Forfatter Emne: FZ6s vs SV650s....Jeg er sgu i syv sind.....  (Læst 6375 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Re: FZ6s vs SV650s....Jeg er sgu i syv sind.....
« Svar #15 Dato: November 08, 2006, 08:26:36 pm »
Jeg sad lige og kiggede på Fisker mc's hjemmeside. Der reklamerer de med 2 fz6-s modeller...en med 98 hk og ABS til 110.000,- og en med 78 hk uden abs til 100.000,-.....Så gik jeg ind på Yamaha's hjemmeside for at finde ud af hvad de havde ændret på motoren for at neddrosle den billige af dem  :innocent:.......Men jeg kunne ikke se nogle foreskelle....Så ringede jeg til Fisker for at høre hvad de havde gjort ved dem....Det vidste De ikke!!!??? :whatever:  "Men det ville helt sikkert koste mere end de 10.000,- som man sparede at få fjernet droslingen...Hvad siger I til det  :shock:

En kamerat av meg var å prøvekjørte 78HK utgaven i dag, som er en strupt utgave av 98HK utgaven. Strupingen kan altså fjernes slik at man får fulleffekt..
Denne selges 15000kr rimeligere i Norge enn den "gamle 98HK" varianten, pga reduserte avgifter.

S2-varianten er en ny(og oppdatert) modell, altså en "faceliftet" utgave, små forskjeller men han nevnte at svingarmen var noe anderledes. Denne leveres da kun i 98HK, samme motor som tidligere..
Men bare 10 000kr i forskjell? I følge yamaha.dk er det jo kr. 40 000 i forskjell på disse. Da hadde jeg lett valgt den gamle, og fjernet strupingen...
« Senest Redigeret: November 08, 2006, 11:31:12 pm af GTI »
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
Re: FZ6s vs SV650s....Jeg er sgu i syv sind.....
« Svar #16 Dato: November 09, 2006, 12:01:05 pm »
For 10.000 kr. får du 20 hk og ABS - plus at den vil være meget nemmere at sælge til en bedre pris den dag du vil af med den. Jeg er ikke i tvivl.... ville vælge 98 hk og abs udgaven....
YAMAHA FZS 600 Fazer

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: FZ6s vs SV650s....Jeg er sgu i syv sind.....
« Svar #17 Dato: November 14, 2006, 03:15:36 am »
Mmmmm har du taget i betragtning at en Fazer er vildt grim!!!!  Den hører hjemme i samme kategori som en GSXF´er...MC´er der ikke skulle have forladt "design afdelingen".. :twisted:

Hvad enten du vælger velkommen! :thumbsup:
Syntes nu ikke man kan sammenligne GSXF med en fazer, men ok jeg syntes jo så heller ikke at en fazer er grim!!!  :hand:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Peter K

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Re: FZ6s vs SV650s....Jeg er sgu i syv sind.....
« Svar #18 Dato: November 15, 2006, 11:23:43 am »
FZ6s'eren er efter min mening en bedre og mere anvendelig maskine til daglig brug end SV'eren. Jeg taler af erfaring, efter jeg fik min SV650s (K4) stjålet i påsken i år, valgte jeg FZ6s'eren. Det skyldes to grunde - komforten og så det at prøve noget nyt. Jeg føler mig mere tryg på Fazeren og har ikke fortrudt valget et sekund. Komforten og kvaliteten er bedre, men det er jo også en anden type MC. Motormæssigt er det rigtigt Fazeren har et hul i momentkurven mellem 5 og 8.000 omd. men derefter trækker den fint fra og bedre end SV'eren. 120 km/t. i 2. 170 km/t. i 3. osv. Jeg har monteret en Akrapovi slipon som passer godt til Fazeren - som bestemt ikke er grim!!!  :hand: - og giver god lyd fra sig. Efterfølgende er det så muligt at udligne momenthullet med en Power Commander. Et andet argument for at vælge Fazeren er 5 års garanti http://www.yamaha-motor.dk/produkter/yamaha_power/5_aars_garanti.jsp og 10.000 km. mellem service mod Suzuki 1 år og 6.000 Km.
« Senest Redigeret: November 15, 2006, 01:33:36 pm af Peter K »
Yamaha FZ6-S, 06, sort, Akrapovic titan potter  - Tidligere ejer af en blå SV650s K4

thebiker

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 31
Re: FZ6s vs SV650s....Jeg er sgu i syv sind.....
« Svar #19 Dato: November 16, 2006, 11:12:54 am »
Prøv en Honda hornet!!! :afro:

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Re: FZ6s vs SV650s....Jeg er sgu i syv sind.....
« Svar #20 Dato: November 16, 2006, 03:41:14 pm »
Prøv en Honda hornet!!! :afro:
Den nye Hornet er der rimlig pæn.

Men hvad med en CBR600F, den er godt nok ikke på Hondas hjemmeside, men det kan vel fås hjem. Jeg syntes i hvert fald det er en fedt cykel. Selvom det er en R4 :wink:
Anders
Suzuki GS500E 96

Thomas h

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 19
Re: FZ6s vs SV650s....Jeg er sgu i syv sind.....
« Svar #21 Dato: November 16, 2006, 09:15:44 pm »
Prøv en Honda hornet!!! :afro:
Den nye Hornet er der rimlig pæn.

Men hvad med en CBR600F, den er godt nok ikke på Hondas hjemmeside, men det kan vel fås hjem. Jeg syntes i hvert fald det er en fedt cykel. Selvom det er en R4 :wink:
Den nye Hornet er supercoll... Prisen er bare liiiiige i overkanten af de 90000,- konen har beviliget mig til kværn :-(

Corlin

  • Gæst
Re: FZ6s vs SV650s....Jeg er sgu i syv sind.....
« Svar #22 Dato: November 25, 2006, 05:30:02 pm »
Hej Thomas

Mit forslag er helt klart at du simpelthen prøver begge maskiner igen og igen indtil du er sikker på dit valg. Kvaliteten er utvivlsomt bedre på Yamahaen men jeg tror på at du kommer til at overgive dig til Suzukien da den både giver bedre feedback og ganske simpelt får det største smil frem hver gang du hører de to stempler hamre afsted.
Det er dog bydende nødvendigt at du skifter potte på SVinet får at få den rigtige V2 lyd og fornemmelse.
At køre kværn er vel mest af alt et spørgsmål om den særlige fornemmelse i mellemgulvet og de små hår som rejser på armene når du drøner afsted på de snoede landeveje en fed sommerdag. Og der vinder Suzukien klart.

Corlin


Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: FZ6s vs SV650s....Jeg er sgu i syv sind.....
« Svar #23 Dato: November 26, 2006, 09:40:25 pm »
Psst...

(Prøv en Kawasaki Z750) :mrgreen:

748ccm og 110hk :innocent:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Kilosfau

  • Gæst
Re: FZ6s vs SV650s....Jeg er sgu i syv sind.....
« Svar #24 Dato: November 27, 2006, 02:07:02 am »
Jeg ved godt at en 600cc og en 1000cc maskine ikke nemt kan sammenlignes men jeg kan forklare hvordan det gik til da jeg købte min SV1000 tilbage i marts 2005...

Jeg havde egentligt bestemt mig for en FZ6 og havde også været ude og prøve den flere gange og var ganske godt tilfreds med cyklen - specielt designet, men køreegenskaberne var også lækre. Havde bemærket at der ikke var enormt meget træk i mellemområdet men jeg kom fra en Honda CB400N fra 1984 så det var nok.

Undersøgte det dog alligevel og fandt flere artikler bl.a. Bike UK, Motorrad og MCTN. Alle testpersoner bemærkede at manglen på træk i mellemområdet var tydelig og flere pointerede at med bagage og passager var den ligefrem sløv.

Da jeg på daværende tidspunkt ikke havde bil og det derfor var eneste transportmiddel for mig og min kæreste valgte jeg SV1000 da den havde alt det som Yamahaen manglede ... flere hk, mere bredt moment og langt flere Nm.. at den så også på daværende tidspunkt var 10000,- billigere måtte jeg jo så leve med  :afro:

Jeg har aldrig fortrudt at jeg købte min SV1000 og jeg tror ikke at jeg bliver træt af den indenfor de næste mange år. Prisen og mulighederne for at gøre den ens egen har gjort at jeg er blevet MCist påny... var en overgang MCist ligeså meget af nød som af lyst men nu nyder jeg hver eneste km bag roret på mit SVin...  :whatever:

Jesper, 20000km, heraf +8000km touring med passager og bagageb

bdamkjaer

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 312
Re: FZ6s vs SV650s....Jeg er sgu i syv sind.....
« Svar #25 Dato: December 08, 2006, 08:25:22 pm »
Hej

Jeg kan kun tilslutte mig. I midtfirserne kørte jeg Suzuki GSX400FX (mini katana). Fed begynder cykel, men den blev hurtigt for lille. Her lige før sommerferien skulle drømmen leve igen. Jeg kiggede meget på FZ6, men snakkede med en som også nævnte det med ønsket om mere moment, specielt med bagsæde passager. Jeg prøvekørte Z750, fed cykel kører som en symaskine kultiveret og igen overraskelser. Starter blidt og kommer stærkt, ved høje omdrejninger. Havde egentlig også kigget meget på SV650, men synes ikke der var det store spring til SV1000, som jeg prøvekørte. Forskellen er at på SV'en er smilet der fra starten og det bliver siddende længe efter man er stået af cyklen.
Jeg vil sige at jeg har skullet lære at køre igen, men har på intet tidspunkt været utryg. Den rykker ret igennem fra bund til top, og så føles den som en rigtig motorcykel, hvor man kan mærke syset og lyden af kubik. Jeg er meget tilfreds med valget af SV1000

Men det er op til dig hvad du føler mest for. Jeg har selv kørt 9.500 km siden medio juni, og er 187 høj. Jeg har skiftet clipon styr til Suzuki Touren Lenker (De svarer vist til dem LSL laver), det har givet mig meget bedre komfort på længere ture (tanken tom inden stop). Ja så kører den trods alt ca. 18 km/l.
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...