Mon ikke Black Edition kommer til at være halv pebret..... vel omkring 4000kr?
GoPro HD hero3 eller Hero2?
Så kom HD Hero3 endelig til verdenen, og hvad betyder det så?
Vi har her samlet den information, vi har på nuværende tidspunkt (Obs. dette kan ændre sig, og bliver løbende opdateret)
Skal du vælge at skynde dig ud og investere i et Hero 3 kamera, eller er et HD Hero2 kamera helt fint?
GoPro lancerede deres GoPro3 version d. 17/10, og den kommer i 3 forskellige udgaver, En GoPro HD hero 3 White Edition, Silver Edition og en Black Edition.
Af store ændringer, kan nævnes at de har gjort selve kameraet lidt mindre, og GoPro kameraet bruger nu MicroSD kort i stedet for de almindelig SDHC kort.
Derudover er en af de bedste ting omkring GoPro, er deres store udvalg af monteringstilbehør, og både deres HD1 og HD2 version har haft samme form og størrelse, så det var nemt at genbruge bl.a. standard huset samt dykkerhusene. '
Det er "desværre" blevet ændret en smule, så hvis du går fra en Hero eller Hero2 version, passer dine huse ikke længere, det samme gælder for bacpacs.
Dit monteringsudstyr skulle dog gerne stadig kunne bruges, gennem deres standard skrue/klik system (men vi har ikke prøvet det selv endnu).
Sakset fra actionvideo.dk
Kan godt forstå der er en del som er irriteret over de ikke varslede det tidligere... Især hvis man som mig lige har invisteret i undervandshuset, ekstra batterier, ekstra memory, samt noget af det andet "ekstra udstyr" der kun passer på Hero2.
Men alt andet lige, så er Hero2, som de siger, stadig et super godt kamera og så er spørgsmålet om man vil ofre de ekstra knaster for at få en nyere mindre model. Hero2 ser desuden ud til at holde prisen ret pænt, på trods af det nye Hero3.
Personligt tror jeg bare jeg holder mig til mit Hero2 lidt endnu... Især efter at have set mine sidste optagelser fra Thailand hvor der blev hygget med en hvalhaj