Forfatter Emne: Bilulykke ved Haslev igår  (Læst 6029 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Bilulykke ved Haslev igår
« Svar #15 Dato: November 10, 2005, 05:20:53 pm »
Uden at have været til stede synes jeg nu også at det lyder som om Majse har læst situationen rigtigt og har givet den synligt tilskadekomne førstehjælp. En mand som kan gå rundt og beklage sig - har ikke umiddelbart brug for førstehjælp - han kommer altid i anden række. Sådan husker jeg ihvertfald den smule førstehjælp jeg fik banket ind i skallen i sin tid.

Men ja Bongers - klovn eller ej, så skal man ikke tage det med i overvejelserne af hvem der har brug for førstehjælp.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Bilulykke ved Haslev igår
« Svar #16 Dato: November 10, 2005, 07:16:22 pm »
Tror lige jeg bliver nødt til at mane dette til jorden.. Jeg vurderede at ham jeg ydede førstehjælp på behøvede det mest.. Den ældre herre kunne selv gå og var helt rolig, og der gik jo ikke mere end 2 minuts tid før der var nogen hos ham.. Nikolaj som den herre jeg hjalp hed behøvede helt klart min hjælp. Han var desorinteret og vidste ikke rigtigt hvor han var... Det kunne have udviklet sig til et choktilfælde som i værste tilfælde kan bringe døden med sig. Chok skal man ikke kimse af. Så hvis nogen tror jeg ikke ville hjælpe ham den gamle, så tager I fejl. Jeg vurderede på meget kort tid og rigtigt hvem der skulle have min hjælp. Den gamle var en nød, men jeg ville da også have hjulpet ham hvis Nikolaj havde været ved bedre bevisthed og hvis ingen andre havde været der. Men hans hovede skulle holdes i ro og manden var bange.. så derfor blev jeg hos ham og ydede psykisk førstehjælp... . Og selv om den gamle havde drukket eller noget andet.. så ville jeg da også have hjulpet.. Så jeg beklager hvis nogen har misforstået ovenstående. Jeg har bare kun 2 hænder og Nikolaj var værst skadet.

Majse
 :cry: