Forfatter Emne: Hjælp til køb af ny MC (BMW) til min kæreste  (Læst 3282 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

helle merete

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 515
Hjælp til køb af ny MC (BMW) til min kæreste
« Dato: April 05, 2006, 10:19:23 pm »
Hey.
Min kæreste Magnus skal til en gut Brøndby og se på en BMW på lørdag. Ved den lejlighed vil jeg gerne bede om hjælp. Er der en venlig sjæl herinde som har godt styr på at kigge en MC efter i sømmene, så vi ikke overser noget vigtigt?
På prøveturen kan Magnus evt. køre hen til det sted, hvor denne kyndige person opholder sig (forhåbentligt indenfor Brøndby-KBHområdet...)
KH Helle Merete
SV650SK3

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Hjælp til køb af ny MC (BMW) til min kæreste
« Svar #1 Dato: April 06, 2006, 07:47:08 am »
Er glad for at du skriver "min kæreste" og ikke længere "ham jeg elsker" - han skal da have en SV'er ????? :D

Jeg har desværre ikke viden nok om MC'er til at turde tilbyde min hjælp, men hvis der ikke er nogen af vores husmekanikere der melder sig, så smid en PM - har en kammerat som muligvis kan hjælpe..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

helle merete

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 515
Hjælp til køb af ny MC (BMW) til min kæreste
« Svar #2 Dato: April 06, 2006, 08:29:54 am »
Det er jo bare ikke alle der ved hvad der er bedst for dem selv...
KH Helle Merete
SV650SK3

Letmatros

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 134
  • Til kamp mod travlheden...
    • New 2 Mountain Biking
Hjælp til køb af ny MC (BMW) til min kæreste
« Svar #3 Dato: April 06, 2006, 08:37:26 am »
Hej Merete.

Her er et link som kan sætte lidt tanker igang:
 http://www.clarity.net/~adam/buying-bike.html

Mvh

Henrik
Blå SV1000S K4
Forskærm- og spejlforlænger, Tankpad, LSL Crash-pads, Hamicad Radiator & Oil Cooler Grill Set, Hamicad Fender Eliminator, Fuel Exhausts, LighTech Hex Style Oil Filler Cap

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Hjælp til køb af ny MC (BMW) til min kæreste
« Svar #4 Dato: April 06, 2006, 09:15:13 am »
BMW  :?:  :shock:  :shock:  :lol:

Nej det er gazzz BMW- motorcykler er ikke noget dårligt valg, hvis det vel og mærke er en type mc som passer til den kørestil man har.

Kender en (og jeg nævner ikke hans navn, men kan afsløre at han er "Greve af Melby" :wink: ) købte for nogle år siden en Fazer 1000, men da det gik lige vel hurtigt på landevejen købte han en 1600ccm "pølsevogn" i stedet.
Den var livsfarlig for ham da l.... hveken kunne dreje eller bremse, så den var kun i ejerskab 1 år inden en SV1000s måtte indkøbes i stedet.

Så vær sikker på at mc´en passer til måden man kører på, for den laver man ikke lige om selv om man køber en anden type mc.

Nå tilbage til emnet test af mc:

En god måde at kontrollere mc´en på er:

Kontroller mc´en generelt for ridser. (Er den holdt af en der interesserer sig for mc og passer på den eller er det en som er ligeglad med den)

Kontroller oliestanden og olien skal være lys og ikke helt sort. Er den sort tyder det på en som ikke er så omhyggelig med servicene.
Se efter oliespild på cyklen generelt.

Kontroller bremseskiver for slidtage, da det er en rimelig dyr udgift at udskifte. = afslag i prisen.

VIGTIGT!!!: Kontroller om baghjulet er justeret lige langt tilbage i begge sider før denne test.
Find under prøveturen et sted med løst sand, og træk cyklen igennem i lodret pos. og se på sporet om baghjulet "kører" i forhjulets spor! Gør den ikke det, og baghjulet er justeret korrekt, tyder det på at cyklen er skadet og bagsvingeren muligvis er skæv. KØB UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER DENNE MC!!!!

Kontroller forgaffelens inderrør for grater og rust, da dette ødelægger pakdåserne i forgaflen. Pakdåserne skal selvfølgeligt være i orden på nuværende tidspunkt.

Kig på dækkene om hvordan slidet er på dem. (Nu er det jo ikke en racer men er den kørt sådan, så dækkene er slidt hårdt, eller er de godt flade på midten som kunne tyde på langture på motorveje/hovedveje.)

Ellers lyt til den både i tomgang og med lidt omdr. på og ikke mindst når den skal trække.


Hvad er det egentligt for en model?

Held og lykke med det...
Jannik
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

helle merete

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 515
Hjælp til køb af ny MC (BMW) til min kæreste
« Svar #5 Dato: April 06, 2006, 10:47:26 am »
Citat fra: Jannik
Hvad er det egentligt for en model?

Jannik

Jeg er ikke sikker men jeg tror det er en BMW R1100RS '98.

Tak for hjælpen - det er godt at vide hvad man skal se efter.

Den dejlige Steven fra Stevens MC har sagt at vi bare kan køre forbi ham på prøveturen - så det benytter Magnus sig nok af.
KH Helle Merete
SV650SK3

Freno

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 457
Hjælp til køb af ny MC (BMW) til min kæreste
« Svar #6 Dato: April 06, 2006, 12:08:19 pm »
Det er da kanon service. er det fordi i kender ham?
/Martin 'Freno'
Rød SV1000S K4, med kåbe

Nunc est bibendum

helle merete

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 515
Hjælp til køb af ny MC (BMW) til min kæreste
« Svar #7 Dato: April 06, 2006, 12:14:26 pm »
Citat fra: Freno
Det er da kanon service. er det fordi i kender ham?


Næh, han er bare en ægte MC-entusiast. Jeg var også forbi med min SV, da jeg skulle købe den af Enghave MC. Han gav nogle gode råd med på vejen, som gjorde at jeg kunne presse Enghave lidt ekstra.

Dengang tog vi en flaske vin med til ham - men den ville han næsten ikke tage i mod. Det gentager vi nok også denne gang.
KH Helle Merete
SV650SK3

Freno

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 457
Hjælp til køb af ny MC (BMW) til min kæreste
« Svar #8 Dato: April 06, 2006, 01:41:54 pm »
Citat fra: Helle Merete
Citat fra: Freno
Det er da kanon service. er det fordi i kender ham?


Næh, han er bare en ægte MC-entusiast. Jeg var også forbi med min SV, da jeg skulle købe den af Enghave MC. Han gav nogle gode råd med på vejen, som gjorde at jeg kunne presse Enghave lidt ekstra.

Dengang tog vi en flaske vin med til ham - men den ville han næsten ikke tage i mod. Det gentager vi nok også denne gang.

Det er jo skønt at der findes så mange af dem.. :D
/Martin 'Freno'
Rød SV1000S K4, med kåbe

Nunc est bibendum