Forfatter Emne: Forlygte, gammel vs. ny SV  (Læst 5619 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Re: Forlygte, gammel vs. ny SV
« Svar #15 Dato: Juli 11, 2006, 08:48:04 am »
En kamerat satte h4 pærer i begge lyktene på sin Fireblade, tror det var H1 fra før. Det funker bra.
Det hjælper bare ikke på en gammel SV'er, da det er selve lygten der bestemmer om der kommer kort eller langt lys. I den venstre lygte sidder der et traditionelt lygteglas, som er udformet så det danner kort lys. I den højre lygte sidder der en ellipsoide-linse, som er udformet så den giver langt lys. Så uanset hvilke pærer man sætter i lygterne, får man altså kun kort lys ud af den venstre lygte, og kun højt lys ud af den højre lygte.
Derfor, hvis man vil have dobbelt-lys, er man enten nødt til at køre med det lange lys tændt konstant, eller også må man på en eller anden måde sætte en helt anden lygte på cyklen, som "fra fødslen" er lavet som dobbelt-lygte i begge sider.

Så lærte jeg noe i dag også...
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Re: Forlygte, gammel vs. ny SV
« Svar #16 Dato: Juli 13, 2006, 12:31:28 am »
Der er så vidt jeg ved 5 måder til ændret SVK0-K1-K2 lygter (der er vist en gammel tråd på det!).

Der er dobbelt lygte påbud i så vidt jeg ved Tyskland, england og USA (de tre nævnt da der er EBAY = brugtmarked i det pågældende land).

1. Jannik måden, med lygter fra en gammel fiat ?? eller noget i den stil, med hans evner, er jeg sikker på at det spiller max  :D
2. Montere SVK3-4 kåbe plus lygter (lyder dumt da det må koste en millieard) plus der skal trækkes nyt strøm og stik hvis det skal holde-.
3. Købe et lygtehus fra een af de drenge (eller piger), der kører ræs i england og derfor afmonterer deres lygtehuse, MEN det er måske også en DUM ide, da englænderne kører i den anden side af vejen og der derfor er byttet om på venstre og højre i det korte lys. Det har jeg dog ikke set, da jeg ikke har haft et lygtehus i hånden
4. Købe det SELV samme lygtehus i USA på ebay....Det burde spille, koster omkring 800-1000 kr på ebay.
5. Købe et lygtehus fra NYT i tyskland, til ca 1600 kr (du kan finde sparepart nummer på ronayers)

OG så skal du lige huske at K1 kører med H1 og H3 lamper, et dobbelt lygtehus er monteret med H5x2, og derfor skal have nye stik og nye tilpasninger, for at kunne montere et dobbelt lygte LYS hus - det kabel sæt kan købes på fx EBAY, der ligger et eksemplar i min garage, men jeg fortrød på ½  vejen, da jeg syntes at det blev for dyrt..........

God fornøjelse..
PW- :shock:
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball