Forfatter Emne: Købt bil med gæld i  (Læst 5327 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mr.Sv

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 86
Købt bil med gæld i
« Dato: Juni 05, 2012, 12:30:50 am »
Hej, jeg har købt en bil idag, hvor vi mødtes og byttede biler og reg.attester. Da jeg kom hjem kan jeg se der er ret stor gæld i den ( Pantebrev), fra forrige ejer som havde den for ca 1 år siden. Vi lavede ikke en kontrakt men aftalte mundligt at ingen af bilerne var der gæld i. Jeg slog den op på bilbogen og nrpladenet. Kan det lån / pantebrev være ude af verdenen, og hvordan står jeg nu `?
Sv1000N K6

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Sv: Købt bil med gæld i
« Svar #1 Dato: Juni 05, 2012, 05:33:11 am »
Du er nødt til at ringe til hans bank og tjekke om lånet er betalt ud. Da jeg købte cykel så det også ud som om der var stor gæld i, men pengene blev overført samme dag som vi handlede.

Jeg ville dog ikke tøve med at ringe til sælger med det samme og høre ham ad Hvorfor der er gæld i bilen. Hvis han ikke har rent mel i posen, tror jeg nemlig desværre det er dig der hænger på gælden.

Sendt fra min HTC Desire med Tapatalk2
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

jgo

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 25
Sv: Købt bil med gæld i
« Svar #2 Dato: Juni 05, 2012, 10:18:43 am »
Det er bilen, der hænger på gælden så at sige.

Det vil sige, at hvis sælger, eller hvem der nu har den underliggende gæld til panthaver, ikke betaler, kan panthaver sælge din bil. Det er noget skidt.

Jeg ville sørge for at kontakte panthaver med det samme - hvem det er, fremgår af bilbogsattesten.

Mr.Sv

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 86
Sv: Købt bil med gæld i
« Svar #3 Dato: Juni 05, 2012, 12:48:30 pm »
Lånet blev tegnet da bilen var ny, og altså 6 år gammelt. Jeg kan ikke komme i kontakt med bank i dag, og jeg vil vente med at omregistrere til jeg har hørt fra banken som har pantebrevet. Sælger siger han har kvitering fra da han handlede at bilen er fri fra restgæld. Og vil sende den til mig. Det må jo være nok  ?? Jeg krydser fingre for lånet er slettet, da jeg allerede er ret glad for bilen  :-)
Sv1000N K6

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Sv: Sv: Købt bil med gæld i
« Svar #4 Dato: Juni 05, 2012, 09:16:26 pm »
Lånet blev tegnet da bilen var ny, og altså 6 år gammelt. Jeg kan ikke komme i kontakt med bank i dag, og jeg vil vente med at omregistrere til jeg har hørt fra banken som har pantebrevet. Sælger siger han har kvitering fra da han handlede at bilen er fri fra restgæld. Og vil sende den til mig. Det må jo være nok  ?? Jeg krydser fingre for lånet er slettet, da jeg allerede er ret glad for bilen  :-)
Nu er jeg lige helt vildt voksen og kedelig, men undersøg nu for guds skyld sådanne ting først inden i handler, du kan jo ende med at stå med katten i sækken, og han er i sin fulde ret til at stå ved byttehandlen, og ikke lade den gå retur hvis det viser sig at der er kæmpe gæld i den.

Hvilke biler har i byttet?

Sendt fra min HTC Desire med Tapatalk2
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Købt bil med gæld i
« Svar #5 Dato: Juni 05, 2012, 10:43:31 pm »
Alt på skrift - alt på skrift!!
Mundtlige aftaler er bindende, men MEGET svære at bevise.

Du ender med lorten hvis ham du byttede med er en idiot, og har byttet bil med dig uden at fortælle sandheden. Han kan jo bare fortælle politiet at han havde fortalt dig det, og at I har aftalt at du overtager gælden som en del af byttehandlen. Og du kan jo godt have vældig svært ved at modbevise dette....



Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Mr.Sv

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 86
Sv: Købt bil med gæld i
« Svar #6 Dato: Juni 06, 2012, 01:39:20 pm »
Så er det undersøgt. Gælden er væk, de har bare ikke slettet pantebrevet endnu. Jeg får sendt en kontrakt hvor han skriver under på der ikke er gæld i den. Så må jeg gå ud fra det er ok. Jeg omreg. ikke bil før jeg har det på skrift
Sv1000N K6

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Sv: Købt bil med gæld i
« Svar #7 Dato: Juni 07, 2012, 07:03:51 am »
Så er det undersøgt. Gælden er væk, de har bare ikke slettet pantebrevet endnu. Jeg får sendt en kontrakt hvor han skriver under på der ikke er gæld i den. Så må jeg gå ud fra det er ok. Jeg omreg. ikke bil før jeg har det på skrift
Voksen og kedelig her. Medmindre sælger er professionel bilhandler er det fuldstændigt ligegyldigt hvad han siger mht. gæld i bilen. Det der gælder er pantebrevsregisteret (bilbogen), så se at få det pantebrev fjernet i en fart. Om du omregistrerer bilen eller ej betyder ikke det store i den sammenhæng.

Hvis pantebrevet ikke bliver fjernet, vil kreditor med fogedens hjælp kunne hente og sælge bilen for at inddrive gælden, uanset hvad sælger har lovet dig.

Og til alle andre: Der er EN ENESTE REGEL NÅR MAN HANDLER KØRETØJER: RING TIL BILBOGEN I ÅRHUS PÅ 70221800 INDEN DU KØBER ET KØRETØJ! INDEN!!!

Edit: Jeg tror lige jeg glemte et uddybende spørgsmål: Er det hans bank (dem der har pant i bilen) der fortæller dig at gælden er væk, eller er det sælger? Det eneste tidspunkt du har brug for at tale med sælger nu, er hvis du skal ud og hente dine penge igen - du kan ikke bruge hans løfter til noget som helst. Overhovedet. På nogen måde. I noget tænkeligt tilfælde. Uden undtagelser. What. So. Ever.
« Senest Redigeret: Juni 07, 2012, 01:14:45 pm af Ronni »
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Købt bil med gæld i
« Svar #8 Dato: Juni 07, 2012, 11:34:56 am »
EN ENESTE REGEL NÅR MAN HANDLER KØRETØJER: RING TIL BILBOGEN I ÅRHUS PÅ 70221800 INDEN DU KØBER ET KØRETØJ! INDEN!!!

Eller brug:

https://www.tinglysning.dk/tinglysning/welcome.xhtml

... Det er nemmere :-)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Sv: Købt bil med gæld i
« Svar #9 Dato: Juni 07, 2012, 01:16:03 pm »
EN ENESTE REGEL NÅR MAN HANDLER KØRETØJER: RING TIL BILBOGEN I ÅRHUS PÅ 70221800 INDEN DU KØBER ET KØRETØJ! INDEN!!!

Eller brug:

https://www.tinglysning.dk/tinglysning/welcome.xhtml

... Det er nemmere :-)
Jeps, gudskelov at det er blevet digitalt nu! Jeg har været ude for at banken sendte pantebrevet til bilbogen for at få et pant aflyst. Bilbogen smed prompte pantebrevet væk, og da man ikke kan afmelde gæld uden det originale pantebrev, ja så kunne hverken banken eller jeg få afmeldt gælden. Ikke så fedt når man står og skal sælge en bil...
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury