Forfatter Emne: Import af MC fra tyskland  (Læst 3373 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Claus

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 16
Import af MC fra tyskland
« Dato: September 21, 2006, 06:20:46 pm »
Hej.
Som der står i overskrivften så overvejer jeg at hente en mc i Tyskland.
Er der nogen der ved hvordan der er med prøveplader til at transporter dyret hjem med.
Jeg har hørt at de dansk prøve plader ikke er lovlige i tyskland, men hvad gør man så?
Er det noget med at man skal henvende sig på et tysk motorkontor og så leje nogle prøveplader der?
Grunden til at jeg vil bruge prøveplader er fordi jeg ikke gider kører i bil med trailer 1000 km ned i tyskland, for så kommer man jo aldrig hjem igen...
Håber at der er nogen der kan hjælpe.
SV1000S Sølv. Ritzoma Blink. Komplet Shark udstødning. Pipercross stage 2. Ermax Hugger. Anden Bagende. Kåbe.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Import af MC fra tyskland
« Svar #1 Dato: September 21, 2006, 10:48:44 pm »
Når jeg har hørt om andre som har lavet det nummer, har de af ejeren fået lov til at køre på den tyske plade op til grænsen. Derfra kører man så bare resten af vejen på en almindelig dansk prøveplade, som man jo har med i baglommen.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Import af MC fra tyskland
« Svar #2 Dato: September 22, 2006, 12:27:44 am »
åårrh jeg har hørt at hvis der ikke er plader på(far sælger). så kan man købe en tysk prøveplade, som man kører på til grænsen(der er 2 modeller, en "international" lidt dyrere som alligevel IKKE gælder i danmark, og en alm som kun gælder i tyskland, som er lidt billigere), derefter har man den enten en dansk prøveplade med i baglommen(som Freddy skriver) eller også køber man en ved politi kontoret ved grænsen og kører hjem på!!

Correct me if i am wrong!!
   

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
Re: Import af MC fra tyskland
« Svar #3 Dato: September 22, 2006, 08:05:46 am »
Det der med at have en DK-prøveplade med i baglommen er da en god ide. Men det kræver at sælger vil sende papirerne på MC'en til DK inden! Da man jo skal udfylde en attest ved afhentning af pladerne med bl.a. stelnummer etc.

Man kan hente prøveplader ved grænsen som så blot skal afleveres på lokale politistation.

Der findes flere kurér firmaer der transporterer MC fra overalt i Tyskland til DK (eksl. Sjælland) for 170 euro. Det var måske værd at overveje. Tager godt nok 1-2 uger, men er da noget lettere - og så kan man købe om vinteren, hvor det er billigst.
YAMAHA FZS 600 Fazer

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
Re: Import af MC fra tyskland
« Svar #4 Dato: September 22, 2006, 08:31:11 am »
YAMAHA FZS 600 Fazer

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: Import af MC fra tyskland
« Svar #5 Dato: September 22, 2006, 08:04:30 pm »
Jeg mener nok, at du kan leje tyske prøveplader på det nærmeste motorkontor. Køber du kværnen i Essen, ja så er det på motorkontoret i Essen du lejer pladen. I øvrigt mener jeg det er pisse dyrt - og du får ikke pengene for depositum retur, som i DK, når du afleverer pladen..  :|

Jeg er medlem af en tysk motor-klub, som jeg da lige kan spøge på mandag www.imc-motorclub.dk  :blink:
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003