Forfatter Emne: SV1000-Muligt at modifecere originale lydpotter for mere lyd  (Læst 4685 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

George

  • Gæst
SV1000-Muligt at modifecere originale lydpotter for mere lyd
« Dato: August 14, 2005, 11:40:06 pm »
Hello friends!

Jeg vil gerne høre om nogen af jer har prøvet at modificere de originale lydpotter på en SV1000/650.

Jeg overvejer at tage lyddæmperne ud af potterne (ved at skrue af 3 skruer som sidder bag på potten), gøre dem kortere, sætte på plads igen – alt det for at opnå en større lydeffekt.  

Kan det lade sig gøre??
Er der nogen der har prøvet det?

Mvh

George V

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
SV1000-Muligt at modifecere originale lydpotter for mere lyd
« Svar #1 Dato: August 15, 2005, 01:33:24 am »
jeps kører i øjeblikket rundt med ændrede originale potter he he det giver lyd tro mig...
tag ned i din lokale superbrugs køb det sæt dremmel-kopi slibe sæt de har(100kr), fjern de 6 svejseklatter som sidder ved hver umraco-bolt.. skru dem ud, køb 2 ordentlige metal bor f.eks et 3 eller 4mm og et 10mm, bor løs indtil din motorcykel lyder rigtigt(6-8 huller) links her; [url http://www.sv1000.zyns.com/forums/showthread.php?t=2480
http://www.sv1000.zyns.com/forums/showthread.php?t=85&highlight=stock+mod
bonus er at efter ændringen føler jeg at motoren accelerer jævnere, skyder ikke mere og lyder rigtig dyb og lækker uden at være nabofjendsk
jeg vil dog vente med at fjerne hele indmaden da jeg er rimelig :D  :D  :D  tilfreds med nuværende lyd :twisted:  :twisted:  :twisted:
hvis du bor på Sjælland kan jeg komme forbi og lave en stereo testhttp://2ni2.com/emoticon/special/gifs_demonios.gif" alt="Devil 3" />http://2ni2.com/emoticon/special/gifs_demonios.gif" alt="Devil 3" />
   

Bongers

  • Gæst
SV1000-Muligt at modifecere originale lydpotter for mere lyd
« Svar #2 Dato: August 15, 2005, 08:12:53 am »
For lidt lyd !!

For at få mere lyd på 1000 – har jeg bemærket at, mange bruger et spillekort (Sparkonge er meget brugt) det fastgøres på forgaflen med en tøjklemme, ret derefter kortet ind så det rammer forhjulet – det får 1000 til at lyde bedre…    8)  8)  8)

Edit:  :oops:  :oops:  :oops: Jeg har jo ikke skide meget tid – når jeg også skal nå at arbejde lidt…

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
SV1000-Muligt at modifecere originale lydpotter for mere lyd
« Svar #3 Dato: August 15, 2005, 10:05:20 am »
Bongers - nu sover dine fingre igen! De rammer ihvertfald ikke tastaturet rigtigt!  :lol: - Medmindre du virkelig mener at der skal et helt fort ind i forhjulet!
 :?  :?

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
SV1000-Muligt at modifecere originale lydpotter for mere lyd
« Svar #4 Dato: August 15, 2005, 10:07:02 am »
Den forfærdelige musefælde!  :shock:  8)

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

kim r

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 236
SV1000-Muligt at modifecere originale lydpotter for mere lyd
« Svar #5 Dato: August 17, 2005, 09:32:04 pm »
Hej vil bare sige at jeg selv prøvede det med at bore fire 13mm. huller i potterne og det gav lidt en fisende lyd :lol:  men der var da osse lidt mere bulder. Meeennn helt nye leovincepotter i alu til a svin fik jeg til 3600 så det er da ikke så dyrt igen for en go lyd :D

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
SV1000-Muligt at modifecere originale lydpotter for mere lyd
« Svar #6 Dato: September 14, 2005, 01:36:08 am »
Citat fra: kim r
Hej vil bare sige at jeg selv prøvede det med at bore fire 13mm. huller i potterne og det gav lidt en fisende lyd :lol:  men der var da osse lidt mere bulder. Meeennn helt nye leovincepotter i alu til a svin fik jeg til 3600 så det er da ikke så dyrt igen for en go lyd :D



hvor købte du dem ???
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
SV1000-Muligt at modifecere originale lydpotter for mere lyd
« Svar #7 Dato: September 14, 2005, 07:23:19 am »
Grand-danois, prøv og kig i Køb/Salg sektionen her på siden...
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Weat

  • Gæst
ups!!!!
« Svar #8 Dato: Marts 31, 2006, 03:00:32 pm »
Hejsa jeg vil bare lige sige at man skal være meget varsom med at ændre på de orginale potter for hvis man skal til syn går den ikke igennem og nye orginal potter koster 14.000 kr

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: ups!!!!
« Svar #9 Dato: Marts 31, 2006, 03:35:48 pm »
Citat fra: Weat
Hejsa jeg vil bare lige sige at man skal være meget varsom med at ændre på de orginale potter for hvis man skal til syn går den ikke igennem og nye orginal potter koster 14.000 kr


Muligvis, men der er sikkert en god håndfuld medlemmer her der kan udlåne et sæt urørte potter til den lejlighed.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
SV1000-Muligt at modifecere originale lydpotter for mere lyd
« Svar #10 Dato: Marts 31, 2006, 06:16:33 pm »
på ebay går de for ingen penge man finder snildt et par for et par hundrede plus porto
   

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: ups!!!!
« Svar #11 Dato: Marts 31, 2006, 06:18:03 pm »
Citat fra: Weat
Hejsa jeg vil bare lige sige at man skal være meget varsom med at ændre på de orginale potter for hvis man skal til syn går den ikke igennem og nye orginal potter koster 14.000 kr


Det kan du købe det feeste fulde system for :roll:  :roll:  :roll:    som er synslovligt :D  :D