Forfatter Emne: Koblings larm  (Læst 7268 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Koblings larm
« Dato: December 10, 2013, 01:07:00 pm »
Min kobling lød nærmest som en Ducati tør en af slagsen  :club:

Så den skulle da lige skilles ad her til vinter, Nå men 5 af 6 koblingsfjedre var under mål, og den ene fjedre i koblings skålen var knækket  :whatever:

Lidt søgen på nettet og lidt mailen frem og tilbage blev den sendt til ham her http://www.vstrom.info/Smf/index.php?topic=12325.0 
Han havde extra fjedre at bytte den knækkede med, og jeg kunne ikke finde dem nogle steder da det jo normalt er hele enheden man skifter.

Så nu er jeg lidt spændt på at få den tilbage, han har meddelt den er lavet og pengene er overført  :mrgreen:
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

McSelcom

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 24
  • Bike: Sv1000
Sv: Koblings larm
« Svar #1 Dato: December 10, 2013, 03:42:31 pm »
Han er meget "kendt" for at have løsningen på larmen og vibrationer fra koblingen.
Hvor meget måtte du betale for ombygningen? Håber du evt følger op med mere info, evt til foråret når du kan få testet det ordentligt på vejene

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Koblings larm
« Svar #2 Dato: December 10, 2013, 05:15:32 pm »
Det giver sig selv den larmer når man ser de latterlige tollerancer der har lavet den ud fra. Der var dog ikke det store valg, enten en lige så dårlig ny, pga knækket fjeder, eller at få den fix'et til 245£. Der er vist lavet en opdatering til det amerikanske marked,  260$+55$ i fragt og det postdanmark og staten vil have, der var vist et link til partszilla,  og da den gamle så ok ud....
Skal nok poste et billede når den kommer hjem, og om skramlen er væk, men det er den jo nok ;-)

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Koblings larm
« Svar #3 Dato: December 16, 2013, 09:41:48 pm »
Så kom den hjem igen, dkal nok smide et par billeder op. Men ser fint ud

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Koblings larm
« Svar #4 Dato: December 17, 2013, 04:16:09 pm »
Så blev den pakket ud, ser fint ud. Og der må være kommet nye fjedre i for det slup der var i dem, også, er helt væk  :orkester:

Så jeg er en fattigere, men glad mand. Men havde jeg købt en helt ny, stadig med sæbekassebil's slør, var jeg blevet endnu fattigere  :puke:
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

McSelcom

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 24
  • Bike: Sv1000
Sv: Koblings larm
« Svar #5 Dato: December 17, 2013, 07:17:24 pm »
Ser rigtig fin ud!
Det bliver spændende at høre om dine erfaringer med den til sommer.  :)

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Koblings larm
« Svar #6 Dato: December 22, 2013, 01:14:47 pm »
Fedt Thomas - og så med dele fra Biltema, det ka' vi li'!!!!

Glæder mig til at høre om det er noget det du'r.

Glædelig Juuuuuuuul
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Koblings larm
« Svar #7 Dato: December 24, 2013, 12:59:22 pm »
Jo men det vsr ikke meget den stump sandpapir kunne gavne. Men dækslerne blev fine, og der hjalp det til

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Larsdv

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 17
  • SV 1000 S K4
Sv: Koblings larm
« Svar #8 Dato: December 26, 2013, 03:27:01 pm »
Har længe haft et lunt kig på denne reperation/ombygning, men i forsommeren satte jeg en Healtech dims på, som dæmpede skrammel fornemmelsen fra koblingen noget, men den fjerner jo trods alt ikke mekanisk slup.

Ergo; Meget spændt på at høre hvordan den spinder nu og om det er pengene og umagen værd. Forhåbentlig bliver den kobling så, som den burde have været ab fabrik :-/

Spm: Hvor meget stod det dig i alt-i-alt, inkl. forsendelse o.s.v. - og hvor lang tid tog det, fra du sendte den til du havde den tilbage igen?

Blev glidelejet også skiftet til ét, med bedre tolerance?


Lars

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Koblings larm
« Svar #9 Dato: December 26, 2013, 06:22:09 pm »
Nye fjedre ca 100kr, rep inc retur forsendelse 245£ frem forsendelse 285kr tak post dk, og nye pakninger samt koblingsværktøj ca 450kr. Maling havde jeg i bøtten :) det suzuki har lavet fra starten vil jeg dårligt kalde andet en grov tilpasning, det ham John har lavet passer, der er drejet af og presset en ring i. Der går max 14dage før du har den igen. Jeg havde ikke rigtigt noget valg da der var knækket en fjeder inde i koblingshuset.

Sendt fra min GT-P3110 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Koblings larm
« Svar #10 Dato: December 26, 2013, 06:44:10 pm »
Jeg havde ingen rystelser eller andet bare en frygtelig skramlen, når der er kommet olie på skal jeg nok melde tilbage med lyden

Sendt fra min GT-P3110 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Madsen4681

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 10
Sv: Koblings larm
« Svar #11 Dato: Januar 02, 2014, 10:44:13 am »
Jeg fik også lavet min kobling hos John (Sharealike som han hedder på div forums) i sommers. I min kobling var der ingenting der var gået I stykker, men jeg håbede på at fjerne vibrationer og få cyklen til at gå bedre og ruske mindre ved lave omdrejninger. Jeg synes det gav en meget mærkbar forbedring og var alle pengene værd. :D

I samme omgang svejsede jeg også min "back-torque limiter" sammen og satte 10% stærkere fjedre I koblingen. Det har bevirket at koblingen ikke på samme måde pludselig hugger til når man giver godt med gas og kobler ind. Det kan klart anbefales.  :twisted:

Før jeg bliver helt glad skal jeg have fundet årsagen til den sidste rest af ruskeri ved lave omdrejninger.  :?

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Koblings larm
« Svar #12 Dato: Januar 02, 2014, 07:33:29 pm »
Lyder godt,  men det bliver jo aldrig en R4 turbine motor. Under 3000rpm er det noget groft, men det et ok med mig

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Koblings larm
« Svar #13 Dato: Januar 12, 2014, 12:16:15 pm »
Nå så blev det hele spændt og der kom væsker på, den larmer en lille smule mere når man trækker koblingen i forhold til når den bare står og kører, så kæmpe forbedring der. Om de nye koblingsfjedre gør nogen forskel ved kørsel må foråret vise 8)

Sendt fra min GT-P5210 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....