Hvis det er selve tilkøringen du spørger efter, så er det rimeligt simpelt (i hvert fald hvis den skal køres til på samme måde som de tidligere modeller).
Du skal holde den under 5000 omdr/min de første 800 kilometer.
Derefter skal du holde den under 8000 omdr/min de næste 800 kilometer.
Og det er det. Efter de 1600 km. må du fyre den af.
Dette er forskriften fra Suzuki. Jeg mener også de skriver, at du gerne kortvarigt må komme en lille smule over de foreskrevne omdrejningstal ved acceleration mod et gearskift.
Jeg ved at nogle kan finde på at holde deres nye cykel under de foreskrevne omdrejninger de første 2000 kilometer. Dette skulle give en meget blød motorgang fremover.
Og så er der nogle som påstår at en ny maskine simpelthen bare skal have kniven med det samme, altså ingen tilkørsel overhovedet. Så vidt jeg ved bruges denne metode på banecykler, men motorerne på disse maskiner har sikkert i forvejen en relativt kort levetid, og så er man nok lidt ligeglad med om man forkorter motorens levetid på grund af at man springer tilkøringen over.