Forfatter Emne: TPS justering  (Læst 7341 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

LilleBenno

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 132
  • Vildere!
Sv: TPS justering
« Svar #15 Dato: August 21, 2012, 02:44:13 pm »
det med at den skyder afsted som om der var turbo lyder mere som om at du får den op i omdrejning så du rammer ind i den høje del af momentet. Alle motorer har jo ikke flad momentkurve. Den trækker jo fint ved lave omdrejninger, men der er meget mere moment til rådighed fra 5-6000 omdrejninger og opad.

Jeg synes bare at den kurve jeg har set efter indkøringen ser ret lineær ud, men det er nok bare mig der tænker for meget over det... :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, den er liniært stigende.. du har nok max moment ved 6500-8000 omdr.
SuperVeloce Mille Nudo

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sv: TPS justering
« Svar #16 Dato: August 22, 2012, 10:13:09 am »
det med at den skyder afsted som om der var turbo lyder mere som om at du får den op i omdrejning så du rammer ind i den høje del af momentet. Alle motorer har jo ikke flad momentkurve. Den trækker jo fint ved lave omdrejninger, men der er meget mere moment til rådighed fra 5-6000 omdrejninger og opad.

Jeg synes bare at den kurve jeg har set efter indkøringen ser ret lineær ud, men det er nok bare mig der tænker for meget over det... :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, den er liniært stigende.. du har nok max moment ved 6500-8000 omdr.

Ja forhåbentligt da  :lol:

Men det føles nærmest eksponentielt... Eller måske som en kobling der fedter og så får bedre fat...

Nå, men det er jo slet ikke det tråden handler om. Kunne være sjovt med en justering af TPS alligevel og se om man kan mærke forskel :)
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

LilleBenno

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 132
  • Vildere!
Sv: TPS justering
« Svar #17 Dato: August 22, 2012, 04:49:56 pm »
Det vil ikke gøre maskinen hurtigere, bare mere kørbar i bundområdet.
SuperVeloce Mille Nudo