Forfatter Emne: Tuning af SV`er  (Læst 5237 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: Tuning af SV`er
« Svar #15 Dato: Oktober 20, 2006, 06:52:25 pm »
Han har bl.a planet bunden af cylinderen for bedre kompression osv. Ja bunden og ikke toppen eller topstykket for den sags skyld. Det giver faktisk noget ekstra og er nok billigere end en komplet ombygning af motoren.

Corlin
 

Hmm  ..umiddelbart kan jeg ikke se forskellen, stemplet kommer jo stadig tættere på toppen end standard.
kender du mere til sagen, hvor forskellen ligger ?
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Tuning af SV`er
« Svar #16 Dato: Oktober 20, 2006, 08:20:24 pm »
Ved at Michael ude hos Dansk motorcykel import på Gl.køge landevej (suzuki forhandler) leger med tuning af SVinet. Han har bl.a planet bunden af cylinderen for bedre kompression osv. Ja bunden og ikke toppen eller topstykket for den sags skyld. Det giver faktisk noget ekstra og er nok billigere end en komplet ombygning af motoren.

Corlin
 
Ja, og hvis så man ved samme lejlighed giver den (650'eren i hvertfald) et sæt Hayabusa stempler, så har man måske noget der også kan klare trykket. De originale stempler siges at være for bløde...
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Corlin

  • Gæst
Re: Tuning af SV`er
« Svar #17 Dato: Oktober 21, 2006, 09:08:35 am »
Ved at Michael ude hos Dansk motorcykel import på Gl.køge landevej (suzuki forhandler) leger med tuning af SVinet. Han har bl.a planet bunden af cylinderen for bedre kompression osv. Ja bunden og ikke toppen eller topstykket for den sags skyld. Det giver faktisk noget ekstra og er nok billigere end en komplet ombygning af motoren.

Corlin
 
Ja, og hvis så man ved samme lejlighed giver den (650'eren i hvertfald) et sæt Hayabusa stempler, så har man måske noget der også kan klare trykket. De originale stempler siges at være for bløde...

Corlin

  • Gæst
Re: Tuning af SV`er
« Svar #18 Dato: Oktober 21, 2006, 09:13:59 am »
Damn.

Nej er ikke klar over forskellen hvis der er en. Jeg kunne forestille mig at det er nemmere at plane bunden af cylinderen og derefter pakke den dobbelt. For tæthedens skyld. Det må du snakke med michael om.

Corlin