Forfatter Emne: Når der bremses ....  (Læst 5326 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Sv: Når der bremses ....
« Svar #15 Dato: August 04, 2006, 01:34:23 pm »
Jeg bruger 4 fingre på bremsen, og klamrer mig til gashåndtaget med dem alle når jeg kører.

X 2

Bill

• Sandt SVin
  • Nu med gixxer :D
Sv: Re: Sv: Når der bremses ....
« Svar #16 Dato: August 04, 2006, 01:47:55 pm »
Bremser både med 2 og 4 fingre, den med 4 fingre er nok efterveer fra tiden med de gamle mc'er, hvor 4 fingre næsten var for lidt :shock: :shock:

Kører heller ikke med et par fingre klar på grebet, med mindre traffikken gør at det er en god ting  :D

Enig, kender dog ikke lige til det med de gamle mc'ere. Bruger dog 4 fingre når der skla laves stoppi, hvilket jeg selvfølgelig ikke udøver

Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Jesper K

• Plastikrocker
  • ...::The artist formerly known as Danger::...
Re: Når der bremses ....
« Svar #17 Dato: August 04, 2006, 01:48:53 pm »
Altid 2 fingre på, (og ondt i håndledet)

....men med en den store 1K V2, bliver det mest til motorbremsning... :D
Kawaksaki ZX-6R 636 '05 (2004 model), Full titanium akrapovic (åben), tidy tail, diodeblink, og lidt for mange kilo på ryggen....
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16225&ipc=61020

Thorsen

• Plastikrocker
  • Yamaha FZ6S årg.2005
    • Min side
« Svar #18 Dato: August 04, 2006, 01:49:24 pm »
I tæt trafik 2 på bremsen  :D , ellers ingen  :), en eller 2 på bremsen når der køres bisset  8)

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #19 Dato: August 04, 2006, 02:04:22 pm »
1 finger eller 2 liggende oven på grebets "rod" når jeg kører i traffik, således at man ikke først skal åbne hånden og række udover grebet for at få fat og bremse. 

Hvis jeg er på bane, ser det ud til at det tit ligger en finger deroppe  :D   

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #20 Dato: August 04, 2006, 02:17:15 pm »
Dækker som reglen bremsen med 2 fingre i bykørsel osv.
Det bliver også anbefalet af en 7 dobbelt TT vinder (http://www.svrider.dk/gallery/albums/userpics/10285/2006-07-29-0422-13.jpg) så hvad du fik at vide på DMC kurset er måske ikke helt rigtigt(?)
Det eneste rigtige er at køre uden ved normal kørsel og bremse med alle fire fingre fordi:

Er du vant til kun at bruge 2 fingre når du bremser har kroppen lært hvor meget man skal trække for at bremse optimalt, MEN hvis man skal katastrofeopbremse er det instinktivt at alle fingre bruges med en blokade af forhjulet til følge!!! :?
Derfor lær kroppen hvor meget der skal trækkes med alle 4 finge under normal kørsel og du har en chance for at undgå at blokere hvis du kommer ud for en katastrofe.

Derfor kan man med ro bruge 2 fingre når man kommer på bane for der forekommer katastrofeopbremsninger ikke så pokkers hyppigt. :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Rasmus

• Roadracer
« Svar #21 Dato: August 04, 2006, 02:24:43 pm »

Er du vant til kun at bruge 2 fingre når du bremser har kroppen lært hvor meget man skal trække for at bremse optimalt, MEN hvis man skal katastrofeopbremse er det instinktivt at alle fingre bruges med en blokade af forhjulet til følge!!! :?
Derfor lær kroppen hvor meget der skal trækkes med alle 4 finge under normal kørsel og du har en chance for at undgå at blokere hvis du kommer ud for en katastrofe.

Godt fif du kunne der! Hvorfor har vi ikke fået det før?? (har du gemt det til vi tager bronzekurset :wink:) - tror jeg vil prøve at vænne mig af med, at nøjes med 2 fingre i normal traffik!

Jannik

• Administrator
  • Sandt SVin
Re: Sv: Når der bremses ....
« Svar #22 Dato: August 04, 2006, 06:01:37 pm »
Godt fif du kunne der! Hvorfor har vi ikke fået det før?? (har du gemt det til vi tager bronzekurset :wink:) - tror jeg vil prøve at vænne mig af med, at nøjes med 2 fingre i normal traffik!
Ja noget i den stil ;-)

Jeg gidder bare ikke være den "kloge" der absolut skal belærer folk om noget de ikke er interesseret i, men når der kommer en tråd som denne på banen må man jo råbe vagt i gevær. :loser:

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #23 Dato: August 04, 2006, 06:15:23 pm »
Super Jannik... det er også det jeg gør. To fingre på bane og Ganløse GP ;) Og ellers fire.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Jannik

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #24 Dato: August 04, 2006, 07:33:51 pm »
Super Jannik...
Jannik supermand tak!!! men ssshhhh sig det ikke til nogen så kan jeg ikke få lov til at gå i fred på gaden.. :wink: :lol: :lol: :lol:

Capone

• Sandt SVin
« Svar #25 Dato: August 04, 2006, 08:13:50 pm »
Super Jannik...
Jannik supermand tak!!! men ssshhhh sig det ikke til nogen så kan jeg ikke få lov til at gå i fred på gaden.. :wink: :lol: :lol: :lol:

Supermand har altså underbukserne uden på tøjet.... fjollet.... men han er jo også fra en anden planet.  :lmao: :lmao: :lmao:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #26 Dato: August 05, 2006, 12:49:18 am »
OSV OSV
min mekaniker har sat super pilot powwwer raketdæk på min/vores cykel og den skal ikke blokere forhjulet, men tværtimod sende chauffør-røven i vejret med en stoppie, eller er det Janniks fingre der er blevet svage af at holde bleer og sutteflasker hele tiden, siden han behøver 4 fingre til at tøjle en 1000'er :shock: :shock: :shock:

:wink:

Canidae

• Plastikrocker
Re: Sv: Når der bremses ....
« Svar #27 Dato: August 05, 2006, 03:11:53 am »
OSV OSV
min mekaniker har sat super pilot powwwer raketdæk på min/vores cykel og den skal ikke blokere forhjulet, men tværtimod sende chauffør-røven i vejret med en stoppie, eller er det Janniks fingre der er blevet svage af at holde bleer og sutteflasker hele tiden, siden han behøver 4 fingre til at tøjle en 1000'er :shock: :shock: :shock:

:wink:

:lmao: :lmao: :lmao:
Enig..
SV 650S K5 i ægte rød :-)
WP fjedre, Pilot Power, Hamicad Fender Eliminator, Crash Bongs, Pipercross, Powercommander, og Yoshimura TRS komplet