Forfatter Emne: Jeg har set lyset  (Læst 3313 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

LSJ

• Roadracer
Jeg har set lyset
« Dato: Marts 22, 2005, 09:20:42 pm »
Så melder jeg mig i dette forum.
Jeg er næsten 33 bor i midtjylland, og har lige købt min første SV. Min gamle kværn var en CBR 1000. Får det nye blå vidunder på torsdag, og så har det kraft............. bare at være godt vejr til engang i oktober!!!!
Er lidt spændt på den nye, jeg er jo forvænt med masser af kræfter(den gamle havde 122 på baghjulet, og masser af moment)
HAr en kammerat der har en SV 1000, men vi har det sådan at man ikke deler sin mc og kæreste med nogen. :D
Har dog prøvet en demo, og det tegner godt!
Det eneste jeg har fået lavet indtil videre, er at får rykket det afskyelige grimme sorte plastik af bagpå, og monteret nummerpladeholder og små blink bagved. OG så selvfølgelig en hugger.
Er der noget jeg skal være opmærksom på med SV, jeg kan forstå at der har været en del debat om at hæve tanken (bedre airflow)???? OG hvor mange km skal jeg køre med hvor få RPM, skal jeg køre inden jeg kan lukke helt op, og se hvor fuelcuttet er???

Glæder mig til at se jer på landevejene her til sommer, og høre mere om jeres maskiner!!
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Jeg har set lyset
« Svar #1 Dato: Marts 23, 2005, 08:08:57 am »
Hvis jeg husker rigtigt (ellers står det i manualen):
de første 800 km holdes den under 5000 omdr.
de næste 800 km holdes den under 7500 omdr.

Endnu vigtigere er det dog at du kører varieret, dvs. op og ned i omdrejninger.
altså ikke 800 km ligeud kørsel med konstant hastighed   :idea:

Desuden har motoren bedst af blive ordentlig varm, så længere ture er bedst.
Op og ned af villavejen en gang om dagen er altså en rigtig dårlig ide.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

LSJ

• Roadracer
Jeg har set lyset
« Svar #2 Dato: Marts 23, 2005, 01:30:30 pm »
Hej Rune....
tak for den hurtige respons, har lige hentet manualen fra et link her på forumet. Og du ramte næsten rigtigt :D  De første 800 max 6000 RPM, næste 800 max 9000 RPM, og derefter er det bare at give los...
Jo du har helt ret, man skal jo ikke knokle den i tredje, og så sætte den på cruisecontrol (hvem gider også at køre med det???). Men bare rolig, jeg kender nogen snedige veje omkring hvor jeg bor..... Det eneste minus er at man ikke kan køre som man plejer, mht til gas/gear ind i kurven, og specielt gas ud af kurven. Og jeg skal jo nok også lige have i baghovedet er der er halvt så mange cylindre, men til gengæld er de dobbelt så store. Man må sgu da spare en masse på bremserne :D  Men hvis nu påsken er god, så går der ikke længe før jeg skal flåes af forhandleren for det første eftersyn :evil:
Hov skal jo heller ikke glemme nye dæk, dem har jeg for øvrigt god erfaring med, på den gamle maskine holdte de 5k før de skulle skiftes, og det var mest fordi der var mange motorvej km i dem.. Men de bider rigtig RIGTIG godt, også når der er vådt. Og hvorfor spare de få hundrede kroner på det der holder cyklen til asfalten ????

Imorgen kl 11............................... derudaf som gasolin sagde
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Jeg har set lyset
« Svar #3 Dato: Marts 23, 2005, 01:39:33 pm »
Citat fra: LSJ
...Man må sgu da spare en masse på bremserne :D

Ja  :D
Nu var jeg vant til det fra min GS500, men jeg kunne forestille mig at det kræver lidt tilvænning, når man kommer fra en 4-cylindret  :)
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Jeg har set lyset
« Svar #4 Dato: Marts 23, 2005, 03:38:42 pm »
Citat fra: LSJ

Og hvorfor spare de få hundrede kroner på det der holder cyklen til asfalten ????

Enig !
Jeg bruger samme dæk, uanset om det er banedag, eller bare den daglige tur til og fra arbejde.
De holder ca 7500 Km, men lige som dig ved jeg at skidtet står fast uanset føret, og de løjer jeg finder på  :D

Og så er det ellers bare ud på de små veje og lære cyklen at kende, så skal fart, gear og indbremsninger nok komme  :wink:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?