Forfatter Emne: Hjælp til at få en stædig 650'er til at leve igen  (Læst 2468 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Haslund

• Wannabe
Hjælp til at få en stædig 650'er til at leve igen
« Dato: Juni 25, 2012, 09:39:00 pm »
Hej SVrider.dk

Har for nogle måneder siden anskaffet mig en sv 650'er som min første motorcykel. Den er fra 1999 og har kørt ca. 34k

Dagen jeg fik kortet på, gik ensretteren på cyklen. Dette fandt vi ud af efter 2 dages fejlsøgning.

Bestilte en ny og den kørte endelig som den skulle. Den virkede i et par dage og så var der fejl igen. Lige pludselig gik en sikring. Denne blev ved med at gå når der blev blinket til venstre og vi rensede derfor stik og kabler m.m. Vi tænkte det måske var lidt fugt eftersom jeg havde vasket den tidligere på dagen, og valgte at lade den stå i solen hele dagen.

Dagen efter virkede den perfekt og kunne blinke til alle sider og der røg ingen sikringer.

Samme dag hører jeg en mærkelig hvislen fra motoren når jeg kørte. Denne lyd var der kun når jeg var i gear, og altså ikke når jeg træk koblingen ind. Koblingen virkede også lidt fedtet i det så vi har idag bestilt nogle nye koblingsplader.

Imens vi ventede fandt vi ud af at sikringen nu gik når vi tændte på lyset på cyklen. Den havde få minutter forinden været tændt og og lød helt fint i motoren, vi prøvede at tænde lyset igen, og sikringen gik - som forventet.

Efter dette satte vi en ny sikring i, og lyset virkede igen, men cyklen kunne ikke længere starte.... Den kører rundt når vi prøver at starte den, men der er ingen gnist på tændrørene. Alle sikringer er tjekket, og kablerne er set efter og renset.

Vi er simpelthen gået i stå denne gang, og kan ikke se hvor, hvordan, eller hvorfor dette problem opstår, og håbede derfor på at der var nogle herinde der måske havde mere forstand på el-delen på sådan en cykel.

Da vi i flere uger ikke har haft andet end problemer mest omkring el-delen, håber jeg også at en i nærområdet som har lidt mere forstand på dette end os, måske kunne tage et smut forbi og hjælpe os med sagen, selvfølgelig mod lidt betaling :).

Undskyld det lange indlæg! Men nu er i i hvert fald blevet sat ind i situationen ;). På forhånd mange tak for svarene!

Mvh
Nicolai

V2 virgin

• Gæst
Sv: Hjælp til at få en stædig 650'er til at leve igen
« Svar #1 Dato: Juni 25, 2012, 09:48:39 pm »

Haslund

• Wannabe
« Svar #2 Dato: Juni 25, 2012, 10:16:45 pm »
Haha. Må du undskylde. Bor i Viby Sjælland - omkring Roskilde :).

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #3 Dato: Juni 25, 2012, 10:38:45 pm »
Hey velkommen til.

Jeg ved at oldschool modellen har ledningerne liggende helt tæt ved de skruer der holder sædet i venstre side, og der kan ledningerne godt blive slidt igennem.

Ellers kunne det godt lyde som ensretteren igen, har I målt at den ikke sender vekselstrøm ud? :innocent:

Ang koblingen, så er den justeret så der er 1 mm slup inden den trækker koblingen ik?  :hand:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Haslund

• Wannabe
« Svar #4 Dato: Juni 26, 2012, 08:15:48 am »
Tjekker lige de to ting når jeg kommer hjem fra arbejde senere :).

Men hvorfor skulle det være ensretteren igen, når den fint kunne starte 2 minutter inden? Da den var tændt og motoren var igang, prøvede vi at sætte lys på, og så døde den bare. Der røg også en sikring, som vi så udskiftede, men den vil stadig ikke starte, kan det så godt være ensretteren der laver fejlen endnu en gang :/?