Forfatter Emne: nogen der har fået rullet org. ECU ved KJ ?  (Læst 2840 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mikael_Stokholm

• Søndagskører
  • **
  • GSXR1000 K8, tidligere SV1000K6
nogen der har fået rullet org. ECU ved KJ ?
« Dato: Marts 27, 2013, 12:28:39 pm »
Hej Gutter og gutinder ...

har netop lige været forbi KJ og hente en baghjulsløfter, og kom i den forbindelse til at snakke Powercommander vs. reflash af den originale ECU.

Jeg er efterhånden overbevist om det er en ok prisbevist tuning at få stillet på den originale boks, når cyklen "Blot" er til gaden og man som jeg blot ønsker lidt mere guf i mellemområdet.

Så kommer 64.000 kroners spørgsmålet (til dem der kan huske sådan en lille en  :orkester: ) er der nogen her der har erfaringer med indrulning af cykler ved KJ, enten på original ECU eller PC ?

Kom frisk :)

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
Sv: nogen der har fået rullet org. ECU ved KJ ?
« Svar #1 Dato: Marts 27, 2013, 01:15:10 pm »
ECU'en justerres hvist nok på 5 niveauer 10%, 25%, 50%, 75%, og 100% og kan kun øge indsprøjtningen med 5%, 10%, eller 15%

hvor powercommanderen er pr. 5% og kan justeret mere præsis

selv har jeg fået justeret ECU'en og den køre godt :)
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Mikael_Stokholm

• Søndagskører
  • **
« Svar #2 Dato: Marts 27, 2013, 01:20:54 pm »
det er vist også den generelle opfattelse på Gixxer.com .... bare ufatteligt lidt danske erfaringer når man søger på nettet

skal måske lige nævne at det er på en GSXR1000K8

Hr.Maul

• Plastikrocker
  • huba huba
« Svar #3 Dato: Marts 27, 2013, 03:52:08 pm »
Har fået monteret dyno kit og rullet på min forrige GSF 650 og det virkede fint. Kan anbefale KJ på det område
SV1000N - ZX10R bagdæmper - Wirth progressive fjedre - PiperX filter - MIVV Titanium - armerede slanger - plov - Rizoma lir

CooN

• Søndagskører
  • **
« Svar #4 Dato: Marts 27, 2013, 07:50:27 pm »
Hvis du husker at holde dem i ørene, er det ok. De kan være meget sløve.
Fik justeret ECU for nogle år siden, der fandt de 9 HK. Hvad der var endnu bedre, var at hun blev mindre nervøs, og mellemområdet ikke havde dyk.
Så kan godt anbefale den opgradering, men prøv at ringe rundt og aftal en pris.

langemand

• Sandt SVin
  • Fz1-N
« Svar #5 Dato: Marts 27, 2013, 07:52:05 pm »
KJ  troede de var døde som mc værksted.....      der er mange der har dårlige oplevelser med dem... ville vælge et andet sted
nu med yamaha fz1 2008

svfan

• Søndagskører
  • **
« Svar #6 Dato: Marts 28, 2013, 07:19:03 am »
kj motor kender jeg ikke noget til, men jeg ved noget om motoroptimering. Tror tingene bliver blandet lidt sammen her. Der er flere måder at justere i den originale ecu. Justering med "Teka" eller "yoshimura" box ligner hinanden meget, og er efter min mening kun en nødløsning, da det er en meget grov justering. "ecu editor" www.ecueditor.com er et program hvor man kan kigge ind i ecuen og ændre alle fabrikkens indstillinger. Her er uanede muligheder for at justere. Et prisbilligt alternativ til powercommander kunne være "FI tuner" som også kan lave en ret fin justering.

Mikael_Stokholm

• Søndagskører
  • **
« Svar #7 Dato: Marts 28, 2013, 07:26:46 am »
KJ  troede de var døde som mc værksted.....      der er mange der har dårlige oplevelser med dem... ville vælge et andet sted

Hvilke?

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #8 Dato: Marts 29, 2013, 10:36:35 pm »

Hvilke?

Hvor skal man starte?

Google KJ Motorcykler eller søg på motorcykelgalleri.dk efter dem, så skal du se...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Mikael_Stokholm

• Søndagskører
  • **
« Svar #9 Dato: Marts 30, 2013, 06:54:04 pm »

Hvilke?

Hvor skal man starte?

Google KJ Motorcykler eller søg på motorcykelgalleri.dk efter dem, så skal du se...

gjort ..... og efter det kan jeg så sige jeg aldrig sætter mine ben i den forretning igen ...

Der skal være et 100% tillidsfohold når man overlader sin MC til andre, og selv om det er menneskeligt at fejle (og for fohandlere) så er holdningen der bliver lagt for dagen i den bix vist under al kritik  :club: :club:

tror jeg prøver at høre Ib ved FA om ikke de kan komme med et tilbud

Jeg takker for feedback  :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: