Forfatter Emne: ny udstødning...  (Læst 3064 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

unimann

• Søndagskører
  • **
ny udstødning...
« Dato: April 20, 2007, 11:50:20 pm »
jeg har lige bestilt min sv 1000s og vil gerne have nogle nye potter på....men det er jo en verden for sig selv når man er helt "grøn" på dette område.

Jeg har set på nogle der hedder IXIL... som sidder oppe under skærmen....næsten :D....og wauuu... det ser kanon godt ud syntes jeg....men er de noget værd??.

m.v.h.
René

Christoffer Olsen

• Søndagskører
  • **
Re: ny udstødning...
« Svar #1 Dato: April 21, 2007, 08:10:18 am »
Hej,

Jeg har dem på min 650'er, synes de er udmærkede.

Lyden er vel høj uden dB killers og lidt fesen med (men det sidste er nok ikke et problem på en 1000'er).

Måske var det en idé at undersøge hvorfor de skriver K3 only for sv 1000. :)

Eneste egentlige anke er at de er lidt besværlige at holde, på mine er den rustfri stål nok en smule mere 'rust' end 'fri', og de er sværere at komme til end en std-potte.

Mvh
Christoffer
SV650 K6 - Ixil Underseat - Rizoma Blink

unimann

• Søndagskører
  • **
« Svar #2 Dato: April 21, 2007, 11:28:49 pm »
ja.. :) så godt at der stod k3..... meeeen tænkte på om der ikke var andre der havde et tilsvarende produkt...

men efter at hørt at ine ruster lidt vel rigeligt....tror jeg måske bare holder mig til yoshimura potter.... de er vel også ok.

tak for dit svar. :thumbsup:

dr.smoller

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #3 Dato: April 23, 2007, 09:20:04 am »
Til Christoffer: er du sikker på, at det er rust, der er på potten? Jeg har selv en rustfri Scorpion potte på min sv 650, som efter blot få måneders kørsel blev belagt af små, rødbrunlige plamager der udgik fra nitterne i begge ender. Jeg sendte den retur til fabrikken hvor man undersøgte den og fandt, at belægningerne skyldtes gasudslip og iøvrigt kunne pudses væk med Autosol. Er det mon også det, du døjer med på din potte?

Christoffer Olsen

• Søndagskører
  • **
« Svar #4 Dato: April 23, 2007, 04:37:04 pm »
Til Christoffer: er du sikker på, at det er rust, der er på potten? Jeg har selv en rustfri Scorpion potte på min sv 650, som efter blot få måneders kørsel blev belagt af små, rødbrunlige plamager der udgik fra nitterne i begge ender. Jeg sendte den retur til fabrikken hvor man undersøgte den og fandt, at belægningerne skyldtes gasudslip og iøvrigt kunne pudses væk med Autosol. Er det mon også det, du døjer med på din potte?

Ret sikker, den begynder stille og roligt at få små pletter, også på de store flader, hvis jeg kører i regn og den får lov til at være beskidt i et par uger. Ingen problemer i tørt vejr.

Autosol er et hit, og potter/forrør kan altid pudses op igen. Men alt det pudseri er jo ikke noget for os der bare vil køre :)

Mvh
Christoffer
SV650 K6 - Ixil Underseat - Rizoma Blink