nyg:
Freddy:
Jeg kan kun tilslutte mig hvad B2 skriver. Jeg har hørt mange steder, at man simpelthen skal holde sig fra "super benzin", når man kører MC.
Pladderballe!
Hvorfor skulle det være så dårligt til MC'er generelt? Måske har det en skidt effekt på modeller med karburator, men for indsprøjtningsmodeller er der altså ingen problemer.
Ja, hvad ved jeg... Jeg siger blot, jeg har hørt mange have problemer med "super-benzin". Og den oplysning kan jeg så blot viderebringe.
Jeg har ikke selv haft problemer med skidtet, for jeg har ikke turdet hælde det på.
Nej der er mange gode vandrehistorier i omløb.
Men den primære egenskab ved "luxus-benzin" skulle være en rensende effekt på insprøjtningsanlæg.
Det betyder formodentlig at der er mere rensmiddel i end i normale bezintyper?? De enkelte selskaber holder jo kortene tæt til kroppen, så det kan være svært at vide.
Men der er mig bekendt tilsat rensemiddler (syndeter) til alle bezintyper.
Men problemet er ikke så stort: Bare lad være med at hælde andet på end det der står i instruktiosnbogen.
Jeg kørte 95 oktan på min i 2004, V-power 97 oktan i 2005, og i år er jeg skiftet til de foreskrevne 92 oktan.
Mellem de to første år har jeg ikke kunne se nogen forskel i bezinøkonomi, eller føle nogen ændring i effekt. I år har jeg indtil videre heller ikke kunnet se nogen ændringer.