eg tror bare ikke det er noget der gør så stor forskel i det store billede.
Hvis du er glad for et "Big Mother"-samfund så fred med det, bare jeg ikke skal bo der....
Jeg er ikke fortaler for "fri hastighed" eller noget som helst i den retning - men jeg ønsker bestemt ikke et samfund hvor man maskerer udbytning af folket som trafikforanstaltninger - pointen er jo netop (som du også selv konkluderer til sidst) - at det batter ikke en sk*d på hastigheden.....Men det kommer til at give KASSEN til staten.
Jeg er langt fra enig i dit argument om at folk så ville køre hurtigt "andre steder" hvis der kom stærekasser . Folk kører hvor de har brug for at køre - mellem punkt A og B. Det er kun MC-tosser som kører omveje for sjov, og de er som bekendt udenfor pædagogisk rækkevidde
.
Eksempel: Hvis hastigheden er for høj ved vejarbejder på motorvejen - og det er den, som senest dokumenteret via undersøgelser - så skal vi sætte en "stærekasse" ved alle vejarbejder fremover, samt bekendtgøre det. SÅ virker den regulerende mekanisme efter hensigten, og de som ikke vil/kan forstå - har intet kort i løbet af meget kort tid.
Men at placere en ATK nede foran vores lokale bager (de holder der hele tiden) - og bon'e alle de ældre damer som kører 54 km/t hen over formiddagen.....
Hvis du googler lidt, vil du se at selv
har kritiske holdninger til ATK.
At køre med "hat og brille" fremover, er i min optik nødværge overfor et system som er begyndt at understøtte systemet og ikke længere de borgere de er sat i verden for.
VIVA LA REVOLUCIÓN !
(resten må vi tage over PM - ellers får vi bare en Claus/Jesper tråd af admin
)