Forfatter Emne: Scottoiler  (Læst 3588 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

LSJ

• Roadracer
Scottoiler
« Dato: August 21, 2006, 05:07:09 pm »
Ok, må indrømme dovenskaben har sat sig ind. Overvejer serioøst at få smækket en på SVinet.
Men lige et par spørgsmål inden det mulige indkøb

1 Nemt at montere ??? evt pics
2 Hva fylder i der bruger den på tanken???
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Anders

• Roadracer
    • http://www.nif-trading.dk
Re: Scottoiler
« Svar #1 Dato: August 21, 2006, 05:30:37 pm »
1. Megt nem at montere - desværre ingen pics.
Anbefalelsesværdigt. Eneste minus er at jeg ikke er helt tilfreds med fordelingen af olien - jeg syntes ikke den smører begge sider af kæden ok.

2. man fylder noget stads fra scottoiler på - det er blå olie, men man kan sikkert bruge alt muligt andet bare det har samme viskositet.?!
YAMAHA FZS 600 Fazer

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #2 Dato: August 21, 2006, 05:36:06 pm »
Eneste minus er at jeg ikke er helt tilfreds med fordelingen af olien - jeg syntes ikke den smører begge sider af kæden ok.
I så fald skulle man vel have to "dyser", én som drypper på den indvendige side af kæden, og én som drypper på den udvendige side.
Den mest optimale placering (med kun én dyse) er vel lige foran det bageste tandhjul?
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Scottoiler
« Svar #3 Dato: August 21, 2006, 07:13:11 pm »
1 Nemt at montere ??? evt pics
2 Hva fylder i der bruger den på tanken???

Super nem at montere. Min bruger ialt 4 strips. På den gamle model er der faktisk gevind i stellet så man kan skrue den fast, men min Öhlins fylder lidt mere, så det blev en ny patentløsning.

Til smøring af begge sider har Scottoiler opfundet denne dims. Jeg har købt en, men endnu ikke monteret den på min egen. På en makkers Z750 var det pokkers til hyr, men funktionen er vist ok.

Billede af montering her
Denne montering vil tage ca en time. Jeg kan godt hjælpe dig hvis du vil ha det.

Jeg bruger for tiden kædesavsolie. De har samme klæbende konsistens og jeg gav kun 80kr for 5 liter (holder til flere års kørsel)

Kig på M&P, The Fast One og Busters Accessories for den billigeste scottoiler samt Dual Injector hvis du vil have sådan en med. Ellers har Louis den også, og den kan bestilles på Scottoilers egen hjemmeside.

PS. Den der smør' godt, kør' godt....  :whatever:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

LSJ

• Roadracer
« Svar #4 Dato: August 21, 2006, 07:28:53 pm »
Ok, tak for hjælpen, fandt det her link inde på firmaets HP

for hvilken som helst model, hvis de har den i databasen :   http://www.scottoiler.com/support_installation-guides.asp

SV K3 og opefter:    http://www.scottoiler.com/userfiles/file/instructions/109_Suzuki%20SV%20650S%2003-%20and%20SV1000S.pdf
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

SVingman

• Plastikrocker
  • Knut hvem?
« Svar #5 Dato: August 31, 2006, 11:52:07 am »
Nem at montere: Ja.

Jeg bruger deres egen olie dels fordi udskrivningen er relativt lille, og dels fordi jeg så en tråd på motorcykelgalleri.dk hvor det blev hævdet at der i kædesavsolie er nogle tilsætningsstoffer beregnet på at opløse plantefibre som mc-kæderingene ikke har godt af.
SV1000SK7 · 2008 · Blå · MIVV Titanium · Underkåbe · Original alarm · Hugger · Gear indikator · Rizoma røv · Powercommander III · Mr. Dynos touch