Forfatter Emne: Utæt koblingsdæksel?  (Læst 2225 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Qstian

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 73
Utæt koblingsdæksel?
« Dato: September 15, 2014, 11:28:19 pm »
Hej alle,

Var på en længere tur til Tyskland i weekenden. Vi havde super vejr hele lørdagen men kørte 250 km hjem i silende regn søndag. I dag da jeg kiggede lidt på svinet for at se hvilket rengøringsarbejde der venter forude, hørte jeg pludselig en underlig lyd fra "koblingsdækslet" eller lige deromkring - da jeg trykkede koblingen ind. Har i nogensinde prøvet lignende og ved nogen af jer hvilken pakning der skal skiftes? Skal selvfølgelig ha kigget nærmere på det, men måske har nogen prøvet det før og ved præcis hvad der skal til[emoji4]

https://vimeo.com/106223871

Tak for svar!

PS. Håber I kan se / høre lyden på videoen


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rigeligt gas!!

Qstian

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 73
Sv: Utæt koblingsdæksel?
« Svar #1 Dato: September 16, 2014, 08:29:14 am »
Måske er der bare luft?? Skiftede væske for ca. 1500 km siden..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rigeligt gas!!

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Utæt koblingsdæksel?
« Svar #2 Dato: September 16, 2014, 10:19:25 am »
Det kunne meget vel lyde som luft...

Det er meget nemt lige at pille slave-cylinderen af og trykke på koblingen for at afgøre om lyden kommer fra den eller kom længere indefra.

Jeg havde slave-cylinderen pillet af min første SV'er for netop at tjekke pakningen (som viste sig at være slidt, så koblingsvæsken sev ud og der sev luft ind).

Det er et lukket system mellem master-cylinder oppe ved koblingsgrebet og slaven, så der kommer ikke væske ud hvis du piller den af vha. de to umbraco-skruer.

Huskede du at bløde luften ud af systemet efter at du havde skiftet væske? Det er svært at se om du har haft løsnet blødeventilen for at lukke luft ud på slaven som ses på din video.
« Senest Redigeret: September 16, 2014, 10:21:44 am af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Utæt koblingsdæksel?
« Svar #3 Dato: September 16, 2014, 04:00:21 pm »
OG: Husk at de to unbrakobolte som du spænder slaven fast med ikke er lige lange! Har du fået byttet rundt på dem, kan slaven bevæge sig lidt, og det kan give lyd....
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Qstian

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 73
Sv: Utæt koblingsdæksel?
« Svar #4 Dato: September 16, 2014, 09:38:19 pm »
Tak for svar. Skal have kigget på det i morgen eller torsdag, så skal i nok lige få at høre[emoji4] god aften!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rigeligt gas!!