Forfatter Emne: Ny SV'er...  (Læst 4637 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SVenstrup

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 19
Ny SV'er...
« Dato: April 29, 2006, 08:09:42 pm »
Hej med jer.

Er blevet den lykkelige ejer af en ny SV650K5. Da den er helt ny, ville jeg bare lige undersøge hvorledes jeg skal køre denne dejlige splinternye maskine? Har i nogle råd og erfaringer på dette punkt?
Den lykkelige ejer af en sort SV650N K5...

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Ny SV'er...
« Svar #1 Dato: April 29, 2006, 08:13:18 pm »
Har desværre ikke nogen tips - men TILLYKKE med den!!

Må vi se lidt billeder..? :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Ny SV'er...
« Svar #2 Dato: April 29, 2006, 08:27:31 pm »
Hvis det er selve tilkøringen du spørger efter, så er det rimeligt simpelt (i hvert fald hvis den skal køres til på samme måde som de tidligere modeller).

Du skal holde den under 5000 omdr/min de første 800 kilometer.
Derefter skal du holde den under 8000 omdr/min de næste 800 kilometer.
Og det er det. Efter de 1600 km. må du fyre den af.

Dette er forskriften fra Suzuki. Jeg mener også de skriver, at du gerne kortvarigt må komme en lille smule over de foreskrevne omdrejningstal ved acceleration mod et gearskift.

Jeg ved at nogle kan finde på at holde deres nye cykel under de foreskrevne omdrejninger de første 2000 kilometer. Dette skulle give en meget blød motorgang fremover.

Og så er der nogle som påstår at en ny maskine simpelthen bare skal have kniven med det samme, altså ingen tilkørsel overhovedet. Så vidt jeg ved bruges denne metode på banecykler, men motorerne på disse maskiner har sikkert i forvejen en relativt kort levetid, og så er man nok lidt ligeglad med om man forkorter motorens levetid på grund af at man springer tilkøringen over.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Ny SV'er...
« Svar #3 Dato: April 29, 2006, 11:34:13 pm »
husk at du skal køre med varierende omdrejningstal dvs det nytter ikke at køre fra skagen til tønder med samme hastighed for at brænde kilometer af, ud på de små veje og trille :D  :D
tillykke forresten :wink:
   

helle merete

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 515
Ny SV'er...
« Svar #4 Dato: April 30, 2006, 08:32:59 am »
tillykke med den nye cykel. Jeg er enig med Freddy - Det er også den tilkøring jeg har læst om. Så ud på de herlige små veje og trille.
KH Helle Merete
SV650SK3

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Ny SV'er...
« Svar #5 Dato: Maj 01, 2006, 03:49:39 pm »
Citér
helle merete : tillykke med den nye cykel. Jeg er enig med Freddy - Det er også den tilkøring jeg har læst om. Så ud på de herlige små veje og trille.
Mit SVin er også tilkørt på den måde, og man må sige at det har virket  :D
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Ny SV'er...
« Svar #6 Dato: Maj 01, 2006, 04:14:48 pm »
Citér

Og så er der nogle som påstår at en ny maskine simpelthen bare skal have kniven med det samme, altså ingen tilkørsel overhovedet. Så vidt jeg ved bruges denne metode på banecykler, men motorerne på disse maskiner har sikkert i forvejen en relativt kort levetid, og så er man nok lidt ligeglad med om man forkorter motorens levetid på grund af at man springer tilkøringen over.


Der er noget med at hvis man vil have max effekt ud af sin motor, så skal den ha "kniven" fra start..  

men folk på gadecykler vil nok hellere have længere levetid.

personligt tror jeg ik det har så meget at sige mere. med de motorlegeringer der laves idag. tror bare man skal køre lidt blandet og moderat. så får den lidt af det hele  :D

men der er mange meninger.. og ingen klare facts

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
Ny SV'er...
« Svar #7 Dato: Maj 01, 2006, 06:53:26 pm »
Jeg tror på – at hvis bare olien når at blive varm, så kan du køre som du vil !!

Men tillykke med den  :P
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

SVenstrup

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 19
Ny SV'er...
« Svar #8 Dato: Maj 02, 2006, 12:28:29 pm »
Hej

Jeg takker mange gange for hjælpen mht tilkøringen. Der er ikke andet for end at jeg må ud og trille nogle km på de små veje, så den kan få nogle km på bagen. :P  Tror nu alligevel jeg holder mig til suzukis henvisninger...
Den lykkelige ejer af en sort SV650N K5...

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Ny SV'er...
« Svar #9 Dato: Maj 02, 2006, 03:42:32 pm »
Citér
svenstrup:
Tror nu alligevel jeg holder mig til suzukis henvisninger...

God idé... :wink:  

Men bare husk:

Ingen voldsom sejtrækning og ingen vilde omdr. så skal den nok blive kørt godt til. Om det lige er 5000 eller 6000 omdr den når inden du skifter spiller ingen rolle, så længe den bare ikke får kniven derop til.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing