Forfatter Emne: Sv 1000. Træls!  (Læst 2581 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Andreas Pettersen

  • Wannabe
  • Indlæg: 2
Sv 1000. Træls!
« Dato: April 03, 2014, 06:58:36 pm »
Hej folkens!! Er gået hen og blevet små irriteret, på min ellers fine sv 1000n k4. Problemet er at den føles mere og mere langsom. Og den opfører sig underligt. Ved opstart viser termometeret --  (førhen viste den temperaturen) og det gør den i ca. 30-60 sek, hvor temperaturen så først kommer frem. Den starter fint og ligger ca. på 1500 o/m. Efter et stykke tid hvor den har fået lov til at blive varm er tomgangen steget til ca. 2000 o/m. Gennerelt går den mere ujævnt og skyder en (prut) engang imellem, hvor det lyder som den hopper over i tændingen?
Jeg har fået sat et par mivv potter på, og fået skruet lidt op for benzintilførslen, men den skyder stadig voldsomt selv ved mindre motorbremsninger.
Skal jeg bare få en powercomander sat på og få den rullet? eller hvad stiller jeg op med den?
Hvor kan jeg evt. få det gjort i Jylland, uden det kommer til at koste en formue?
håber i kan hjælpe mig! ?
Mvh Andreas Pettersen

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: Sv 1000. Træls!
« Svar #1 Dato: April 03, 2014, 08:06:54 pm »
Hey - og velkommen til :)

grunden til at den skyder meget er sikkert pair-systemet - det måler på lamdasonden der sidder på udstødningsrøret

når der er for meget ubrandt benzin (typisk ved motorbremsning) så lukker den lidt ilt ind der antænder det hele

dog fordi min egen er justeret forkert kan den stadig skyde engang i mellem selv om jeg har deaktiveret pair-systemet..  :mrgreen:

det med tomgangen lyder lidt underligt - når det er koldt hopper min op på 2000rpm (autosjoker) og faldet til de 1200rpm når den er varm...
« Senest Redigeret: April 03, 2014, 09:16:28 pm af blz »
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Sv 1000. Træls!
« Svar #2 Dato: April 03, 2014, 08:43:23 pm »
Temperaturmåleren viser -- når den er under 20 grader - og det kan sagtens tage 30-60 sek at komme derover. Sådan skal den gøre.  :)

Det med tomgangen lugter af en utæthed ved indsugningen - måske et spændebånd der er løst på indsugningsgummi. Det er også fint muligt at dine gasspjæld skal synkroniseres og din TPS skal kalibreres.
Hvem har "givet den mere benzin" og hvordan?

Skyder den, kan det enten være PAIR systemet eller en utæt udstødningspakning, eller igen dårligt synkroniserede gasspjæld.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Andreas Pettersen

  • Wannabe
  • Indlæg: 2
Sv: Sv 1000. Træls!
« Svar #3 Dato: April 05, 2014, 09:14:06 pm »
Lyder godt med termometeret!! :) så kan jeg være rolig der. Det er mekanikeren fra linnet mc i Toftlund. Han skruede op for benzinen i "Suzukiboxen" ??
Da jeg kørte på den i går gik den noget bedre. Som om at jo koldere og fugtigere i vejret er,  desto bedre går den i motoren.. ?
men gider helst ikke køre om natten og i regnvejr..

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Sv 1000. Træls!
« Svar #4 Dato: April 06, 2014, 09:47:01 am »
Tilbage med den hvis det er noget du har givet penge for,  det lyder som om han har famlet i blinde med den der "justering"

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Sv 1000. Træls!
« Svar #5 Dato: April 07, 2014, 11:33:30 pm »
Har du kigget om dit luftfilter er tilstoppet?
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!