Forfatter Emne: Prøv en hjelm  (Læst 7837 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Prøv en hjelm
« Dato: Oktober 27, 2005, 01:43:50 am »
Hej SVin :-)

I vinter skal det være... jeg skal ha ny hjelm. Den jeg købte i 1998 da jeg tog kortet er godt slidt, og det samme er min fars ditto som jeg ellers har overtaget.

Jeg skal jo naturligvis skamride ebay for gode tilbud da jeg er for "jysk" til at smide slanten herhjemme.
Jeg havde egentlig fundet en Shoei X-eleven (asiatisk model for X-spirit) til en super pris på ebay, men efter at ha læst disse to laaaange artikler om hjelmsikkerhed  ( Link 1 og Link 2 er jeg nu blevet lidt forvirret.... på et højere plan   :roll:  :?

Det lader til at en asiatisk Shoei hjelm er godkendt til en Snell stardard. Det betyder at skallen er betydeligt hårdere end på en hjelm med den ECE 22.05 godkendelse som europæiske hjelme har. Det betyder igen at det går mere ud over hovedet end nødvendigt er (umiddelbart).

Nå, men bla bla.. jeg har været rundt og prøve lidt af hvert og Louis har tilbud på Arai hjelme for tiden. Har prøvet en Astro/R som egentlig sidder tæskegodt, men jeg vil godt prøve nogle flere - og allerhelst på nakken af Madam Blå  8)

Jeg kigger på
Arai RX7
Arai Astro/R
Arai Condor
Schuberth S1
AGV GP-Pro
AGV Ti Tech
IXS HX 602
X-lite X-801
OGK FF-4   (super tilbud hos M&P)
Suomy Spec 1R
Suomy Extreme
Suomy Gunwind
Shoei X-spirit
Shoei Z-one
Shoei XR1000 (har prøvet den i butikken, og den sidder som en gryde - last chance) ((men kun fordi den fås i megafed farve))

Flere forslag og erfaringer med ovennævnte modtages gerne.

Jeg bruger forresten str. 57-58/M  :)

Hvis I selv allerede ved at I vil have en af disse hjelme, men ikke er så gode ud i det tyske på ebay, så send en mail - så hjælper jeg gerne :)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Prøv en hjelm
« Svar #1 Dato: Oktober 27, 2005, 07:58:46 am »
Jeg regner med at købe en XR1000 i løbet af vinteren.
Men køber den fra USA på www.helmetharbor.com så jeg kan få den i gul  8)

Min lillebror har også en XR1000 og han er meget glad for den.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Bill

• Sandt SVin
  • Nu med gixxer :D
Prøv en hjelm
« Svar #2 Dato: Oktober 27, 2005, 03:18:19 pm »
Jeg har en Shoei X-spirit og det var den hjelm jeg syntes der sad bedst på mit hoved, da jeg skulle finde en hjelm. Ville ikke køre med den jeg havde til Puch maxi 2 gear.

Fandt den også i Tyskland til lige omkring 2 kilo under prisen herhjemme mener jeg.

Den sidder sgu godt. Det eneste jeg nok har at udsætte på den er at montagen af vind kanaler oven på hjelmen nok laver lidt vindstøj, men jeg har jo ikke rigtig prøver at køre med andre hjelme.
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

NielSV650

• Sandt SVin
Re: Prøv en hjelm
« Svar #3 Dato: Oktober 28, 2005, 05:35:33 pm »
Hej igen,

Idag har jeg været hos Fisker (Arai og AGV) og hos Enghave (Shoei og Nitro) og prøve helmuts  :-)

Hos Fisker forklarede hun at Arais RX7 larmede en del mere end og Astro/R og Condor, og iøvrigt slet ikke var tiltænkt gaden.

Hos Enghave lagde de heller ikke skjul på at X-Spirit larmede. Det er jo fair nok, synes jeg :-)

Nå, men nu kommer den irriterende del så... Selv ikke XR1000 som jeg tidligere har bandet væk, sidder så dårligt endda og oven i hatten (elle hjelmen... høhø) har Engahve tilbud på X-spirit'en: 3700 sat ned fra 6000. Det er jo immervæk en sjat og ret tæt på de tyskerpriser jeg ellers tidligere har svoret til.  Hmm.... :?

Det er også tilbud på en XR1000 i matsort og med chrom skrift, hvis det eller interesserer nogen.

NielSV650

• Sandt SVin
Prøv en hjelm
« Svar #4 Dato: Oktober 29, 2005, 06:43:25 pm »
Citat fra: runes-mc.dk
Jeg regner med at købe en XR1000 i løbet af vinteren.
Men køber den fra USA på www.helmetharbor.com så jeg kan få den i gul  8)

Min lillebror har også en XR1000 og han er meget glad for den.

Er det bare mig, elelr er der ingen priser på den side???

Engahve har tilbud på den matsorte XR1000. Tror det var omkring 2800kr for den.

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Prøv en hjelm
« Svar #5 Dato: Oktober 29, 2005, 07:13:57 pm »
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

NielSV650

• Sandt SVin
Prøv en hjelm
« Svar #6 Dato: November 01, 2005, 11:11:04 am »
Citat fra: nyg
Det er så bare dig Niels...
http://www.helmetharbor.com/estore/products.cfm?seriesid=Shoei+X-Eleven

DOH!  :roll:

Taxa, Henrik, men det hindrer mig stadig ikke i at minde dig om, at du skal huske al udstyret  :shock:  Er det ikke koldt i cowboybukser sådan en morgen som idag??  :wink:

Majse

• Moderator
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Prøv en hjelm
« Svar #7 Dato: November 22, 2005, 07:09:17 pm »
Jeg bliver nok nødt til at købe ny hjelm da den Nolan jeg har er blevet for stor.. ( har haft tabt mig i ansigtet, så nu slutter den overhovedet ikke tæt til kinderne) giver meget vindstøj osv.

Mit problem er at den nolan jeg har nu er str. XXXS - og som ovenstående skrevet, så er den jo for stor...

Er der nogen som kan komme med et godt bud på en børnehjelm, men som ser voksenagtig ud... ????

Majse :oops:  :oops:

ole s

• Roadracer
Prøv en hjelm
« Svar #8 Dato: November 22, 2005, 07:16:22 pm »
Nej Nej Majse jeg er sikker på at du vil se hammer godt ud i spiderman hjelm.  :P  :P  :P  :roll:
SV650 blå, zx6rr forgaffel,hugger, Hyperpro bagdæmper,og noget mere jeg ikke kan huske.

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Prøv en hjelm
« Svar #9 Dato: November 22, 2005, 07:23:41 pm »
Citat fra: Majse
Jeg bliver nok nødt til at købe ny hjelm da den Nolan jeg har er blevet for stor.. ( har haft tabt mig i ansigtet, så nu slutter den overhovedet ikke tæt til kinderne) giver meget vindstøj osv.

Mit problem er at den nolan jeg har nu er str. XXXS - og som ovenstående skrevet, så er den jo for stor...

Er der nogen som kan komme med et godt bud på en børnehjelm, men som ser voksenagtig ud... ????

Majse :oops:  :oops:

et godt tip, kan være at købe en halskrave ting (en til at tage vind fra halsen..) jeg har erfaret , når jeg har min på ved lange ture+ ørepropper, så kan jeg intet høre fordi der er hermetisk lukket til min hjelm.. det kan være et alternativ fremfor at at købe en børnehjelm.  Den hals ting jeg har er en HELD fra louis.de,  den er i neopren og dækker også op om næsen.

NielSV650

• Sandt SVin
Prøv en hjelm
« Svar #10 Dato: November 24, 2005, 04:06:27 pm »

Har du prøvet med en elefanthue? Ser lidt forbryderagtigt ud, men min hjelm sidder lige lidt mere stramt når jeg har den på.

2 euro - hos Louis :-)

Majse

• Moderator
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Prøv en hjelm
« Svar #11 Dato: Februar 04, 2006, 06:11:01 pm »
Citat fra: NielSV650

Har du prøvet med en elefanthue? Ser lidt forbryderagtigt ud, men min hjelm sidder lige lidt mere stramt når jeg har den på.

2 euro - hos Louis :-)

Den er stadig for stor selv om jeg har alverdens indenunder.... Men mon ikke min arbejdsplads kan hjælpe mig nu... ??  :lol:  :lol:  :lol: