Tja, jeg synes egentlig at både SV'eren og ER-6'eren er ret fede... jeg har svært ved at sige ret meget om ER-6'eren efter den ret korte prøvetur... men jeg forsøger alligevel.
Den har absolut ikke problemer med bundtræk, og momentet lader til at følge SV'erens ret nøje i løbet af omdrejningerne. Modsat Paw syntes jeg at Ixil-potterne lød rigtig fint, men V2-vellyd var det ikke. Hvilket undrer mig, jeg mindes engang at have læst at ER-6'eren skulle have 90 graders tænding mellem de to cylindre, men kan ikke finde noget til at støtte min påstand. Hvis den har, er det ikke en tilfældighed fra Kawas side - går målrettet lige efter SV-markedet.
Det var en ER-6n jeg prøvede og den virker umiddelbart meget mere "bøllet" end min SV-S, og det er her jeg tror at man skal gøre op med sig selv hvad man egentlig er til, for cyklerne er umiddelbart ret ens i køreegenskaber, men en længere test ville uden tvivl sætte noget mere lys på emnet. Fun factoren er i top på begge og ER-6'eren har det rigtig godt på de små krøllede. Hvis det er det sportslige udtryk man er efter, så er det en SV-S der dur. ER-6f'eren er simpelthen for touring-agtig i sammenligning. Hvis det er naked, ville jeg tage en ER-6n, den har for mig et meget federe og markant udtryk end SV-N, det eneste problem er bagsvingeren som ligner jeg-ved-ikke-hvad. Der MÅ simpelthen komme nogle after-market løsninger, ligesom vi alle fjerner campingbordet.
ER-6n'eren gav mig et kæmpe grin i fjæset og jeg ville bestemt ikke skamme mig over at komme trillende på den, selv med den bagsvinger... ER-6f derimod
Urgh.