Forfatter Emne: SV650S / SV1000S?  (Læst 3124 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Claus B

  • Wannabe
  • Indlæg: 2
SV650S / SV1000S?
« Dato: April 03, 2006, 06:11:13 pm »
Hej alle,

Jeg fik MC-kort for 2 år siden, har kørt GS 500 F siden og den er begyndt at være en smule sløv for mig, ville gerne have nogle flere heste.

Så jeg har haft kig på en SV650S, spørgsmålet er så bare at der jo ikke er den "store" prisforskel mellem 650 og 1000, skulle jeg vente lidt og købe 1000 eller bliver man ikke træt af en 650 ligesom jeg blev af GS 500'en?

På forhånd tak for hjælpen,

Claus

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
SV650S / SV1000S?
« Svar #1 Dato: April 03, 2006, 06:38:19 pm »
Jeg har haft min 650'er siden 2001, og har altså kørt 5 sæsoner på den. Og jeg er bestemt ikke blevet træt af den endnu.
Ude på de små veje er det ikke sikkert det betyder det helt store om du har det ene eller det andet. 650'erens manglende kræfter ift. SV1000 opvejes sikkert for en stor dels vedkommende af den lavere vægt og det at den dermed er mere letkørt (dette er dog en personlig formodning, som nok kan be- eller afkræftes af en pilot som har prøvet begge modeller).
Men har du ingen problemer med at skrabe de ekstra 30K sammen, og du ikke bliver flået af dit forsikringsselskab, er der da ikke noget til hinder for at købe "storebror". Om ikke andet, så i det mindste for WOW!-effektens skyld.  :D
Men jeg tror ikke du bliver skuffet hvis du vælger en 650'er. Det er en ultra-spas maskine!
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
SV650S / SV1000S?
« Svar #2 Dato: April 03, 2006, 08:52:49 pm »
Citat fra: Zierra
Jeg har haft min 650'er siden 2001, og har altså kørt 5 sæsoner på den. Og jeg er bestemt ikke blevet træt af den endnu.
Ude på de små veje er det ikke sikkert det betyder det helt store om du har det ene eller det andet. 650'erens manglende kræfter ift. SV1000 opvejes sikkert for en stor dels vedkommende af den lavere vægt og det at den dermed er mere letkørt (dette er dog en personlig formodning, som nok kan be- eller afkræftes af en pilot som har prøvet begge modeller).
Men har du ingen problemer med at skrabe de ekstra 30K sammen, og du ikke bliver flået af dit forsikringsselskab, er der da ikke noget til hinder for at købe "storebror". Om ikke andet, så i det mindste for WOW!-effektens skyld.  :D
Men jeg tror ikke du bliver skuffet hvis du vælger en 650'er. Det er en ultra-spas maskine!
Kan ikke sige det bedre  :D
Har kørt 100.315 sjove Km siden 2000, og gælder mig til langt flere på SVinet  :twisted:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
SV650S / SV1000S?
« Svar #3 Dato: April 03, 2006, 09:31:40 pm »
Køb 1000'eren.. !  Jeg syntes jeg tit oplever rigtig mange der skifter deres SV650'er ud efter ganske kort tid..

tror måske også 1000'eren måske holder prisen lidt bedre

Se lidt bort fra B2 og hans cykel med 100.000 km på uret, han er helt atypisk tilfæde..  :D (men det er han jo på så mange punkter  hehe  :wink: ) hihi

men ha' i baghovedet at 1000'eren kan udløse en noget større præmie på forsikringen !! så hvis du er på et stramt budget, vil 650'eren måske være mere "fornuftig" .. men så igen.. fornuftige mennesker køber en lille bil istedet    :twisted:  :roll:   :twisted:   hæhæ

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
SV650S / SV1000S?
« Svar #4 Dato: April 03, 2006, 09:55:11 pm »
Citat fra: Luske

Se lidt bort fra B2 og hans cykel med 100.000 km på uret, han er helt atypisk tilfæde..  :D (men det er han jo på så mange punkter  hehe  :wink: ) hihi
Bare fordi man er ædruelig, så skal man SVines til  :cry:
Jeg tror den lille falk har fået fugleinfluenza  :?

Hvor skal vi drikke humle til sommer  :wink:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
SV650S / SV1000S?
« Svar #5 Dato: April 03, 2006, 10:26:16 pm »
Citat fra: Zierra

Men jeg tror ikke du bliver skuffet hvis du vælger en 650'er. Det er en ultra-spas maskine!




Det vil jeg godt tilslutte mig.. !

jeg har masser af sjov på min 6½'er..
har kørt på den i 2 sæsonner nu og synes det er en fed maskine !

og hvis man lærer at give gas på de rigtige tidspunkter, vil du ikke føle savnet om en 1000'er - selvom jeg gerne indrømmer at en 1000'er rykker noget mere ...  :wink:
og jeg ikke har råd til en 1000'er endnu, og iøvrigt har sat en del udstyr på min bike, som jeg gerne vil ha afprøvet inden jeg sælger..
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Pyrotek

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 264
  • Nu med underseat Exhaust
SV650S / SV1000S?
« Svar #6 Dato: April 03, 2006, 11:27:57 pm »
Stod med netop samme problem sidste August da jeg synes der var luft i budgettet til at købe SV igen.
Købte i 99' en ny da de kom på markedet i Danmark. Den havde jeg til Maj 2003 og har aldrig fortrudt den.
Jeg købte så i August 2005 en ny SV 650S efter at have prøvet både 650 og 1000 ccm. SV'er.

Jeg tog en 650 ccm. fordi den er langt mere harmonisk end 1000 ccm.
Den store er grov når den trækker og det hele vibrerer meget mere.
Mit forsikringsselskab ville have 3500 mere i kasko om året.
Fotovogne, klippekortsystem og 70% reglen for frakendelse af førerbevis kan en 650 nemt klare og med den store bliver fristelsen bare endnu større :oops:
Den store er lidt dyre i vedligehold.
Og så kunne jeg bare ikke stå for den gule farve kombineret med et sort stel ser kanon ud 8)
Gul SV 650S K5

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
SV650S / SV1000S?
« Svar #7 Dato: April 04, 2006, 12:03:58 am »
Citat fra: B2
Citat fra: Luske

Se lidt bort fra B2 og hans cykel med 100.000 km på uret, han er helt atypisk tilfæde..  :D (men det er han jo på så mange punkter  hehe  :wink: ) hihi
Bare fordi man er ædruelig, så skal man SVines til  :cry:
Jeg tror den lille falk har fået fugleinfluenza  :?

Hvor skal vi drikke humle til sommer  :wink:


Du kan jo starte med at mande dig op d. 29 april og tage med dine Klubkammerater til fugle fest på frederiksberg  :wink:

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
SV650S / SV1000S?
« Svar #8 Dato: April 04, 2006, 09:51:53 am »
Jeg er ejer af en 1000´er og har tidligere haft en 650´s årgang 00.

Jeg kan kun sige at det afhænger af hvordan du kører og om det også er til transport med 1 bag på, som skal afgøre dit valg. (Og økonomien selvfølgelig) :wink:

Er du til "dørtræk" og lovløs hastighedsovertrædelser på motorvejen, og hyppig kørsel men nogen bag på, så har 1000´eren en klar fordel.
Jeg syntes ikke den vibrerer meget voldsommere end 6½´ern, men den bundtrækker på en helt anden måde.
Dvs. kører du med en bag på eks med 90 på landevejen og skal overhale, acc. 1000 i 6 gear som 6½ gør i 4 gear, men er du alene har det ikke så stor betydning, for der gør 6½ det ganske udemærket.

Min holdning er generalt: start på 6½´eren den kan rigeligt, inkl. jorde en 1000 på landevejen med den rigtige chaufør på ryggen.

Desuden straffer 1000´eren dine køretekniske fejl hårdt, hvilket 3 af mine bekendte har måttet føle på den ufede måde og ikke kører mc i dag.
Gasser du på i svinget er den ikke bleg for at smide baghjulet da den har 102Nm at gøre med og under for voldsom nedgearing låser den hjulet da maskinen er så stærk med 500ccm i hver "prop".

At gå fra en GS500F til SV650s er et stort spring i kørekvalitet, nydelse og sjov.
Den bliver du ikke skuffet over, og hvis du køber en 1000´er nu hvad skal du så skifte til når den bliver hverdag og du har vænnet dig til det træk? En Bus??? :roll:  :lol:  :lol:  :lol:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
SV650S / SV1000S?
« Svar #9 Dato: April 04, 2006, 01:28:31 pm »
Citat fra: Luske

Du kan jo starte med at mande dig op d. 29 april og tage med dine Klubkammerater til fugle fest på frederiksberg  :wink:
Det er Nu er det bare sådan, at jeg lige den aften, er på besøg hos en kammerat  :?
At han så kun bor 6-700m fra jer er jo en anden sag, så hvem ved  :wink:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
SV650S / SV1000S?
« Svar #10 Dato: April 04, 2006, 02:36:35 pm »
Citat fra: B2
Citat fra: Luske

Du kan jo starte med at mande dig op d. 29 april og tage med dine Klubkammerater til fugle fest på frederiksberg  :wink:
Det er Nu er det bare sådan, at jeg lige den aften, er på besøg hos en kammerat  :?
At han så kun bor 6-700m fra jer er jo en anden sag, så hvem ved  :wink:
Hvad er det for en fuglefest? Det oplagte gæt ville jo være Dansk Ornitologisk Forenings årsmøde, men da vi er i et MC forum, ville det måske være bedre at sætte sine penge på Falkne?
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...