Forfatter Emne: Udstødnings-røg, men ikke lige meget...  (Læst 4360 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bandit1200

• Gæst
Udstødnings-røg, men ikke lige meget...
« Dato: December 21, 2006, 05:38:00 pm »
Hej SV-forum.

Ja, så blev jeg den lykkelige ejer af en SV 1000 som kom hjem igår, den 20. december ...
Og i sagens natur måtte jeg lige høre hvordan den lyder med dobbelt-mivv monteret. Uha, Uha, Uha  :lol:

Mens jeg stod og beundrede både SV og lyd, lagde jeg mærke til at der kommere mere udstødningsrøg ud af den ene potte, end fra den anden. Faktisk næsten ingenting kom fra den anden, mens den ene gav godt med røg.

Potterne er nye og det er første gang de bliver tændt, udover hos forhandleren ved monteringen (som jeg ikke var med til)
Han fortalte at det er fordi de er nye at der er forskel på mængden af røg.

Men, er det således fat? Ikke fordi jeg ikke tror ham, jeg kunne bare godt tænke mig at høre jeres vurdering.
Den kører fint på begge cylindre.

Tak for et godt forum som jeg har haft stor glæde af før mit køb, men også vil få det nu, efter  :)

Alex

• Administrator
  • Sandt SVin
Re: Udstødnings-røg, men ikke lige meget...
« Svar #1 Dato: December 21, 2006, 05:48:34 pm »
Hey  :D

Har flyttet dit indlæg til passende afdeling..

Var maskinen kold da du så røgen ?   fordi, langt de fleste 1000'ere ryger først ud af den ene og derefter ud af den anden..
og det med at den ryger fordi potterne er ny Kan godt passe, pga at der ofte er en oliehinde både indei og uden på.
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Bandit1200

• Gæst
« Svar #2 Dato: December 21, 2006, 05:56:44 pm »
Hej Alex :)
Tak for flyttet, jeg skal lige finde ud af at placere mig rigtigt herinde  :wink:

Ja, motoren var kold da jeg startede, og jeg lod den stå i tomgang et par minutter inden jeg slukkede igen.
Så den nåede ikke at blive gennemvarm.

Alex

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #3 Dato: December 21, 2006, 05:59:11 pm »
velbekomme..

i og med at den ikke blev var, er jeg ret sikker på at du har svaret allerede dér..
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Bandit1200

• Gæst
« Svar #4 Dato: December 21, 2006, 06:03:21 pm »
Fino Bambino, jeg prøver at ladde den snurre lidt længere tid næste gang den bliver trukket ud  :thumbsup:
(skal også ha' nye og bedre billeder til www.motorcykelgalleri.dk

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #5 Dato: December 21, 2006, 08:00:41 pm »
Som Alex skrev ryger alle SV1000'ere.  Det vil sige de ryger mere ud af højre potte, hvis de har originale forrør.

Prøv at ligge dig på knæ, og kig ind under motoren.  Så vil du se hvor groft maltrakteret forrørene ser ud. Det giver næsten sig selv at der må være mere modstand i venstre rør.

Men, Hey - det er jo alletiders gode undskyld for at du bare er nød til at købe et fuldt system.... :afro:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Bandit1200

• Gæst
« Svar #6 Dato: December 21, 2006, 09:32:18 pm »
Jeg kigger en dagene, når den bliver trukket ud til fotografering og nærmere besigtigelse  :)

Ellers er der jo en anledning til en deltagelse på et SVforum-arrangement, når jeg nu har kastet mig ud i denne V-verden  :innocent:

Simon

• Plastikrocker
  • Det er livet at køre
« Svar #7 Dato: December 21, 2006, 10:11:11 pm »
Hej SV-forum.

Ja, så blev jeg den lykkelige ejer af en SV 1000 som kom hjem igår, den 20. december ...
Og i sagens natur måtte jeg lige høre hvordan den lyder med dobbelt-mivv monteret. Uha, Uha, Uha  :lol:

Mens jeg stod og beundrede både SV og lyd, lagde jeg mærke til at der kommere mere udstødningsrøg ud af den ene potte, end fra den anden. Faktisk næsten ingenting kom fra den anden, mens den ene gav godt med røg.

Potterne er nye og det er første gang de bliver tændt, udover hos forhandleren ved monteringen (som jeg ikke var med til)
Han fortalte at det er fordi de er nye at der er forskel på mængden af røg.

Men, er det således fat? Ikke fordi jeg ikke tror ham, jeg kunne bare godt tænke mig at høre jeres vurdering.
Den kører fint på begge cylindre.

Tak for et godt forum som jeg har haft stor glæde af før mit køb, men også vil få det nu, efter  :)
ja lad den komme op på arbejds tempertur så (ryger) den ens på begge rør   :thumbsup:  :orkester:
V strom 1000  år 2007    powercomander,mivpotter,plus en masse andet gejl

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #8 Dato: December 21, 2006, 10:57:20 pm »
ellers er en anden løsning, et 2 i 1 system ....    :lmao: :lmao: :lmao:

Bandit1200

• Gæst
« Svar #9 Dato: December 26, 2006, 06:43:37 pm »
Hejsa, og Glædelig "Bagh"jul  :mrgreen:

Vil da bare lige sige at det virkede, med at lade SV stå i tomgang et par minutter  :thumbsup:
Jeg var squisme helt nervøs for at der vare nåwet gal'...  :wink:

Glæder mig til at lære mere med tiden, og komme ud og rulle sammen med jer alle sammen.