Forfatter Emne: modificere luftfilteret på oldschool  (Læst 3628 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

palle j

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 463
modificere luftfilteret på oldschool
« Dato: Juli 12, 2006, 02:10:16 pm »
Så tog jeg mig sammen og prøvet at modificere luftfilteret og hæve tanken ca 8 mm.  på min sv `er  ( http://www.geocities.com/catpoopman/sv650_snorkel.html )

Men efter en prøvetur besluttede jeg at  jeg nok måtte hæve nålen en tand da det virket som om de ikke fik nok at leve af, og da det var gjort ud og prøve igen,
den træk fint hele vejen op til 7-8000 så begyndte den at hakke lidt,  hjem igen,
så prøvet jeg at tape filter hulet lidt til igen og det virker som om den er der nu,(jeg har kun kørt et par. Km. så jeg skifter måske mening senere  :) )

så jeg tror at det havde nok at fjerne røret i filteret og hæve nålen så havde det passe

jeg tror at jeg bliver nød til at prøve med nogen størere dysser hvis jeg skal fjerne tapen igen eller købe et BMC filter.
Er der nogen der ved hvilken størlse dysser man skal bruge sådan ca. ?


Blå SV650S 00

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: modificere luftfilteret på oldschool
« Svar #1 Dato: Juli 12, 2006, 02:23:52 pm »
Det er ALT for meget materiale, der bliver fjernet fra luftfilteret! Da det blev gjort på min, blev der kun boret to huller på hver 14,5 mm. Dette sammen med at nålene blev hævet en enkelt tand, og med en anden udstødning monteret. Min tank er ikke hævet, dét trick er efter sigende blot noget opreklameret l*rt. SV'eren kan sagtens trække det luft den skal bruge, med tanken i original-positionen.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: modificere luftfilteret på oldschool
« Svar #2 Dato: Juli 12, 2006, 02:26:21 pm »
Gav det noget mærkbart resultat Freddy ?
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

palle j

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 463
Sv: modificere luftfilteret på oldschool
« Svar #3 Dato: Juli 12, 2006, 02:28:19 pm »
Min tank er ikke hævet, dét trick er efter sigende blot noget opreklameret l*rt. SV'eren kan sagtens trække det luft den skal bruge, med tanken i original-positionen.
så skal tanken ned igen  :)
Blå SV650S 00

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: modificere luftfilteret på oldschool
« Svar #4 Dato: Juli 12, 2006, 02:33:15 pm »
Gav det noget mærkbart resultat Freddy ?
74,98 HK på hjulet, på et MJP2000 felt, og en kurve der er "sweeter than candy". :D :D

...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: modificere luftfilteret på oldschool
« Svar #5 Dato: Juli 12, 2006, 02:38:30 pm »

74,98 HK på hjulet, på et MJP2000 felt, og en kurve der er "sweeter than candy". :D :D

Mmmm ! Nice  :D
Lave lige en guide til den mod.  :wink: :mrgreen:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

palle j

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 463
Sv: modificere luftfilteret på oldschool
« Svar #6 Dato: Juli 12, 2006, 02:48:28 pm »
Det er ALT for meget materiale, der bliver fjernet fra luftfilteret!


Der var sku ellers godt brøl i den før jeg tapet noget af hulden til   :D
Blå SV650S 00

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: modificere luftfilteret på oldschool
« Svar #7 Dato: Juli 12, 2006, 02:59:15 pm »
74,98 HK på hjulet, på et MJP2000 felt, og en kurve der er "sweeter than candy". :D :D
Mmmm ! Nice  :D
Lave lige en guide til den mod.  :wink: :mrgreen:
Det kan jeg desværre ikke, da det ikke er mig selv som har lavet det. Og jeg ved, at der blandt andet også er blevet boret et par huller ved nogle "slides" i karburatorerne.

Det er ALT for meget materiale, der bliver fjernet fra luftfilteret!
Der var sku ellers godt brøl i den før jeg tapet noget af hulden til   :D
Jep, men det "brøl" er ikke andet end blot det... lyd. Det er ikke noget du får noget ud af. Jeg har haft et K&N filter i min, og det brølede den også lidt mere af, men det gav ikke noget effektmæssigt. Snarere tværtimod, idet karburatorerne jo er modificerede så de passer til det originale luftfilter med de to førnævnte 14,5 mm huller.

Karburator-tuning er et fint samspil mellem den rette blanding af luft og benzin, og jeg tror ikke det er noget man "bare lige" sætter sig ned og laver. Men har man masser af tid, tålmodighed og de rette dele (læs: forskellige nåle og dyser) til rådighed, kan man helt sikkert komme ret langt. Der er helt sikkert tale om en meget tidskrævende proces, idet man er nødt til at samle cyklen og prøvekøre den, hver eneste gang man har lavet en lille ændring.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

palle j

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 463
Sv: modificere luftfilteret på oldschool
« Svar #8 Dato: Juli 12, 2006, 03:01:23 pm »
jeg har uploadet nogen billeder af det og der er også nogen af en ny slange til overløb på tanken så den ikke ruster
Blå SV650S 00

palle j

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 463
Sv: modificere luftfilteret på oldschool
« Svar #9 Dato: Juli 15, 2006, 11:12:36 am »
Nej brøl giver ikke noget med det lyder lidt godt, men jeg tror men bliver træt af at høre på det i længen.   :D

Det kunne være jeg skulle købe et KN eller BMC filter før jeg prøver at stille mere på det, for det er ikke bare lige at få de karburator af og på  :)
og så prøve at finde ud af hvad men skal have af dysser at vælge i mellen, hvis der er nogen der har fået dysset deres og til et anden filter kan man vil købe dysser i den størelse + 2-3 til være side af den størelse, der kan vel ikke være så meget forskel på det eller kan der ?
Blå SV650S 00

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Re: Sv: modificere luftfilteret på oldschool
« Svar #10 Dato: Juli 19, 2006, 11:46:18 pm »
Nej brøl giver ikke noget med det lyder lidt godt, men jeg tror men bliver træt af at høre på det i længen.   :D

Det kunne være jeg skulle købe et KN eller BMC filter før jeg prøver at stille mere på det, for det er ikke bare lige at få de karburator af og på  :)
og så prøve at finde ud af hvad men skal have af dysser at vælge i mellen, hvis der er nogen der har fået dysset deres og til et anden filter kan man vil købe dysser i den størelse + 2-3 til være side af den størelse, der kan vel ikke være så meget forskel på det eller kan der ?


Om man skal skære i filterkassen, bore huller eller andet ? ved jeg ikke.......

Men læs den her
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=665.0
Så bliver du om end ikke andet en smule klogere, den er skrevet efter megen diskution med en stor SV tuner, nemli James Holland fra JHS racing i England.

Tankhævere hiver mere luft ned, hvis du kører med fuld åben kasse, og så lyder det tosse fedt........

Mht dysser kan de købe i mange forskellige størrelser der også passer til en 01 - men tricket er at få benzinblanding, luftblanding - filter, dysser og potten til at passe sammen, uden at mase en for tyk eller tynd blanding ned i motoren, hvoraf hverken den ene eller den anden er til speciel god gavn for den, derefter får man en dåse der ikke dykker ved gearskift og holder omdrejningerne godt.

Det er nemt nok at hive nogle heste ud af motoren, balancegangen er at lave det så den trækket pænt op i kurven, laver minimal slid på motoren, og det lyder god  :P

Prisforskellen mellem en "home made" til fx en JHS løsning er fra ca 45 - 1800 kr...... :innocent: jeg har været begge steder....

PS drop K/N, BMC RACE.....styrer....plus de koster ca det samme.

god fornøjelse
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball