Forfatter Emne: Folehaven Valby Razzia i morges :police:  (Læst 2726 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mike

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 208
    • MCG - Galleri
Folehaven Valby Razzia i morges :police:
« Dato: August 19, 2013, 11:35:37 am »
Jeg er sikker på jeg her på forumet har læst, og argumenter frem og tilbage for "lane splitting" men her kommer lige min observering

 :police: :police: de stod midt i morgen trafikken i midter rabatten og hev alt hva der så mistænkeligt ud ind på en lille vej/P-Plads
og da jeg som jeg plejede var en smule utålmodig og derfor lavede "lane splitting" som jeg plejer... skulle jeg selvfølgelig ind til en lille snak...

Det første der sker er jeg lige bliver bedt om at vente lidt, og han fortæller mig det selvfølgelig er min kørsel mellem bilerne de har hevet mig ind for, og da de tilstedeværende betjente ikke er sikre på om det overhoved er ulovligt, så vi venter et par minutter på en MC betjent jeg siger jeg venter gerne for jeg vil enlig gerne havde en afklaring på lovligheden,  og samtidig med jeg åbner for jakken, og betjenten smiler, da han kan se "Firma" logoet broderet på Kraven af min blå skjorte...  da MC betjenten kommer tilbage, fra anden opgave, stopper han og siger "Hej Mike" (Ja han har vist udskrevet et par bøder til mig før)  :innocent:
de to betjente går så lidt væk, og jeg antager betjenten fortæller MC betjenten om mit forhold, og de snakker frem og tilbage og de taler med betjenten som observerede mig, og lidt i mobil, og tilsidst med en betjent på bagsædet af en VW med skriften "indsatsleder" alt denne snakken i krogene, Betjenten kommer tilbage til mig efter ca. 20 min
han fortæller mig, at de ikke kan påvise jeg har skiftet mellem banerne, og jeg derfor ikke har gjort noget direkte ulovligt, og de vil lade mig slippe for yderligere påtale i denne omgang, han tilføjede yderligere hva de havde talt om, og hva der lå til grund for deres snak,

hvis banen er bred nok til flere køre tøjer er det i orden i tæt trafik, det er ikke lovligt at "slingre" mellem to eller flere baner, så kan man holde den inden for samme bane på bredere veje som en anden kørende, ses det ikke som en ulovlighed, :hand:

Jeg er glad for de 5-6 betjente og deres afgørelse, selv om jeg stadig er i tvivl,
jeg syntes ikke lige det var tidspunktet at begynde at argumentere hverken for eller imod...  :lipsrsealed:

Betjenten blev så forvirret og forundrende da han kom tilbage at han ikke checkede kørekort, nummerplade og eller om cyklen er lovlig, (lygter, blink, nr plade lys mv.) som de ellers plejer...  :respekt: :orkester:

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Folehaven Valby Razzia i morges :police:
« Svar #1 Dato: August 19, 2013, 08:22:26 pm »
👍👍
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Folehaven Valby Razzia i morges :police:
« Svar #2 Dato: August 19, 2013, 08:58:27 pm »
Det er vist også den rette konklusion at de er kommet frem til. Slingren er ihvertfald ikke tilladt, hverken i bil eller på mc. Man må heller ikke køre inden om andre trafikanter, men gerne på ydersiden af banen (at der ligger flere baner ved siden af er ligegyldigt). Det er nemlig bare en overhaling man laver, i samme vejbane, og det er ikke ulovligt hvis der er plads  :innocent:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

AndersH

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 36
Sv: Folehaven Valby Razzia i morges :police:
« Svar #4 Dato: August 23, 2013, 01:40:24 pm »
Alt for fedt at høre bøde OP's indlæg og linket til Magacin. Kører selv sådan på motorcyklen, men flere bilister som jeg taler med siger tit, at de prøver at blokere motorcyklisterne inde bag dem. Jeg siger altid at de er idioter og gør noget ulovligt. Nu kan jeg så bevise over for dem, at det jeg gør ikke er ulovligt :)