Forfatter Emne: Hjelme og briller  (Læst 3557 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kreipke

• Søndagskører
  • **
Hjelme og briller
« Dato: Februar 14, 2007, 05:41:39 pm »
Jeg er et af de priviligerede mennesker, der er halvblind uden briller. Nu hvor min første motorcykelsæson står for døren ville jeg så høre om der er nogen der har fundet en løsning på problemet med briller og dug?

Det er jo ret irriterende konstant at skulle åbne og lukke sin hjelm så ens briller ikke dugger til. Kontaktlinser er en mulighed, men de er desværre en lidt vanskelig en for mig, da mine øjne ikke rigtig kan forlige sig med dem. Laser operation har jeg også prøvet, men det kan mine øjne heller ikke rigtiig forlige sig med.

Jeg er blevet foreslået at prøve hårde kontaktlinster, men før jeg smider penge efter det, ville jeg da lige høre om der var nogen herinde der havde en anden kreativ løsning på problemet?

Tak på forhånd =)

Kenny

• Roadracer
Re: Hjelme og briller
« Svar #1 Dato: Februar 14, 2007, 05:53:44 pm »
jeg bruger ikke selv briller, men mon ikke et antidug visir kunne hjælpe ?

Claus m

• Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Februar 14, 2007, 05:59:55 pm »
kører med visiret let åbent ½ - 1 cm, sjældent problemer med dug
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #3 Dato: Februar 14, 2007, 07:12:50 pm »
Tror det er brillerne der dugger eller hva`? :rolleyes: :rolleyes:

Hvad med det gamle triks:
Hæld lidt sulfo på et viskestykke og lad det tørre ud, inden du polere brillen med viskestykket.
Så dugger det ikke. (Virker i hvertfald på spejle og bilruder. :mrgreen:)

Ellers ingen gode ideer... :huh:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Martin H

• Roadracer
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
« Svar #4 Dato: Februar 14, 2007, 09:02:43 pm »
Når Marlene køre på vores så dukker hendes briller ikke, os selvom visiret er helt lukket.
I starten kørte hun med sådan en tingest der nærmest gik op over næsen og der dukkede brillerne hele tiden, så pillede hun den ud og nu er der ingen problemer.  8)
- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...

Michael N

• Plastikrocker
  • GSXr1300K8 Hayabusa
« Svar #5 Dato: Februar 15, 2007, 09:48:42 pm »
Hejsa, det er rigtigt godt med dette forum, specielt når man som jeg er ny på området.  :respekt:
Jeg er ved at anskaffe lidt udstyr imens jeg venter på SVinet som jeg får til marts, jeg havde oprindeligt tænkt på en hjelm fra Caberg "flipup", men da jeg nævnte den til min forhandler fortalte han at den skulle jeg ikke købe da havde meget dårligt udsyn til siderne når den var åben, er der nogen her der har prøvet den.

Jeg kunne forøvrigt ikke vælge SV1000SK7 ved model, eller er det bare mig...  :whatever:

Gode hilsner til alle.
Michael
Hayabusa Sort / Orange

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Februar 15, 2007, 10:00:41 pm »
Jeg er ved at anskaffe lidt udstyr imens jeg venter på SVinet som jeg får til marts, jeg havde oprindeligt tænkt på en hjelm fra Caberg "flipup", men da jeg nævnte den til min forhandler fortalte han at den skulle jeg ikke købe da havde meget dårligt udsyn til siderne når den var åben, er der nogen her der har prøvet den.

Hmmm du skal jo ikke køre rundt med den i åben tilstand ;) Som de siger på DMC-kurserne - det er faktisk ikke sååå smart hvis du styrter, så er hjelmen ikke rigtigt i stand til at rulle med dig rundt på asfalten, og det er ikke fedt for nakken *snap.wav*

Den må da have nogle andre udluftningsmuligheder?
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Michael N

• Plastikrocker
  • GSXr1300K8 Hayabusa
« Svar #7 Dato: Februar 15, 2007, 10:35:39 pm »
Næee det er jo også rigtigt, men det var vist også kun hvis man "cruisere" stille og rolig ned ad strandvejen, men du har ret, den skal selfølgelig være lukket når der køres..
Hayabusa Sort / Orange

Bill

• Sandt SVin
  • Nu med gixxer :D
« Svar #8 Dato: Februar 15, 2007, 10:46:03 pm »
Næee det er jo også rigtigt, men det var vist også kun hvis man "cruisere" stille og rolig ned ad strandvejen, men du har ret, den skal selfølgelig være lukket når der køres..

De fortalte en skrækhistorie på bronze kurset om en betjent der havde kørt 30 km/t med sin flip up hjelm åben og var væltet. Han knækkede nakken....
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Michael N

• Plastikrocker
  • GSXr1300K8 Hayabusa
« Svar #9 Dato: Februar 15, 2007, 10:50:49 pm »
Tjae... det siger jo alt, man kan ikke være forsigtig nok, tror nok jeg vil prøve Caberg, men kun bruge den lukket når jeg kører.   :thumbsup:
Hayabusa Sort / Orange

Kenny

• Roadracer
« Svar #10 Dato: Februar 16, 2007, 07:12:53 am »
jeg kunne heller ikke vælge K6, men K3+ er vel også ok  :D

Kaos

• Søndagskører
  • **
  • ingen cykel lige fortiden
    • http://www.123hjemmeside.dk/fasanvej/
« Svar #11 Dato: Februar 16, 2007, 01:33:05 pm »
kører med visiret let åbent ½ - 1 cm, sjældent problemer med dug

også mit råd jeg har selv briller og jeg har ingen problemer med at køre lidt for hurtigt :innocent: med visiret lidt åbent.. der med ikke sagt jeg køre for hurtigt  :lmao: