Hej SVin
I vinter skal det være... jeg skal ha ny hjelm. Den jeg købte i 1998 da jeg tog kortet er godt slidt, og det samme er min fars ditto som jeg ellers har overtaget.
Jeg skal jo naturligvis skamride ebay for gode tilbud da jeg er for "jysk" til at smide slanten herhjemme.
Jeg havde egentlig fundet en Shoei X-eleven (asiatisk model for X-spirit) til en super pris på ebay, men efter at ha læst disse to laaaange artikler om hjelmsikkerhed (
Link 1 og
Link 2 er jeg nu blevet lidt forvirret.... på et højere plan
Det lader til at en asiatisk Shoei hjelm er godkendt til en Snell stardard. Det betyder at skallen er betydeligt hårdere end på en hjelm med den ECE 22.05 godkendelse som europæiske hjelme har. Det betyder igen at det går mere ud over hovedet end nødvendigt er (umiddelbart).
Nå, men bla bla.. jeg har været rundt og prøve lidt af hvert og Louis har tilbud på Arai hjelme for tiden. Har prøvet en Astro/R som egentlig sidder tæskegodt, men
jeg vil godt prøve nogle flere - og allerhelst på nakken af Madam Blå Jeg kigger på
Arai RX7
Arai Astro/R
Arai Condor
Schuberth S1
AGV GP-Pro
AGV Ti Tech
IXS HX 602
X-lite X-801
OGK FF-4 (super tilbud hos M&P)
Suomy Spec 1R
Suomy Extreme
Suomy Gunwind
Shoei X-spirit
Shoei Z-one
Shoei XR1000 (har prøvet den i butikken, og den sidder som en gryde - last chance) ((men kun fordi den fås i megafed farve))
Flere forslag og erfaringer med ovennævnte modtages gerne.
Jeg bruger forresten str. 57-58/M
Hvis I selv allerede ved at I vil have en af disse hjelme, men ikke er så gode ud i det tyske på ebay, så send en mail - så hjælper jeg gerne