Forfatter Emne: Når man har købt en SV...  (Læst 2412 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bandit1200

• Gæst
Når man har købt en SV...
« Dato: August 23, 2006, 05:06:01 pm »
Jeg tænker stadig meget på, om jeg mon skal springe på en SV 1000 S.

Et besøg hos en forhandler viste en ny som var meget interessant i min verden.
Og efter mange læsninger fra SV-ejere, så hedder det vist noget med PowerCommander, luftfilter, dysning, potter etc etc.
Forhandleren anbefalede da også at få lavet disse ting, til en pris på ca. 10K (???!!!) + lydpotter (damn, siger jeg bare...)

Så spørger jeg ud i forumet:
Er det normalen at gøre disse ting ved sin SV, som man lige har givet 125.000 for? I løbet af et par måneder skal der så smides for 15.000 på den, "bare" for at få en bedre brændstoføkonomi og ja, og hvad? Jeg må indrømme at jeg kan købe meget benzin for 15K.  :dead:

Og hvad har I andre givet for at få lavet disse ting? For, hvis det alt andet lige giver en bedre mc og køreglæde, så skal det da også til. Men, ligefrem at skulle vælge mellem luftfilter og en elektro-æske eller en sommerferie, som mc'en skulle bruges til, så tvivler jeg da lidt på at det vil være et så godt køb som andre går og siger   :wink:

Fill me in, please  :D

På forhånd tak fra en stadig tænkende måske-SV-køber  :innocent:

Paw

• Sandt SVin
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: Når man har købt en SV...
« Svar #1 Dato: August 23, 2006, 06:06:26 pm »
Den kører glimrende som standard :)

Problemet er at hvis du eks. smider et sæt nye potter på for at forbedre lyden, ja så er det at behovet for luftfilter, powercommander, dyno-tid o.a. opstår.

Det gælder for alle cykler, ikke bare SV`en.
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Copy_Cat

• Fotopedel
  • Sandt SVin
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
« Svar #2 Dato: August 23, 2006, 06:09:58 pm »
Hmm.. Jeg fik ellers at vide at det ikke var nødvendigt med powercommander/luftfilter hvis jeg skulle sætte et fuldt yoshimura system på min 650 ??
Theis

Ex. SV650S ejer.

Rubin

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: August 23, 2006, 06:34:45 pm »
Kører med Akrapovic bolt on, standard opsætning og standard luftfilter: No problem

Hvorfor skiftede jeg potterne, var jeg ikke tilfreds med ydelsen?
Joh, men den fede lyd fra den 2benede blev lidt federe :D

Så du behøver ikke smide en masse penge i en ny cykel, men det er jo sådan at opfyldte behov, skaber nye behov :wink:
Rubin
Havde en gang en SV1000SK3 sølvgrå m. Hamicad nr.pladeholder, hugger, sort  double bubble, akropovic titanium og scottoiler.

Capone

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: August 23, 2006, 07:11:58 pm »
Den generelle holdning er vist, at du saktens kan sætte nye potter på uden at smide powercommander og luftfilter på (SV'en får vist en så fed blanding fra fabrikkens side, at det ikke skader at sætte potter på). Men skifter du også luftfilter til feks. KN eller Pipercross, så må du som minimum påregne at ECU'en skal stilles om og hvis det ikke slår til skal der en Powercommander på med tilhørende map. Så hvis du vil have den fede lyd - så gå efter et par nye potter. Desuden skal det lige siges at nye potter, luftfilter eller powercommander ikke forbedrer benzinøkonomien i forhold til standard.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Bandit1200

• Gæst
« Svar #5 Dato: August 23, 2006, 07:28:05 pm »
Indtil videre, tak for svarene.
Mit første ønske ville i købe-tilfældet være nummerpladeholder og potter....
Så hvis der ikke er den nævneværdige værdi i at skifte de øvrige ting, så må den stå næsten-standard.
Og en evt. lyd, ja, den skal bare kunne høres uden at larme  :dead:

Rubin

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: August 23, 2006, 07:52:27 pm »
Citér
saktens

Pssst Capone: Der er nogen der har byttet rundt på g og k på dit keyboard :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Rubin
Havde en gang en SV1000SK3 sølvgrå m. Hamicad nr.pladeholder, hugger, sort  double bubble, akropovic titanium og scottoiler.

Capone

• Sandt SVin
« Svar #7 Dato: August 23, 2006, 10:09:09 pm »
Citér
saktens

Pssst Capone: Der er nogen KOMMA der har byttet rundt på g og k på dit keyboard :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Du har fuldstændik ret. Til kenkeld må du låne et gomma af mik.  :mrgreen:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Rubin

• Sandt SVin
« Svar #8 Dato: August 24, 2006, 08:31:56 am »
 :lmao: :oops: :lmao:
Rubin

GTI

• Sandt SVin
  • Go big or go HOME!
« Svar #9 Dato: August 24, 2006, 10:57:24 am »
Hmm...
Kjører med fullt Yoshimura system og KN-filter(dog ikke av RACE-typen) til min SV, men UTEN power commander.. Det funker da helt fint.. Ble faktisk noe sterkere da jeg byttet...Bruker lite bensin gjør den også..
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)

Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window