Forfatter Emne: Held i Uheld  (Læst 4936 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Brandt

  • Gæst
Held i Uheld
« Dato: April 01, 2005, 06:30:51 pm »
Ja man burde jo egentlig ikke fortælle om det :oops: Men dovenskab koster!!

Hentede for 14 dage siden mc'en fra vinteropbevaring og erfarede at min disclock reminder var kommet til at sidde fast under sædet efter at bagenden var blevet sat på igen, efter afmontering.

Pga. at dovenskab gad jeg ikke til at tage sædet af, for at få den fri og klipped derfor den gamle af og skulle så ned og købe en ny. Men ak, da jeg desværre skal igennem en kø igennem byen, blev indkøbet udskudt og hvad sker der så??

Jo man starter sin mc og forsøger at køre med det resultat at disclocken selvfølgelig blokerer og mc'en vælter :oops:  :oops:  :oops:

Så i stedet for at købe en ny disclock reminder til små 50 kroner, blev jeg nu også nødt til at købe nyt blinklys om må leve med et ridset håndtag, udstødning og kåbe :evil:  :evil:

Måske en ligegyldig historie, men måtte lige have ærgelsen ud af kroppen!

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Held i Uheld
« Svar #1 Dato: April 01, 2005, 07:16:07 pm »
Det syntes jeg er en sørgelig historie.....

Meget
Suk
Håber fanme det er en 1/4 :(
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

Brandt

  • Gæst
Held i Uheld
« Svar #2 Dato: April 01, 2005, 08:21:33 pm »
Nej det er ikke en 1 april'er, det er en ganske rigtig historie :-((

Hvis man skal se det positive i situationen, så er det, at hverken forgaffel eller bremse har taget skat, og "kun" mit blinklys, gashåndtag og nogle skrammer på kåben.

Og ja det er en rigtigt sørgeligt historie, men nu har jeg også fået mig en ny disc lock reminder!!

Og så trøsted jeg mig selv ved at købe et nyt fedt visir til min hjem nu hvor jeg alligvel var nødt til at bruge nogle penge :wink:

Brandt

  • Gæst
Held i Uheld
« Svar #3 Dato: April 01, 2005, 08:29:14 pm »
Hov - der skulle stå "Har IKKE taget skade"

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Held i Uheld
« Svar #4 Dato: April 01, 2005, 08:31:27 pm »
Hvor dyrt bliver det??

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Brandt

  • Gæst
Held i Uheld
« Svar #5 Dato: April 01, 2005, 08:33:13 pm »
Hmm det med stavningen går da ikke for godt i aften,men tror i forstår meningen

Brandt

  • Gæst
Held i Uheld
« Svar #6 Dato: April 01, 2005, 08:40:27 pm »
Citat fra: Capone
Hvor dyrt bliver det??


Da jeg kan nøjes med at købe et nyt blinklys og skifte det, så slap jeg med 379,00 til at starte med og så syntes værkstedet at jeg skulle prøve at polere min kåbe før at vi evt. malede den.

Så hvis jeg kan leve med lidt få ridser på den nederste del af min bundkåbe og lidt på højre håndtag, så bliver det ikke dyrere.

(hvad angår udstødningen er jeg ikke så ked af det, for den ville jeg have skiftet til noget mere sportsligt i løbet af 2005 under alle omstændigheder)

Så alt i alt er jeg slupper MEGET heldigt.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Held i Uheld
« Svar #7 Dato: April 02, 2005, 12:43:34 am »
Hvis du vil rette fejl i dit indlæg så kan du trykke på EDIT knappen til højre i dit indlæg, så kan du rette fejlene og trykke på udfør.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Held i Uheld
« Svar #8 Dato: April 02, 2005, 07:17:53 am »
Det er da alligevel en sørgelig historie  :(  :(  :( , godt der ikke skete mere
 :D

GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

ak

  • Gæst
Re: Held i Uheld
« Svar #9 Dato: April 03, 2005, 09:50:13 am »
Citat fra: Brandt
Ja man burde jo egentlig ikke fortælle om det :oops: Men dovenskab koster!!

Hentede for 14 dage siden mc'en fra vinteropbevaring og erfarede at min disclock reminder var kommet til at sidde fast under sædet efter at bagenden var blevet sat på igen, efter afmontering.

Pga. at dovenskab gad jeg ikke til at tage sædet af, for at få den fri og klipped derfor den gamle af og skulle så ned og købe en ny. Men ak, da jeg desværre skal igennem en kø igennem byen, blev indkøbet udskudt og hvad sker der så??

Jo man starter sin mc og forsøger at køre med det resultat at disclocken selvfølgelig blokerer og mc'en vælter :oops:  :oops:  :oops:

Så i stedet for at købe en ny disclock reminder til små 50 kroner, blev jeg nu også nødt til at købe nyt blinklys om må leve med et ridset håndtag, udstødning og kåbe :evil:  :evil:

Måske en ligegyldig historie, men måtte lige have ærgelsen ud af kroppen!


Hej Brandt

Ked af det på dine vegne....
Den disclock reminder du snakker om,
hvordan virker den og hvor kan man
evt. købe en sådan.

mvh. André
Blå sv1000s

Brandt

  • Gæst
Held i Uheld
« Svar #10 Dato: April 03, 2005, 10:11:24 am »
Disc lock reminder har jeg købt hos Enghave. Koster kr. 60.00.

Det er et stykke stålwire med plast om og en løkke i hver ende.

Den ene løkke sættes ind i disc locken samtidig med, at man låser den fast på bremseskiven og den anden ende sætter man op på gashåndtaget.

Min er i skrigende orange. Ikke alene husker man så at fjerne låsen fordi der sidder noget orange og skriger, men også fordi den sidder i vejen på gashåndtaget.

/Hasse

Japri

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
Held i Uheld
« Svar #11 Dato: April 03, 2005, 12:14:45 pm »
Jeg har prøvet noget ligende på min forrige motorcykel - jeg væltede dog ikke, men mine skiver blev lidt skæve, så jeg fik sat nogle nye Uoriginale på......og lad vær' med det  :!:  De var skam dyre nok, men de rustede for et godt ord, så det var ikke nogen success :oops:
It's better to burn out than to fade away!

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Held i Uheld
« Svar #12 Dato: April 04, 2005, 09:11:04 am »
Citat fra: Brandt
Ja man burde jo egentlig ikke fortælle om det :oops: Men dovenskab koster!!


Længe leve dovenskaben!!

Jeg synes det er skide grimt med sådan en neonfarvet dimmer på styret, så jeg gider ikke have den på. Glemmer en sjælden gang imellem at afmontere låsen, men kommer alligevel i tanke om det inden jeg får sat igang (7-9-13 osv).
En rigtig god idé i den henseende er, at parkere så man skal bakke for at komme ud. Montér skivelåsen øverst på skiven - så når du ikke at trille ret langt inden den rammer gaffelbenet og du når ikke at få fart på i bakegearet  :wink:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(