Forfatter Emne: Totalskadet bil uden kasko - hvad er bedst?  (Læst 2323 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Husum

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 348
Totalskadet bil uden kasko - hvad er bedst?
« Dato: Februar 10, 2013, 01:03:42 am »
Hej

Min søster har desværre totalskadet hendes 2003 Peugeot 206 1,4HDI i et harmonika-sammenstød. Gudskelov slap hun med en mindre hjernerystelse da hun fik airbaggen i hovedet.

 Hun har netop afmeldt kaskoen for 5 måneder siden :(. Ifølge værksted kan det ikke betale sig at lave.

Hun har fået tilbudt 1.700 for at skrotte den, men umiddelbart tænker jeg, at der må være andre måder at hente flere penge tilbage? Første tanke var at sælge den i dele på eBay, eller eksportere den og få noget af afgiften tilbage (er det lovligt?)

Hvad er det bedste at gøre i en sådan situation?
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Totalskadet bil uden kasko - hvad er bedst?
« Svar #1 Dato: Februar 10, 2013, 01:10:15 am »
Sælg den i dele :) Evt. Hi-speed.dk som er et peugeot forum(franske biler) :)

Hvor meget skade er der sket? 

Bare sådan noget som motor, gearkasse, kabine, bagbro, hjul, ophæng, døre, vil man godt kunne hente mere end 1700 kr for.
« Senest Redigeret: Februar 10, 2013, 01:12:06 am af Rasmus Modsat »
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Husum

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 348
Sv: Totalskadet bil uden kasko - hvad er bedst?
« Svar #2 Dato: Februar 10, 2013, 01:14:40 am »
Jeg har kun set et par billeder hun har taget fra ulykkesstedet (hun ved ikke ret meget om biler), men fronten er trykket et godt stykke ind, så i hvert fald køler og antageligt også ramme og motor er færdigt. Måske også forhjulene.

Men hele kabinen er tip top, og hun var bagerste led af harmonikaen, så alt bagpå har det fint.

Tænker at der må være dele for mindst 10k? Bilen er i fin stand ellers, så der er jo masser der kan sælges.
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Totalskadet bil uden kasko - hvad er bedst?
« Svar #3 Dato: Februar 10, 2013, 02:11:57 pm »
Eksport kan i glemme, for det kræver at den kan synes og prisvurderes.

Sælge den i dele - det er nok bedste bud, men gider i bøvle med det?

Det er et helvedes arbejde at adskille den, have stumperne liggende og annoncere med det, for ikke at tale om tilbud fra alle mulige mennesker som har internettet til hjælp med at finde stumperne billigere andetsteds.

Det er en MEGA fordel hvis man kan høre motoren igang, så det er mit soleklare råd at potentielle købere skal kunne det.
Folk leder oftest efter motorer / gearkasser og vælger at købe nogle af de andre ting fra bilen med, mens de alligevel er kørt afsted - det er stort set aldrig omvendt.

Kan den ikke starte, så tag jer til tåls med skrotpræmien og kom videre i livet.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!