Forfatter Emne: kangaroo SV! - ujævn kørsel ved lav hastighed.  (Læst 3026 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

McSelcom

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 24
  • Bike: Sv1000
kangaroo SV! - ujævn kørsel ved lav hastighed.
« Dato: Juli 29, 2014, 03:17:59 pm »
jeg fik for et par måneder siden desværre et irriterende periodisk problem på min sv1k. ved kørsel i lyskryds, ved fks venstre sving ved lav hastighed, 1gear 3-4k omdr går der det hoppende svin i maskinen, det føles som der er manglende tænding, ved gasgivning forsvinder det fuldstænding. det startede for et stykke tid siden, først meget sjældent, derefter ofte.
efterfølgende fandt jeg ud at det på en måde hang sammen med blinklys/katasrofeblink. da jeg på det tidspunkt ikke havde tid eller lyst til at adskille dyret, tog jeg den nemme løsning. et elektronisk blinkrelæ ( der er eftermonteret ledblinllys med dengang monteret modstande) rent faktisk hjalp det, og problemet var væk i flere måneder.
Nu er problemet så forværret da jeg den anden dag oplevede det ved lav konstant fart. 2gear ca4k omdr. ved gasgivning forsvinder det, slækkes der så på gas tilbage kommer det tilbage!

jeg er sikker på at i vil foreslå at der skal tjekkes sync af spjælde,tps,stv, etc. hvilket jeg er helt frisk på. ville bare høre om nogen har oplevet det samme problem, for mig lyder det med blinklys/katastrofeblink som en løs forbindelse et sted, som fks sænker spændingen til noget vitalt på motorstyringen?

der er monteret pc3 usb på cyklen som er kørt ind af den foregående ejer.

McSelcom

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 24
  • Bike: Sv1000
Sv: kangaroo SV! - ujævn kørsel ved lav hastighed.
« Svar #1 Dato: Juli 29, 2014, 05:59:10 pm »
*update*
sync af gasspjælde : var en anelse uens, olie i det hjemmelavede syncapp. flyttede sig langsomt. - sync'et , ok

tjek af sekundære gasspjælde ie, funktion og føler - igen flyttet mindre end lidt, ikke sikker på at det er væsentligt. - betragtes som ok.

just af TPS : gik "høj" tidligt, ved ca 1300 omdr - justeret en anelse op, ca 1500-1600 - må være ok.

pc 3. usb - tjekket at map er tilstede, reset af input fra tps " lukket/fuld åben "

har desuden haft fat i alle stik i området, intet andet at bemærke der, de er alle af god kvalitet mht tæthed.
Næste trin i morgen må være " resten af følere omkring tryk og temp.
sikke en masse man kan lære ved at skille ting ad og samtidig støtte sig op ad Google.  :D

*edit* oh ja, fik lavet en permanent løsning på "dealer mode" switchen. modificered stikket til gipro gearindikatoren, så jeg nu har en omskifter under bagsædet. *win!*

Stv/Tps potmetre har jeg leget en del med for at finde evt "døde" punkter, intet at finde.
« Senest Redigeret: Juli 29, 2014, 06:12:32 pm af McSelcom »

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: kangaroo SV! - ujævn kørsel ved lav hastighed.
« Svar #2 Dato: Juli 29, 2014, 10:14:03 pm »
Hvordan kører den så nu?
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Dina

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 328
Sv: kangaroo SV! - ujævn kørsel ved lav hastighed.
« Svar #3 Dato: Juli 29, 2014, 10:33:29 pm »
Min 650 har lidt lignende dog ikke så udtalt som din, så jeg følger lige med :-) Synes ellers det hjalp da jeg blokkede PAIR systemet, men efter den har fået lidt tæsk på Mantorp Park er det blevet værre igen og den prutter også lidt i potten igen nu. Det er dog også som om den er blevet generelt kvikkere af at være blevet skudt ordenligt af deroppe


Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)

McSelcom

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 24
  • Bike: Sv1000
Sv: kangaroo SV! - ujævn kørsel ved lav hastighed.
« Svar #4 Dato: Juli 30, 2014, 10:44:23 pm »
Er ikke samlet helt, vil dog klar gerne testkøre inden jeg roder vidre med andre ting. Problemet er at det er en periodisk fejl, og jeg ikke har kunnet få den til at gå underligt eller lign. ved stilstand.  :?

McSelcom

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 24
  • Bike: Sv1000
Sv: kangaroo SV! - ujævn kørsel ved lav hastighed.
« Svar #5 Dato: August 08, 2014, 06:05:02 pm »
Efter lang tids fravær i værkstedet er jeg nu endelig tilbage. Den første uge på arbejde efter sommerferien var total Fubar. Sådan skal det åbenbart være når en hel fabrik skal startes op efter ugers stilstand...
Dog kommer denne tur i værkstedet ikke til at handle om kangaroo problemet, da jeg i forbindelse med sidste omgang opdagede at kæden var slidt under mål. Derfor er der købt nyt kædekit hjem, og jeg er igang med den store tur bagtil..
Har købt en endløs kæde for at få "chancen" for at skulle afmontere bagsvingeren og alt omkring den. Det er jo en fin lejlighed til at få smurt og checket undervognen. 8)
Pt er fortandhjulet løsnet!,baghjul,udstødninger,forrør,sidestøtteben afmonteret. cyklen er klodset op med en donkraft ibag, og nu gælder det at få bagsvingeren af.
Jeg har afprøvet at min hjemmelavede "hakmøtrik" top kan bruges på akslen "win!". Føler selv at det er ret ligeud af landevejen, men hvis nogen har guldkorn ang processen så kom frisk. 8)

Jeg skal nok komme med updates når/hvis jeg selv finder hvad der driller mht kænguru problemet.
God weekend!