Forfatter Emne: K: Woodruff key / Tændigsforskyder - BHP enhjørning  (Læst 3812 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

nikolajbak

• Plastikrocker
K: Woodruff key / Tændigsforskyder - BHP enhjørning
« Dato: April 11, 2014, 11:20:08 am »
Da jeg er igang med en overhaling af maskinen vil jeg også forkæle den med en helt særlig dims, som mange diskuterer værdien af.

Woodruff Key - Magiske hestekræfter, evige wheelies, tuningens svar på en enhjørning!

Hvor meget effekt den har på min maskine tør jeg kun håbe på, men jeg vil gerne forkæle havelågen, så i med een :)

Hvem har en til salg??
SV650N 2001

Thomas-R

• Sandt SVin
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: K: Woodruff key / Tændigsforskyder - BHP enhjørning
« Svar #1 Dato: April 11, 2014, 11:32:32 am »
Hvad fanden er det?

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

nikolajbak

• Plastikrocker
« Svar #2 Dato: April 11, 2014, 11:35:21 am »
En lille dims, som forskyder tændingen 4 grader :)
Den siges at give en hest eller to mere, men vigtigere giver den en mere snappy gasrespons fra tomgang.

http://www.factorypro.com/Install_pages/Install,RTR,Suz,SV650,DL,TL,ignition_advance.htm
SV650N 2001

Mads P.

• Sandt SVin
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
« Svar #3 Dato: April 11, 2014, 02:24:44 pm »
Hvorfor ikke bare indstille tændingen 4 grader forskudt sådan helt permanent?
/Mads P.

nikolajbak

• Plastikrocker
« Svar #4 Dato: April 11, 2014, 02:27:35 pm »
@ Mads P.

Hvordan gøres dette?
SV650N 2001

Thomas-R

• Sandt SVin
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
« Svar #5 Dato: April 11, 2014, 04:32:33 pm »
Er det ikke kun i det nedre område? Eller "retter" den op ved x antal rpm. Hvis du flytter pickuppen burde du forskyde tændingen,  hvis den kan flyttes altså. Er det ikke billigere at købe en 1000ccm, der syntes jeg ikke man mangler effekt,  så tit

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

nikolajbak

• Plastikrocker
« Svar #6 Dato: April 11, 2014, 04:45:02 pm »
Hahahaaa, vis mig hvor jeg kan få en SV1000 billigere end den lille tændingsforskyder :)

Spøg til side, jeg er ikke interesseret i en ny maskine! For det første er det laaaaaaaaangt dyrere, end hvad jeg investerer i dette projekt, desuden er jeg glad for min maskine er lille og vågen, og den mangler skam slet ikke effekt.
"Hvorfor så tune?" Vil mange sikkert spørge. Optimering!
Jeg elsker at få det bedste ud af alt jeg har fingrene i og i dette tilfælde lærer jeg samtidig en masse om mekanik. Derudover har æstetikken meget at sige i min verden. Ikke at en tændingsforskyder gør min SV kønnere, men når jeg alligevel splittet motoren ad, så kan jeg passende justere på udseendet i samme hug.

Jeg må erkende jeg ikke er klar over hvor står effekt en woodruff har, men det mest gennemgående svar jeg kan finde er, at den giver en hurtigere gasrespons, hvilket jeg altid gerne vil have. Evt. kan det kombineres med et lettere svinghjul. Dette venter jeg dog med.
I din terminologi er pickuppen vidst tændingsforskyderen og den kan ikke bare flyttes. Som standard har en form som et "l", hvor den forskudte har form som et "L" og forskyder dermed tændingen. Positionen er fikseret.

Ovenstående er boglig viden og jeg har aldrig set den magiske tap ;)
SV650N 2001

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #7 Dato: April 11, 2014, 05:24:13 pm »
Pickuppen er fikseret og det er temmelig besværligt at flytte den - hvor det at sætte en forskudt "not" i, er meget nemmere. Det udtales ikke som det engelske ord "nåt" men med normal udtale af o'et - og enhver scooter/knallert tuner med respekt for sig selv, kender det trick.
Det skulle også være mærkeligt hvis ikke man kunne finde den forskudte not til salg på en scooter side et sted i DK.   :mrgreen:

Da jeg kørte Yamaha 4 gears, borede jeg bare 2 nye huller i ankerpladen til tændingen - samme resultat.  :)
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Mads P.

• Sandt SVin
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
« Svar #8 Dato: April 11, 2014, 09:05:32 pm »
- og enhver scooter/knallert tuner med respekt for sig selv, kender det trick.
Det skulle også være mærkeligt hvis ikke man kunne finde den forskudte not til salg på en scooter side et sted i DK.   :mrgreen:

Da jeg kørte Yamaha 4 gears, borede jeg bare 2 nye huller i ankerpladen til tændingen - samme resultat.  :)
Så skulle du have kørt Puch i stedet. Dér kunne man bare løsne hele ankerpladen en smule, og så så dreje den, indtil tændingen passede. ;)
/Mads P.

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #9 Dato: April 11, 2014, 10:09:06 pm »
Jeg har vist en et sted. Det er ikke første prioritet for mig at finde den, men jeg skal prøve at huske at kigge efter den næste gang jeg er forbi mit opbevaringsrum.  Jeg har også 7-8 shims til ventiljustering.

PS. Det gav ikke en skid på min  :facepalm:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

nikolajbak

• Plastikrocker
« Svar #10 Dato: April 11, 2014, 10:16:52 pm »
@NielsSV650

Det var da utroligt som du ligger inde med mange ting jeg er på jagt efter :)

Om den giver en målbar effekt, må stå hen i det uvisse, men placebo er en stærk kraft og den bringer ro i mit sind.

Jeg smutter til Amsterdam og splitter min maskine ad d. 23, så hvis du kan finde den inden da, sender jeg et par store fadøl retur med posten!!
SV650N 2001

nikolajbak

• Plastikrocker
« Svar #11 Dato: April 14, 2014, 09:50:55 pm »
På trods af en meget leveringsdygtig NielsSV650 står jeg stadig uden min enhjørning!

Kunne der være en anden herinde, der ligger inde med dimsen, eller kan pege mig i retning deraf?
SV650N 2001