Forfatter Emne: LifePo4 batterier - vil I have et lavet til jer?  (Læst 2975 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads P.

• Sandt SVin
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
LifePo4 batterier - vil I have et lavet til jer?
« Dato: Juli 07, 2014, 11:37:59 pm »
Efter jeg har smækket en ZX6R dæmper bag på min 1. generations grisling, er der ikke plads til et stort, konventionelt batteri - med mindre jeg da sænker inderskærmen. Og det ser bare for åndssvagt ud!

Så jeg har besluttet mig for at bestille materialer hjem, så jeg kan lave mit eget 8-celles LifePo4 batteri!

I dén forbindelse tænkte jeg, om der var andre herinde, som går med de samme tanker?

For så kan jeg, for en beskeden løn, bestille materialer hjem til jer med det samme og dermed spare noget porto.

Jeg kan lave både 8- og 4-celles batterier. 4-celles batteriet er nok mere til baneracere og den slags....

Cellerne koster 8€/stk. hos lifepo.eu (hvor de pt. desværre er i restordre i 1-2 uger endnu) og øvrige materialer (ledning, loddebroer, stik, loddetin, loddeflux, lim, ringterminaler og krympeflex), samt porto, løber nok op i 100-150 kr. pr. batteri (skal tages med forbehold, da jeg ikke har regnet meget på det endnu) - og jeg vil tillade mig et tage hhv. 200 kr. (lille batteri) og 300 kr. for min arbejdsløn og mit besvær. Læg dertil porto, hvis jeg skal sende batteriet til jer bagefter.

Så det bliver lige omkring 660 kr. for et 4-celles batteri og lige omkring 900 kr. for et 8-celles batteri.

Sig til, hvis I er med på vognen.
/Mads P.

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: LifePo4 batterier - vil I have et lavet til jer?
« Svar #1 Dato: Juli 08, 2014, 09:41:30 am »
hvor meget vejer et 4-cellet til banegeden?

Tænker i lidt vægtreduktion hist og pist, så kunne sagtens have interesse i et, når du kører "2. produktions-serie" til efteråret ;-)
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Mads P.

• Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Juli 08, 2014, 03:30:01 pm »
Well, den gamle udgave af cellerne vejer 70 g./stk. og den nye udgave vejer 76 g./stk. Så man lander lige omkring 300 g. plus indpakning, tin, lim, terminaler og ledninger. Ja, nok wt sted mellem 320 og 350 gram for et 4-celles batteri.
/Mads P.

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
« Svar #3 Dato: Juli 08, 2014, 10:37:53 pm »
Har lige vejet mit gamle org. standardbatteri: 3,8 kg på badevægten !!!!

Hvordan var det med opladning osv. -skal der særlig lader til, eller er det bare deruda' ?
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Mads P.

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Juli 09, 2014, 12:44:26 am »
Har lige vejet mit gamle org. standardbatteri: 3,8 kg på badevægten !!!!

Hvordan var det med opladning osv. -skal der særlig lader til, eller er det bare deruda' ?

Jeps, man sparer en del dødvægt!

Man kam umiddelbart godt med an ganske almindelig oplader (dog ikke dem, der har indbygget re-kalibrering og vedligeholelsesladning. Spørg ikke hvorfoir!) og den lader op til 90% efter bare 15 minutter! Denne ladning kan batteriet så holde i helt op til et år - joeh, vi er skam ikke i Kansas mere...
/Mads P.