Forfatter Emne: Utætte pakninger?  (Læst 5484 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hr.Maul

• Plastikrocker
  • huba huba
Utætte pakninger?
« Dato: April 25, 2013, 08:17:53 pm »
Hejsa

Har adskilte og renset mine forgaffelrør idet jeg har monteret nye progressive fjedre. Jeg har skiftet pakninger og støvhætter og kommet det nøjagtige mængde olie i efter forskrifterne.

Jeg oplever nu ene gaffelben er utæt hele vejen rundt, som jeg ser det. Jeg er 99,9% på jeg har vendt pakningen korrekt, men har jeg ikke det, kan dette være tilfældet med utætheden? Kan for meget olie være problemet?

Olien er lilgelidt fordelt og når jeg bremser hyler det lidt. Er dog ikke sikker på det hænger sammen...  :undecided:

Olie kanten er dertil hvor frigangen i forgaffelen.

Har taget støvhætten af og efterset pakningen som ser fin ud, bortset fra olien  :cry:

Nogle forslag...
« Senest Redigeret: April 25, 2013, 08:21:41 pm af Hr.Maul »
SV1000N - ZX10R bagdæmper - Wirth progressive fjedre - PiperX filter - MIVV Titanium - armerede slanger - plov - Rizoma lir

Thomas-R

• Sandt SVin
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Utætte pakninger?
« Svar #1 Dato: April 25, 2013, 10:01:41 pm »
Vip begge støvhætter op og se om pakdåserne vender ens, er den vendt forkert løber olien ud, eller rettere ikke med ned igen ::)

Tror dog ikke du kan give forgaflen skylden for vinene bremser ;)

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
« Senest Redigeret: April 25, 2013, 10:03:51 pm af Thomas-R »
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #2 Dato: April 26, 2013, 01:17:10 pm »
Hvor meget olie har du hældt på?

Hr.Maul

• Plastikrocker
  • huba huba
« Svar #3 Dato: April 26, 2013, 05:23:43 pm »
Jeg har hældt på så når fjederen var i bund skulle der være 160mm luft til top af gaffelben. Det samme er hældt på den anden uden den er utæt her.

Det lader nok til jeg har vendt pakningen forkert, trods alt  :(   
SV1000N - ZX10R bagdæmper - Wirth progressive fjedre - PiperX filter - MIVV Titanium - armerede slanger - plov - Rizoma lir

Thomas-R

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: April 26, 2013, 11:07:24 pm »
Jeg har hældt på så når fjederen var i bund skulle der være 160mm luft til top af gaffelben. Det samme er hældt på den anden uden den er utæt her.

Det lader nok til jeg har vendt pakningen forkert, trods alt  :(

Man skal lære så længe man lever, og bedre at prøve end ikke at gøre noget. Du gør det med garanti ikke igen  :brok:

Jeg fucker sq også up af og til, men sådan er det  :innocent:

Hr.Maul

• Plastikrocker
  • huba huba
« Svar #5 Dato: April 27, 2013, 09:46:17 am »
Hep.  :D Jeg vender pakningen og giver lige lyd om det var det...

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #6 Dato: April 29, 2013, 08:02:11 am »

Indergaffelben eller fjeder i bund? Oliemængden skal måles UDEN fjeder, men rigtig nok med inderbenet i bund.
Hvis du har gjort det forkert, vil det dog resultere i for lidt påfyldt olie, og det løber næppe ud på den måde.
Happy skruning med pakningerne  :)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Qstian

• Søndagskører
  • **
« Svar #7 Dato: April 29, 2013, 10:49:07 am »
Hej Hr.Maul,

Hvordan gik det med at få vendt pakningerne, hjalp det?

Hvor har du købt fjerdre, og hvad har du givet for dem?

Står med nøjagtig samme udfordring, som jeg skal have løst  :rolleyes:

HVordan fandt du ellers ud af oliemængde mv., kigger du i manualen, eller har du spurgt dig frem?

Mange tak for svar  :D

Vh
Kristian
Rigeligt gas!!

Hr.Maul

• Plastikrocker
  • huba huba
« Svar #8 Dato: April 29, 2013, 10:56:36 am »
Hep.

Så er pakningen vendt og sørme og den ikke er utæt mere  :innocent:  sagde også jeg kun var 99.9% sikker... Så er det lært og afprøvet...  :facepalm:

Hr.Maul

• Plastikrocker
  • huba huba
« Svar #9 Dato: April 29, 2013, 11:23:44 am »
Hej Hr.Maul,

Hvordan gik det med at få vendt pakningerne, hjalp det?

Hvor har du købt fjerdre, og hvad har du givet for dem?

Står med nøjagtig samme udfordring, som jeg skal have løst  :rolleyes:

HVordan fandt du ellers ud af oliemængde mv., kigger du i manualen, eller har du spurgt dig frem?

Mange tak for svar  :D

Vh
Kristian

Hej. Købte Wirth progressive fjedre gennem Louis da de havde 20% rabat.
Olienmængden skal være 160mm fra top olie til top kant på forgaffelen når den er trykket i bund. Det skal være uden fjeder. Wirth er 10cm længere end standart fjedre så du skal ikke bruge den hvide cylinder der er i.
Kan lave en lille guide i denne uge. Ellers spørg bare  :D

Thomas-R

• Sandt SVin
« Svar #10 Dato: April 30, 2013, 07:58:17 pm »
Olie nivau står også på wirth's hjemme side, de fås for ca 750kr på ebay.de tit inc olie. De virker fint, havde dem i sidste år :)

Nb: godt det hjalp at vende pakdåsen rigtigt ;)

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Hr.Maul

• Plastikrocker
  • huba huba
« Svar #11 Dato: April 30, 2013, 08:04:23 pm »
Jeg fandt det også på deres hjemmeside efter lidt søgen og oversættelse gennem google   :D  Jeg er fint tilfreds med den indtil videre, da min kørsel ikke er top race og nedlægning....endnu... Det er dog på vej og jeg håber at kunne tæmme SVinet på min kommende tur til Østrig og dets hårnålesving. Må indrømme en SV er en yderst lækker MC og virkelig nem at håndtere, både i fart og lav hastighed. Tror sgu det er en keeper  :cool:

Qstian

• Søndagskører
  • **
« Svar #12 Dato: Maj 21, 2013, 07:52:59 pm »
Tak for svar Hr. Maul! :)

Hvad måtte du bruge af værktøj for at få sat nye pakninger og fjedre i? Skulle der specialværktøj til og hvad det ellers til at have med at gøre?

Vh
Rigeligt gas!!

Hr.Maul

• Plastikrocker
  • huba huba
« Svar #13 Dato: Maj 26, 2013, 01:26:52 pm »
Tak for svar Hr. Maul! :)

Hvad måtte du bruge af værktøj for at få sat nye pakninger og fjedre i? Skulle der specialværktøj til og hvad det ellers til at have med at gøre?

Vh

Hej. Er lige vendt hjem fra Østrig, med snoede veje og MEGET regn...   :brok:

Det kræver ikke speciel værktøj. Havde en umbraco nøgle jeg skar bøjningen af og satte den på en boremaskine med slag. Eller er det lige til. Laver nok en lille guide i den kommen tid.

Qstian

• Søndagskører
  • **
« Svar #14 Dato: Maj 27, 2013, 08:18:29 pm »
OK, tak for svaret :)

Man kan aldrig få for mange vejledninger. Har kigget et par stykker igennem efterhånden, men tror jeg skal have hands on før jeg forstår det hele. Men det er altid godt med lidt forberedelse :wink:
Rigeligt gas!!