Problemet med den gamle SV'er er, at den venstre lygte er lavet til kort lys, mens den højre er lavet til langt lys. Forskellighederne er indbygget i 1) lygteglasset og 2) i parabolen. Derfor vil det ikke hjælpe ret meget at skifte pæren i den højre lygte, da glas og parabol stadig vil kaste lyste ud som "langt lys".
Løsningen med at tage højre side fra en UK lygte duer ikke, da man 1) mister sit lange lys fuldstændigt, og 2) på grund af aymmetrien i en kort-lys lygte får en lyskegle som blænder modkørende, måske endda endnu mere end langt lys gør.
Jeg er ikke sikker, men kunne forestille mig at problemet er det samme på en GSX-F.
Emnet har været oppe på diverse fora lige siden SV'en kom i '99. Hvorfor der ikke er nogen her i verden som har set idéen i at producere "dobbelt-lygter" til SV'en (og alle mulige andre maskiner med samme problem) forstår jeg slet ikke. Der må være et kæmpe marked for sådanne lygter.
Jeg er også en smule frustreret over det, til dels på grund af den evindelige "hey, dit ene forlys er sprunget" og til dels fordi SV'en virkelig godt kunne bruge noget mere lys.
Jeg er begyndt at lege med idéen om at finde et sæt "ægte" dobbelt-lygter (eks. fra de nye SV'er eller en R6'er) og så simpelthen modificere dem så de kan smides på min gamle SV'er. Eller om nødvendigt ændre kåben, så den passer til de lygter jeg nu måtte få fat i.
Hvis andre er med på idéen, var det måske en mulighed at gøre det til et fælles projekt. Jeg er åben for forslag.