Forfatter Emne: Slinger i valsen (forhjul)  (Læst 3267 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Husum

• Roadracer
Slinger i valsen (forhjul)
« Dato: Januar 02, 2013, 09:46:57 pm »
Hej

Min SV 1000 N er over en periode begyndt at slinge i styretøjet. Det mærkes først rigtig ved høje hastigheder (130+). Derudover er det også tydeligt ved lav fart, hvis jeg f.eks. kører på en af de hvide striber op til en kryds, hvor det føles som om cyklen "falder" til siden hvis forhjulet er lige på overgangen mellem den hvide stribe og asfalten, hvor der er en lille højdeforskel.

Ved høj fart føles det som om den er på vej til at lave en tankslapper.

Nogen bud på hvad der er galt? Er det forhjulsleje, slidt aksel eller andet?

Tak, og godt nytår :)
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

Rasmus Modsat

• Sandt SVin
  • Super Velocity
Sv: Slinger i valsen (forhjul)
« Svar #1 Dato: Januar 02, 2013, 09:51:46 pm »
hvordan har dine kronrørslejer det?
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

soldier

• Roadracer
« Svar #2 Dato: Januar 02, 2013, 10:24:23 pm »
Og hvor slidt er dit fordæk?

skagbo

• Søndagskører
  • **
« Svar #3 Dato: Januar 03, 2013, 09:04:40 am »
har du fået hævet røven på den, oplevet selv noget i stil med det du skriver.
men fik fjernet det meste ved at stille på støddæmperne, det forsvandt dog først helt, da riseren kom af igen.

Thomas-R

• Sandt SVin
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
« Svar #4 Dato: Januar 03, 2013, 01:15:23 pm »

Min er hævet med en zx10r dæmper, og den har intet af ovenstående problemer. Kronrørs lejer, lejer i hjulet, skæve dæk? Forgaffel der trænger til et eftersyn?
Det er også en N

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #5 Dato: Januar 03, 2013, 03:45:58 pm »
Har haft samme problem med en af mine cykler - da var det forhjulet som var slidt... Har også haft et løst kronrørsleje en gang - det var man ikke i tvivl om og kunne mærke når man bremsede ved at det rykkede i styret.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Husum

• Roadracer
« Svar #6 Dato: Januar 03, 2013, 06:54:29 pm »
Jeg tror ikke det er kronrørslejet, det synes jeg at jeg ville opdage ved nedbremsninger. Jeg har dog en enkelt gang oplevet at den pludselig rystede meget under en nedbremsning, men det tror jeg nærmere var underlaget.

Dækket er slidt ned, men synes det er meget at den lige frem skal begynde at ryste pga. det?

Skurken, når du skriver forhjul, mener du så leje?

Er tilbøjelig til både at skifte dæk, kronrørslejer og forhjulslejer, da jeg alligevel er ved at skille cyklen helt ad.

Andre muligheder end de 3? Så skifter jeg sgu alle potentielle syndere.
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.