Forfatter Emne: Startproblemer  (Læst 4186 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Startproblemer
« Dato: Marts 08, 2006, 09:59:38 pm »
IKKE SVen :lol:

Men Hondaen jeg købte i efteråret

Den gik ikke særlig godt, men efter at have skiftet dysserne i karburatorene, går den fint når den er varm.
Mit problem er at starte den, når den er kold.

I denne tid bruger jeg 40-50 hop på kickstarteren for at få den igang  
og den er svær at holde i live indtil den er varm.

Skal lige siges at jeg ikke kan starte den med choker, har også prøvet startgas, så er den helt død.

Når den er varm starter den første gang og trækker perfekt i hele området.  

Lige nu har jeg monteret 115 dysser i begge karburatore. Nålene står 2. nederst i primær og 2. øverst i sekundær karburator. (5 trin)
Der sad 105 dysser i, da jeg købte den, men da kunne den slet ikke trække.
Jeg har også 128 dysser, men tror at den allerede får nok at leve af.

Jeg har prøvet at hæve og sænke nålene, og er kommet fren til at den starter og kører bedst som det er nu.

Den har elektronisk tænding, så der er der ikke noget at justere, har prøvet at skifte både tændingsmodul og tændspole.
Syntes dog at gnisten er lidt svag (er dog blå), men tændspolen er også en lille en, den er ikke større end et standart relæ.

Er der nogen der har nogen forslag, erfaringer, prøvet noget lignende. ALT har interesse :wink:  har kørt mc i for mange år og har helt glemt de glade knallertdage med 1 cylinder.  

Jeg søger også fabriksindstillingerne på karburatorene, dysser og nålindstillinger.
Jeg har en Clymer manual, men der har de skrevet "not availible"

Håber at nogen kan hjælpe mig.

Thomas
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Startproblemer
« Svar #1 Dato: Marts 08, 2006, 10:34:30 pm »
jeg ville ønske (eller måske ikke) jeg selv havde skruet på sådan én, men det har jeg til gode..


Det der slår mig først er dog: hvilket tændrør sidder der i ?
og er der evt sat et tændrør i der er "varmere" end det originale.

hvis du evt har et tændrør i der er et nummer varmere, end det anbefalede, kan den være ret svær at hoppe igang.

så vidt jeg kan se, skal et NGK tændrør hedde DPR8 EA-9
så hvis der sidder et andet i der er varmere (DPR 9...) kan den være lidt svær at starte.

nyt tændrør ?    rigtig afstand ved elektroden ?

Det er et bud..  men som du også ved, kan der være flere faktorer der spiller ind.
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Startproblemer
« Svar #2 Dato: Marts 09, 2006, 05:16:11 pm »
Det er det rigtige rør der sidder i, har skiftet det, uden held. Det gamle var fint lysebrunt lige som det skulle være.

Jeg tror mest på at dysserne er forkerte.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool