Forfatter Emne: ny mand melder sig............  (Læst 2491 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

esben k

• Scooterfjæs
  • *
ny mand melder sig............
« Dato: Marts 23, 2006, 07:20:51 pm »
Goddag allesammen.

Esben her, vil bare lige sige hej, og komme med et par spørgsmål.

fedt at se alle de seriøse svar og vejledninger det fiser rundt herinde. og fedt at se alle de useriøse ting, som vi alle kan få brug for at koble af, eller på, en gang imellem.

Jeg er den lykkelige ejer af en k5'er S, i ond sort. har lige købt den og venter bare på at vejene igen bliver fremkommelige. mc'en er sprit ny, så tro mig, det kribler alvorligt i dunken for at komme afsted.

Jeg har haft kortet i 6 år, og har haft 2 andre mc'er. desuden har jeg kørt for mili i et år.

Angående det nye "dyr" har jeg et par spørgsmål. jeg har hørt rygter om at der sider en drosler i tændings-boksen, som skulle bevirke at man mister efekt i 2 og 3 gear. (grundet støj-restriktioner) denne drosling skulle kunne klares med et par ledninge-klip. har andre prøvet det?????

Da jeg ikke har hentet mc'en endnu har jeg ikke fået instruktionsbogen. derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan man køre den til,(cirka) bare så jeg er lidt forberedt, og ikke får alt for stort tude-kiks-fjæs ved afhentning.

håber i kan og gider hjælpe. vh esben. ps husk at dukke jer. :wink:  

pps billeder kommer.......
Duk dig.

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #1 Dato: Marts 23, 2006, 07:57:01 pm »
Velkommen  :D  :D

det med restriktionerne er vist rigtig nok men dem som har fjernet dem, har ikke kunnet mærke en synderlig forskel, ang tilkørsel af motor så må den ikke pives helt af den første weekend(1500km)  samt at man skal køre med varierende motoromdrejninger dvs en tur til Dyskland med konstant fart er ikke anbefalelsesværdigt.

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #2 Dato: Marts 23, 2006, 08:30:02 pm »
Hej, velkommen til!

Jeg vil også lige give mit besyv med:

1) Skift olie/filter efter ca. 50 km. Det er på de første km den største mængde metal bliver raspet af i motor og gearkasse.

2) instruktionsbogen skriver at man skal holde den under 5000 omdr./min. indtil den har kørt 800km, og under 8000 omdr./min. indtil 1600km (så vidt jeg husker)

3) Det vigtigste er dog i virkeligheden at den ikke sejtrækker.  Derfor gør det egentlig heller ikke så meget at du erbelaster moteren lidt inden for de angivne områder (læs: OK at være lidt frisk på gassen)

4) Variér din kørsel.  Som Moolex skriver, er tysklandsturen ikke en god ide.  Det er fordi man skal undgå at holde samme omdrejningtal i længere tid, da dette i værste tilfælde kan resultere i såkaldt "glasing".

"Glasing" er en tilstand som viser sig som en glasagtig overflade på cylindervæggene, noget der opstår ved for lav belastning og samme omdrejningstal gennem længere tid.

Du vil måske have hørt at nogen giver maskinene knven fra ny af for at opnå højst mulig effekt i motoren - men det vil jeg trods mange gode argumenter alligevel fraråde.  Langtidseffekten stoler jeg ikke rigtig på...

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Marts 24, 2006, 09:02:44 am »
Velkommen. og tillykke med SV'eren  :D
Siger det samme som Moolex og nyg med hensyn til tilkøring, hellere lidt friske omdrejninger end sejtræk.
TRE-mod, ganske som du skriver skulle det fjerne nogle restriktioner i de første 3-4 gear, men det er ikke besværet værd.
Jeg har prøvet, og det gir kun noget på det psykiske plan (Min ydmyge mening) og det gør det faktisk heller ikke  :?
Til gengæld er det pain in the a.. at omdrejningerne falder når man slipper koblingen efter start af motoren  :evil:
Nu er det ikke så besværligt, så hvis du aligevel vil prøve, Link:
http://forum.svrider.dk/viewtopic.php?t=532&highlight=tre
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

esben k

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #4 Dato: Marts 24, 2006, 10:08:20 am »
Tak for hjælpen de herre, nu blev jeg klogere. :shock: men crap hvor er 1600 km langt, har et lille tude-kiks-fjæs nu. men havde egentligt regnet med det.

har nogen af jer billige bumle-potter og kn-filter på. hvorfra og hvor meget gav i. min far har en Ducati, og min skal fanmer-fløjtmer lyde federe. (der skal kæmpes for det dog)

igen tak for hjælpen.  :P
Duk dig.

fldahl

• Roadracer
  • the devil made me do it...
« Svar #5 Dato: Marts 24, 2006, 11:53:45 am »
hej Olfert

hvad mener du med det her.?

Citér
Til gengæld er det pain in the a.. at omdrejningerne falder når man slipper koblingen efter start af motoren

er det før eller efter TRE-mod.?
Nu uden tohjulet liv...

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Marts 24, 2006, 01:35:54 pm »
Efter montering af TRE-mod.
Ifølge guiden vil omdrejningerne falde ca.300 (hvis jeg husker rigtigt) mån man har monteret den korrekt, og ganske rigtigt faldt omdr. da jeg slap koblingen efter start.
Jeg havde dog ikke regnet med at den ville blive ved med det  :(
Og det begyndte at irritere mig ret hurtigt  :evil:  og når jeg så heller ikke kunne mærke nogen forskel, så var det bare af med skidtet igen.
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta