februar 20, 2007, 07:34:18 pm »
Hvor længe holder sådan et batteri normalt?? og hvordan ser man om det er det originale der stadig sidder på?? Havde lige ladet mit op det var også rimelig dødt! Men den sprang desværre ikke igang første gang og nu prøvede jeg lige et par gange, men batteriet gik sgu hurtigt dødt igen!!!:-( så det var på med laderen igen!! men jeg tænkte bare på om det kunne være ved at være godt brugt når der ikke skal mere til...

på et bil batteri hedder det ca 3 år. så det er vel en anelse mindre på et mc batteri. men du skal nok ud og finde et nyt batteri når det ikke kan starte din cykkel mere end 3 forsøg.
nu med gixxer 1000k8:o)

BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Re: Batteri Flad??
« Svar #20 Dato: Februar 20, 2007, 08:55:13 pm »
Hvor længe holder sådan et batteri normalt?? og hvordan ser man om det er det originale der stadig sidder på?? Havde lige ladet mit op det var også rimelig dødt! Men den sprang desværre ikke igang første gang og nu prøvede jeg lige et par gange, men batteriet gik sgu hurtigt dødt igen!!!:-( så det var på med laderen igen!! men jeg tænkte bare på om det kunne være ved at være godt brugt når der ikke skal mere til...

På min FJ1200 sad der et 6 år gammelt batteri. Der var ingen problemer med at starte.
Hvis batteriet ikke får frost holder det længe. Jeg tror det er frosten der gør at bil batterier ikke holder så længe. Og så skal der noget mere til at slæbe en kold bil igang end en sommerlun mc  :).

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
Re: Batteri Flad??
« Svar #21 Dato: Februar 21, 2007, 05:57:14 pm »
Hvor længe holder sådan et batteri normalt?? og hvordan ser man om det er det originale der stadig sidder på?? Havde lige ladet mit op det var også rimelig dødt! Men den sprang desværre ikke igang første gang og nu prøvede jeg lige et par gange, men batteriet gik sgu hurtigt dødt igen!!!:-( så det var på med laderen igen!! men jeg tænkte bare på om det kunne være ved at være godt brugt når der ikke skal mere til...

På min FJ1200 sad der et 6 år gammelt batteri. Der var ingen problemer med at starte.
Hvis batteriet ikke får frost holder det længe. Jeg tror det er frosten der gør at bil batterier ikke holder så længe. Og så skal der noget mere til at slæbe en kold bil igang end en sommerlun mc  :).

ja jeg tror sku ikk du får startet dytten med et mc batteri :mrgreen:  du kan miste helt op til 50% af dit batteri´s koldstarts effekt når du kommer under 0 grader. ja ved godt at baterier kan holde meget længere end 3 år. skrev også FORVENTE  8)
nu med gixxer 1000k8:o)

BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Re: Batteri Flad??
« Svar #22 Dato: Februar 21, 2007, 06:28:18 pm »
ja jeg tror sku ikk du får startet dytten med et mc batteri :mrgreen:  du kan miste helt op til 50% af dit batteri´s koldstarts effekt når du kommer under 0 grader.

Op til 50% Mindre effekt  :shock:! Så tror da pokker at jeg ikke kan få liv i den ene traktor. Må nok hellere få købt et nyt batteri. SV batteriet kan nok heller ikke trække de 3500ccm diesel igang  :).

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
Re: Batteri Flad??
« Svar #23 Dato: Februar 21, 2007, 07:22:20 pm »
ja jeg tror sku ikk du får startet dytten med et mc batteri :mrgreen:  du kan miste helt op til 50% af dit batteri´s koldstarts effekt når du kommer under 0 grader.

Op til 50% Mindre effekt  :shock:! Så tror da pokker at jeg ikke kan få liv i den ene traktor. Må nok hellere få købt et nyt batteri. SV batteriet kan nok heller ikke trække de 3500ccm diesel igang  :).

griner nej det skal du nok ikk satse på det kan.  der sidder da 2 store batterier på den 5900ccm dodge jeg kører rundt i for tiden. så lidt power skal der da til for at hive liv i store motorer :mrgreen:
nu med gixxer 1000k8:o)

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: Batteri Flad??
« Svar #24 Dato: Februar 21, 2007, 08:01:15 pm »
Har lige været ned i den hal hvor min cykel holder vinterferie.. :wink: skulle lige prøve at starte SVinet, men det vil den sgu ikke.. :( den siger sådan en sjov "klik" lyd som om der ikke er strøm på, og hvis jeg prøver at blinke med forlygterne eller blinklys, går tallene væk i displayet???? :undecided: :cry: Kan det være batteriet??? :huh:

et lille hurtigt svar, i al snakken om batterier og i en gammel tråd..  JA !!  det er dit batteri !!  skal lades op eller skiftes.
det der klikker, er dit starter-relæ, der lige præcis har nok spænding til at trække, men ikke til at hive motoren igang. (dette kan også "snerre" )

mht displayet, der går ud - så er det fordi spændingen falder til under hvad elektronikken kan arbejde med, derfor slukker displayet.
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt