Forfatter Emne: Blink i baglygte sv1000k6  (Læst 3491 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Torben C

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 64
Blink i baglygte sv1000k6
« Dato: September 06, 2006, 11:29:47 am »
Hej

Overvejer at putte ny baglygte på min sv i røgfarvet glas, men mit spørgsmål er om de blink er tydelige nok i dagslys, eller kan man ikke se det, så man bliver pløjet ned bagfra.

Mvh

Torben




Remus titan potter, led blink, anden nummerplade holder, pipercross filter og powercommander.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Blink i baglygte sv1000k6
« Svar #1 Dato: September 06, 2006, 07:10:47 pm »
Hej

Overvejer at putte ny baglygte på min sv i røgfarvet glas, men mit spørgsmål er om de blink er tydelige nok i dagslys, eller kan man ikke se det, så man bliver pløjet ned bagfra.

Mvh

Torben

Har jeg forstået det ret hvis du vil have de baglygter med indbygget blinklys ???? I såfald kan de godt ses, men de er ikke lovlige da jeg mener det er 14 cm der skal være imellem blinklysene.. Men de kan ses både i dagslys og mørke...

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Blink i baglygte sv1000k6
« Svar #2 Dato: September 06, 2006, 08:01:36 pm »
Hej

Overvejer at putte ny baglygte på min sv i røgfarvet glas, men mit spørgsmål er om de blink er tydelige nok i dagslys, eller kan man ikke se det, så man bliver pløjet ned bagfra.

Mvh

Torben

Har jeg forstået det ret hvis du vil have de baglygter med indbygget blinklys ???? I såfald kan de godt ses, men de er ikke lovlige da jeg mener det er 14 cm der skal være imellem blinklysene.. Men de kan ses både i dagslys og mørke...
Det er korrekt. Integrerede blinklys er ikke lovlige.
I øvrigt er mindste lovlige afstand mellem blinklys 18 cm.

Uddrag af Detailforskrifter for køretøjer:

6.04.031 To-hjulet motorcykel
  • (1) To-hjulet motorcykel skal være forsynet med en stoplygte, der skal lyse ved aktivering
    af såvel forhjulsbremse som baghjulsbremse.
  • (2) To-hjulet motorcykel skal være forsynet med en forblinklygte og en bagblinklygte
    i hver side.
    For disse blinklygter gælder,
    • a) at afstanden mellem forblinklygterne skal være mindst 0,24 m,
    • b) at afstanden mellem bagblinklygterne skal være mindst 0,18 m,
    • c) at bagblinklygterne ikke må være anbragt mere end 0,40 m foran motorcyklens
      bageste punkt, og
    • d) at blinklygterne skal være synlige mindst 20° indad.
  • 3) To-hjulet motorcykel kan være forsynet med:
    • a) To stoplygter.
    • b) Havariblink.
    • c) Overhalingssignal.


...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Caspar

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 44
Re: Blink i baglygte sv1000k6
« Svar #3 Dato: September 06, 2006, 08:06:51 pm »
Er der i øvrigt nogle der har billede af de røgfarvet monteret? Du kan jo beholde de andre blinklys på os? så kan du jo blive set

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: Blink i baglygte sv1000k6
« Svar #4 Dato: September 06, 2006, 08:07:21 pm »
Freddy....
kan du ikke dumpe linket til dertailforeskrifter for motorcykler????
Så gør det jo livet nemmere når man skal til at lave lidt på sin maskine, så kan man selv slå op og tage beslutningen om man vil sætte stumnpen på eller hive noget af :police: :police: :police: :police:
« Senest Redigeret: September 06, 2006, 11:17:49 pm af LSJ »
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: Blink i baglygte sv1000k6
« Svar #5 Dato: September 06, 2006, 08:08:52 pm »
De findes også i en hel klar udgave, motorhjørnet har dem i Viborg..
Der er forøvrigt kommet ny ejer, og han har virkelig gjort noget uden af bixen. Forhandler en masse gejl, og har fået nogen nye produkter ind.
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Torben C

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 64
Re: Blink i baglygte sv1000k6
« Svar #6 Dato: September 06, 2006, 10:57:16 pm »
ja

Jeg ved godt de ikke er lovlige, men det ser godt med røgfarvet, klart glas bryder jeg mig ikke om men det er jo smagssag, og det var jo for at slippe for de andre blinklys ellers kan jeg jo ikke se nogen ide i at købe den, men tak for respons.

Mvh

Torben
Remus titan potter, led blink, anden nummerplade holder, pipercross filter og powercommander.

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Re: Blink i baglygte sv1000k6
« Svar #7 Dato: September 07, 2006, 11:42:20 am »
Freddy....
kan du ikke dumpe linket til dertailforeskrifter for motorcykler????
Så gør det jo livet nemmere når man skal til at lave lidt på sin maskine, så kan man selv slå op og tage beslutningen om man vil sætte stumnpen på eller hive noget af :police: :police: :police: :police:

Det ville være en rigtig god ide.
Det er altid den man leder efter inden man skal til syn.
Med den i hånden kan man overveje om man vil skifte delen eller køre cyklen igennem på "chancen" :innocent:
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Blink i baglygte sv1000k6
« Svar #8 Dato: September 07, 2006, 12:28:00 pm »
Freddy....
kan du ikke dumpe linket til dertailforeskrifter for motorcykler????
Så gør det jo livet nemmere når man skal til at lave lidt på sin maskine, så kan man selv slå op og tage beslutningen om man vil sætte stumnpen på eller hive noget af :police: :police: :police: :police:
Det ville være en rigtig god ide.
Det er altid den man leder efter inden man skal til syn.
Med den i hånden kan man overveje om man vil skifte delen eller køre cyklen igennem på "chancen" :innocent:
Jow da, når nu det er det, de unge vil ha'! :D
Jeg har oprettet en tråd i "Teknik og Vedligehold", hvorfra der linkes direkte til bekendtgørelsen på Færdselsstyrelsens hjemmeside. Kig her: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=4102.0
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: Blink i baglygte sv1000k6
« Svar #9 Dato: September 07, 2006, 12:35:43 pm »
TAkker, så er det bare om at læse det juristeri.... hold nu op man kan skrive snørklet.
Prøv at se den måde man skal måle Db på udstødningen på  :dead: :dead: :dead: :puke: :puke: :puke:
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: Blink i baglygte sv1000k6
« Svar #10 Dato: September 07, 2006, 09:13:02 pm »
Jeg savner stadig et foto..  :wink:
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003