Forfatter Emne: mayday mayday....  (Læst 2483 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

esben k

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 11
mayday mayday....
« Dato: Marts 27, 2006, 05:02:21 pm »
Vær hilset ærede asfalt-pryglere.

 Jeg bliver snart skæv i fjæset af at lede efter en ordentlig bum-potte til k5éren. hver gang jeg spørger forhandlerne siger de noget forskelligt.

derfor må jeg ty til det kloge forum :wink:

hvad er bedst til en k5ér, billigst, og lyder fedt.??
hvad har i selv, hvad gav i????
og hvor meget extra power fik i for pengene.???

håber i kan hjælpe, inden jeg får akut tilfælde af spat..........

Ps. fantastisk vejr, og nu til sol.  

[/b]
Duk dig.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
mayday mayday....
« Svar #1 Dato: Marts 27, 2006, 06:50:05 pm »
På sådan et spørgsmål får du nok lige så mange svar som der er folk registreret på SVRider.dk.  8)

Du skal finde ud af hvad du er ude efter. Skal det være slipon eller fuldt system? Skal det være Carbon, stål eller titanium? Low eller high mount? Hvad er vigtigst, lyden, udseendet/finish eller HK udbytte??

Mht. HK udbytte så er der ikke den store forskel medmindre du også optimerer lufttilførslen (KN-filter f.eks.) og smider en powercommander på. Og selv om du gør dette vil du givetvis ikke kunne mærke forskæl medmindre du kører hardcore bane ræs. MEN powercommanderen vil kunne give dig en mere jævn effektkurve. Luftfilteret giver også mere lyd!!  :twisted:

Carbon potter er gået hen og har fået ry for at flække på V2-ere. Om det gælder alle Carbon potter ved jeg ikke, men hvis du bruger penge på en ordentlig potte og sørger for at pakke den om jævnligt, burde det ikke være et problem. Fordelen ved carbon er at det er let og ser godt ud (min mening). Det næste alternativ er titanium (dyrere). Rustfrit stål er tungest (som regel billigst).

Et fuldt system er som regel udviklet med de rigtige rørdimensioner, længder og buk, som passer til dimensionerne i potten. Dette kan aldrig blive optimalt på en slip-on.

Jeg er glad for mit Yoshimura system. Det ser godt ud og har en flot finish, lyden er også god - den larmer, men jeg har hørt "værre". Downside er at det er dyrt! 10-12 kilo skal du regne med hos en forhandler, så det er værd at overveje en slip-on eller et andet system.

HK for alle pengene.
Jeg mener Olfert havde købt en slipon ret billigt (Mener det er ART)- som han får omtrent de samme HK ud af som mit system. Jesper har en Holeshot slipon (en lille bulderbasse potte til de høreskadede). Gav vist også en god effekt, men lidt dyrere slipon (ret mig hvis jeg tager fejl Paw/Jesper)  :?

Lyd til trommehinderne
Havenissen kører med en Blueflame slipon - ved ikke hvad den giver af effekt - men den lyder godt.  :twisted:

Ellers er der altid Akrapovic, Mikron og Arrows der går man heller ikke galt i byen.

Og skal jeg så lige minde om at www.Alex-mc.dk forhandler Laser potter. Jeg har aldrig hørt dem på en SV. Men Min gamle Honda kørte med en Laser slipon - FED Lyd. De koster lidt, men det er god kval. og et stærkt produkt.  :wink:

Tror ikke den smøre hjalp dig meget, men ville egentlig også understrege at der er mange muligheder når det kommer til valg af potter.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
mayday mayday....
« Svar #2 Dato: Marts 27, 2006, 06:57:20 pm »
Som Capone lige har skrevet, kører jeg med en Art slip-on.
Købt på ebay i England, alt incl. 1500-1600 kr. og den lyder godt  :D
Du skal så lige skære i det originale, det er ikke alle der syntes det er fedt :)
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

esben k

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 11
mayday mayday....
« Svar #3 Dato: Marts 27, 2006, 09:22:13 pm »
ok jeg takker, jeg blev klogere.  jeg tror jeg køre denne sæson på original, :cry:  eller en potte der giver bare lidt mere lyd. :?  og sparer op til et fuldt system. :twisted:

 har en bekendt af en bekendt som har et værksted. og han har på en gs500 banket 6hk mere ud af den. med fuldt system. han påstår at han kan hive op til 8 hk mere ud af min, og samtidigt gøre den fem seks kilo lettere. (lyder næsten for godt til at være sandt.)

fortsættelse følger, så må vi se om han er Batman på et værksted eller om han er en sælger.

blueflame-slipon lyder som om det er noget for mig........

best regards e k

Ps jeg er så desperat at jeg snart gør det. altser skærer i det originale.
Duk dig.

Havenissen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 500
  • Havenissernes Befrielsesfront
mayday mayday....
« Svar #4 Dato: Marts 29, 2006, 08:12:54 am »
Citat fra: Capone
Lyd til trommehinderne
Havenissen kører med en Blueflame slipon - ved ikke hvad den giver af effekt - men den lyder godt.  :twisted:

Den giver miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiindst 50 HK!  :lol:

Umiddelbart tror jeg den giver absolut intet, men man skal ikke undervurdere den psykologiske effekt af den ekstra lyd plus at maskinen ryster en smule mere. Begge dele bidrager følelsen af fart og vildskab, og det skal man bestemt ikke kimse af  :D

Citat fra: esben k
han påstår at han kan hive op til 8 hk mere ud af min, og samtidigt gøre den fem seks kilo lettere. (lyder næsten for godt til at være sandt.)

Synes 8 HK lyder meget optimistisk da 650eren er rigtigt godt optimeret fra fabrikkens side, men vægt reduceringen passer helt fint. Man bliver virkelig overrasket over hvor meget originalpotten vejer når man får den af!

Hvis man har svært ved at bestemme sig for hvilken potte man skal vælge er mit bedste råd at dukke op til et SVRider arrangement og se (og ikke mindst høre) hvad de andre fræser rundt med. Det gjorde jeg, og bestemte mig for ikke at købe det samme bras som de andre, og købte derfor en Blueflame  :lol:
Havenissen AKA Mads Peter
Sort SV650N K5

hod

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 76
Jeg købte ......
« Svar #5 Dato: Marts 29, 2006, 11:07:47 am »
... et fuldt anlæg fra England.

Fant et brugt der var anvendt på en cykel der var brugt til race.

Billigt - fordi den var fra UK og brugt.

Effekt - fordi den var optimeret til 650´ern.

Larmende - fordi der er igen krav på en bane.

Søg på Google !

Hans Ove
HOD, Søllerød, tidligere SV 1000 og SV 650. Bæge ænder
Ducati Monster 900 i.e. Dark ´01
Ducati Monster 620 ´03

esben k

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 11
tak til Havenissen og Hod
« Svar #6 Dato: Marts 29, 2006, 04:29:20 pm »
tak for det, det er gode ideer, hvis jeg så bare ikke var så pisse utålmodig, så havde jeg nok et bedre overblik over det. men jeg må søge på fnoogle og komme til et træf, glæder mig til at se jeres maskiner. ohhh year.....
Duk dig.

Meldal

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 27
mayday mayday....
« Svar #7 Dato: Marts 30, 2006, 06:05:40 pm »
Jeg har lige savet den originale potte af og skiftet den ud med en hjemmelavet.  :twisted:
Har ikke kørt på den endnu, men bare i tomgang for lyden det HELE til at rejse sig :!:

Original-potten + 15cm rør vejer 5 kg, så jeg tror ikke på en vægtbesparelse på 5-6 kg :roll: Jeg har selv sparet 1,6 Kg.

Man kan godt hive lidt flere heste ud af den på papiret, men i praksis kan man dårlig mærke det.

Man skal nok mest skifte Potte for lydens skyld, ellers bliver man nok skuffet.  Især hvis man har ofret 10K på det.
SV650N '99 Med masse gejl og hjemmelavet lir - Nu også med SV1000 S styrkåbe!