Forfatter Emne: tilsodning af tændrør  (Læst 4350 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 182
tilsodning af tændrør
« Dato: Oktober 18, 2006, 01:33:12 pm »
Jeg har roddet lidt med mit SVin, da det var som om den satte ud på bagerste cylinder. Jeg kan se de soder det bagerste tændtør en del i forhold til det på den forresten cylinder, og jeg rensede det og nu virker det fint igen, kan jeg selv gøre noget for at få den til at lade være med at svine det rør til, eller skal jeg ud og have den rullet og finjusteret?
mvh

Kenneth (SV650S)

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: tilsodning af tændrør
« Svar #1 Dato: Oktober 18, 2006, 10:21:42 pm »
På billedet ser det ud som om du har en oldschool... På dem er det meget brugt at hæve nålen i den bageste karburator en tak mere end den forreste, for at kompensere for at området omkring det bageste topstykke bliver varmere (qua mindre/ingen luftafkøling omkring topstykket ift. den forreste cylinder). Det er muligt at dette også er blevet gjort på din, og at den dermed får en lidt for fed blanding på den bageste cylinder.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 182
Re: tilsodning af tændrør
« Svar #2 Dato: Oktober 19, 2006, 04:19:53 pm »
Tak for svaret, så skal jeg ikke være så urolig igen!! Men tror du man kan få den til at undgå dette, så jeg ikke skal rende og pudse tændrør i tide og utide?
mvh

Kenneth (SV650S)

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: tilsodning af tændrør
« Svar #3 Dato: Oktober 19, 2006, 06:29:19 pm »
Tak for svaret, så skal jeg ikke være så urolig igen!! Men tror du man kan få den til at undgå dette, så jeg ikke skal rende og pudse tændrør i tide og utide?

Kig på nålene og se om de står ens - det er da en start. Jeg har aldrig hørt om at de skal stå uens  :hand: Mine står i hvert fald ens.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
Re: tilsodning af tændrør
« Svar #4 Dato: November 06, 2006, 10:26:34 pm »
Hvis det er en oldschool (læse i Fred tekst) så har jeg oplevet at den gøre det, hvis man køre for langt med choker.. Så hvis man køre en kold morgen, og trækker chokeren for den ikke skal gå ud - så skal min have tæsk om efter middagen for ikke at dræbe tændrøret !!
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 182
Re: tilsodning af tændrør
« Svar #5 Dato: November 09, 2006, 11:53:18 pm »
Ok har slet ikke noget at kigge mere på det, ud over at den sgu døde helt på sidste tur inden 1 november, men den har nok dræbt det tændrør som i siger, så det er nogle nye plykker i når jeg får tid og så skal den en tur ud og rulles og have et ordentlig filter til næste sæson:-)
mvh

Kenneth (SV650S)