Forfatter Emne: USD forgaffel SV1000  (Læst 11102 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Thomas-R

• Sandt SVin
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: USD forgaffel SV1000
« Svar #15 Dato: Juli 11, 2013, 06:25:29 pm »
Du kan komme på MCTC setup kursus for under 1.000 på jyllandsringen - inkl. mekkerhjælp alle olier/viskositeter mv.

Det gjorde jeg, hvis jeg boede i Jylland. Sikkert et fedt kursus, og den viden og erfaring er sikkert god at have fremover.

Rigtig opsætning slår alt i Rizoma :-)

Du tager da bare med og så får vi andre da loge svada'en fra dig når du kommer hjem. Det er ikke så svært men tager lidt tid og lidt finjustering. Og jeg kan desværre ikke, har ikke stille potte til det nye rør ;D

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

SVester

• Plastikrocker
« Svar #16 Dato: Juli 11, 2013, 07:33:30 pm »
Ja nu vandt jeg jo heller ikke den fede gsx1000 komplette USD forgaffel på eBay så måske man skulle overveje det halløj på jyllandsringen.

Men det jeg mener er også at selve gaflen er slasket og har fornemmelsen af at den kan tage røven på mig og lave en tank slapper :(

Vester
Steffen Vester. GSX-R 750 K7 SWEEET

jkogs

• Plastikrocker
  • A ride on your sv a day... keeps the doctor away!
« Svar #17 Dato: Juli 18, 2013, 10:02:25 am »
Halløj drenge... jeg har været på opsætningskurset... jeg glædede mig helt vildt...men jeg kom ned på jorden da de så min maskine... de syntes det var meget mærkeligt og meget dumt at sætte en anden forgaffel på en cykel. "Den er jo lavet til at have konv. forgaffel"... Den ene instruktør sagde " den der have låge gider jeg slet ikk røre ved"... anyway det gad de andre godt, men der var ikk noget udstyr der kunne nå olien i min upside Down forgaffel( der var for meget olie i), og de var meget svære at få til at hjælpe med at justere det der kunne justeres. Det endte med jeg bare kørte på bane, i stedet for at skrue.
For mig var det spildte penge.
vh jakob
sv1000nk3. 45000 k. USD gsxr1000k8, 2:1 potte, kellerman blink, undertray, plov, viper front, kåbedele til køler, cnc fræset styr, p.commander/pipercross, wilbers racingdæmper,hyperpro rsc styrdæmp, superbike kit, probolt motorkit, r1 bagende og ramme osv

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #18 Dato: Juli 18, 2013, 10:20:55 am »
Halløj drenge... jeg har været på opsætningskurset... jeg glædede mig helt vildt...men jeg kom ned på jorden da de så min maskine... de syntes det var meget mærkeligt og meget dumt at sætte en anden forgaffel på en cykel. "Den er jo lavet til at have konv. forgaffel"... Den ene instruktør sagde " den der have låge gider jeg slet ikk røre ved"... anyway det gad de andre godt, men der var ikk noget udstyr der kunne nå olien i min upside Down forgaffel( der var for meget olie i), og de var meget svære at få til at hjælpe med at justere det der kunne justeres. Det endte med jeg bare kørte på bane, i stedet for at skrue.
For mig var det spildte penge.
vh jakob

Det der har jeg også hørt fra de såkaldte kloge åger på diverse kurser, men det påviser bare at de IKKE har ret meget forstand på hvad de skvadrer om.

Alle kan skrue lidt på forgaffel og bagdæmper og opnå en eller anden form for kompromis som køreren bliver gladERE for end før (oftest er det bare at de kan mærke en eller anden forskel, som gør at det føles bedre) - men rent faktisk at ændre på køreegenskaberne på en MC, kan de fleste af dem IKKE FINDE UD AF...
Repræsentanter for touring folket, er oftest ikke det rigtige sted at spørge om råd og vejledning, eller forståelse for ens arbejde med at opgradere sin MC, medmindre det handler om topbokse, sidetasker, MC-hifi, blødere sæder eller større vindskærme.   :loser:  :club:
« Senest Redigeret: Juli 18, 2013, 10:25:22 am af Sajmon »
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Thomas-R

• Sandt SVin
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
« Svar #19 Dato: Juli 18, 2013, 05:29:02 pm »
Magen til uprofessionelt sludder, hvis man har betalt for et justerings kursus, har de sku da bare at justere på det man kommer med, havde de mon sagt det samme hvis du var kommet på en gixxer med en efter monteret ohlins gaffel.

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #20 Dato: Juli 18, 2013, 07:20:37 pm »
Magen til uprofessionelt sludder, hvis man har betalt for et justerings kursus, har de sku da bare at justere på det man kommer med, havde de mon sagt det samme hvis du var kommet på en gixxer med en efter monteret ohlins gaffel.

Jeg vil ikke sige det sådan at de ukritisk SKAL justere på alt, men hvis man besidder lidt viden omkring affjedringsgeometri, ville man vide hvad der skulle justeres på efter en kort køretur. Jeg har stået på sådan et kursus (jeg siger ikke hvem der udbød det) og gået folk lidt på klingen, og opdaget at deres viden var temmelig begrænset og udelukkende teoretisk.
Er det tilfældet, så er man _MEGET_ bedre hjulpet med det her skema og en stump vej man kan fræse lidt frem og tilbage på for at teste: http://hyperpro.dk/troubleshooting.htm
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!