Forfatter Emne: Valg af begynder MTB  (Læst 3989 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

varmer

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
Valg af begynder MTB
« Dato: Juni 22, 2013, 05:39:22 pm »
Kære Riders,

Jeg står overfor at skulle købe en mountainbike da jeg skal flytte til Norge. Min enkeltstarts cykel er ikke helt optimeret til dette terræn :) Er ret så novice på MTB området og jeg skal første finde ud af om det er noget for mig.

Har selvfølgelig søgt her på svriders.dk men mange af posts er nogle år gamle hvorfor jeg tænker at der må være kommet nye modeller, teknologi, viden som jeg ikke kender til.

Umiddelbart har jeg denne i tankerne som jeg synes er ganske rimelig inden for pris og den har også fået gode reviews.

http://www.wiggle.co.uk/boardman-mtb-comp/

Men hvad siger i? Har i nogle erfaringer, cykler etc. i gerne vil dele? Jeg har læst mig frem til at 26" må være det rette for mig fremfor 29". Er ikke så høj igen og tror at kontrol er at foretrække.

Tak for Jeres tid!

//Varmer

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Sv: Valg af begynder MTB
« Svar #1 Dato: Juni 22, 2013, 06:02:33 pm »
Det nye er 27,5" og skulle være den gyldne mellemvej.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Valg af begynder MTB
« Svar #2 Dato: Juni 24, 2013, 09:33:40 am »
Hvad er budgettet og hvad er behovet?
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

varmer

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
Sv: Valg af begynder MTB
« Svar #3 Dato: Juni 24, 2013, 09:38:22 am »
Budgettet er alt op til 10.000, men gerne så billigt som muligt da jeg har rigelig med udgifter i forbindelse med flytning.

Behovet er en MTB til hverdagsbrug til og fra arbejde men også til ture i weekender. Terræn er alt fra alm. cykelsti til skovbund, grus og klippe. Der er rig mulighed for at tage en detour og prøve kræfter med noget seriøst terræn. :)

//Ramtin

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Sv: Valg af begynder MTB
« Svar #4 Dato: Juni 24, 2013, 05:43:46 pm »
Prøv evt. at se på www.on-one.co.uk/bikes. De har flere cykler med gode stel og godt udstyr til fornuftige priser. Deres "456" og deres "Inbred" kunne være gode bud. Stellene er gode og ustyret kan evt. opgraderes efterhånden.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sv: Valg af begynder MTB
« Svar #5 Dato: Juni 25, 2013, 02:37:08 pm »
Jeg har prøvet Giant Talon 0 to gange, så en Cube Acid og nu en Univega, og jeg synes helt klart at de 2 Giants har været de bedste! Det synes cykeltyvene også, for de røg hurtigt  :club:
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Valg af begynder MTB
« Svar #6 Dato: Juni 29, 2013, 10:00:11 pm »
Jeg har prøvet Giant Talon 0 to gange, så en Cube Acid og nu en Univega, og jeg synes helt klart at de 2 Giants har været de bedste! Det synes cykeltyvene også, for de røg hurtigt  :club:

Ja, daglig brug og parkering i det offentlige rum er no go på bare margenalt fede mtb's.
En Giant Talon, Focus Raven eller lign er fine cykler. En brugt Giant XTC eller Specialized Stumpjumper er også guf, men husk penge til store låse (og vær forberedt på at finde en ny hvis du parkerer den offentligt alt for mange gange.
29" er det nye shit, så der er gode handler at gøre på 26" hjul - især de brugte!

Held og lykke, og hold gummiet nedad! :-)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Sv: Valg af begynder MTB
« Svar #7 Dato: Juni 30, 2013, 08:58:21 am »

Det nye er 27,5" og skulle være den gyldne mellemvej.
27,5 er det nye shit!
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Sv: Valg af begynder MTB
« Svar #8 Dato: Juni 30, 2013, 09:00:29 am »
Hvis du ikke ved om det fanger dig, synes jeg du skal bruge mellem 5 og 10.000,-, så er der mulighed for at få de fleste penge igen, hvis du så skal af med den igen. Og hvis det fænger, gælder det samme, men så kan du købe en dyre.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Valg af begynder MTB
« Svar #9 Dato: Juli 08, 2013, 06:25:18 pm »
Prøv evt Cykelposten på Midtfyn. Ham er der ikke så meget bullshit med.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(