Forfatter Emne: Nyt batteri  (Læst 2211 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Nyt batteri
« Dato: Maj 08, 2012, 12:49:42 pm »
Hej riders :-)

Til min store frygt var batteriet klappet helt sammen i løbet af vinteren, på trods af periodisk ladning. Grundet andre aftaler var thansen den eneste forhandler jeg kunne nå frem til. Han solgte mig et 12Ah 13cm højt batteri men det var for højt til min sv650sa (abs), selvom de påstår at det er rigtigt. Jeg fik dem dog til at tage det igen og give mig det andet til en uden abs som kun var 10.5cm højt (lavere end originalt) på kun 7Ah. Er det stort nok til vores tunge 2 cylindre stampere?? Tror der står 14Ah på det gamle defekte.
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

soldier

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 266
Sv: Nyt batteri
« Svar #1 Dato: Maj 08, 2012, 01:04:57 pm »
Jeg ville bestemt ikke være tilfreds med så lille batteri på. Jo mere overskud jo bedre. Hvis jeg kunne finde et med mere end de 9AH jeg har til rådighed med samme dimensioner ville jeg fyre det på.

Prøv at tænke i batteriboremaskiner... En med 7 Amperetimer i forhold til en på 18 Amperetimer? Hvad ville du så vælge?

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Nyt batteri
« Svar #2 Dato: Maj 08, 2012, 01:30:59 pm »
Jeg har lige købt nyt batteri til min sv 1000 i T-Hansen, og det spiller bare. Så det andet der lyder da mærkeligt.
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Nyt batteri
« Svar #3 Dato: Maj 08, 2012, 02:07:31 pm »
Jeg ville bestemt ikke være tilfreds med så lille batteri på. Jo mere overskud jo bedre. Hvis jeg kunne finde et med mere end de 9AH jeg har til rådighed med samme dimensioner ville jeg fyre det på.

Prøv at tænke i batteriboremaskiner... En med 7 Amperetimer i forhold til en på 18 Amperetimer? Hvad ville du så vælge?
Det kan ikke helt sammenlignes.. Lige så snart motoren er sparket igang levere den jo det meste af strømmen.

Kiggede lige lidt grundigere på det mindre batteri fra thansen, og der står sågar 6Ah på, men 7A i modelnavnet.

For at være specifik så er det disse batterier jeg har haft fat i:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=6931597407&n=-1329773872&pn=-1329773870 Det der efter beskrivelsen skulle passe på min men ikke gør.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=6931597407&n=-1329773872&pn=-1329773871 Det som jeg har fået mig byttet til, men som er ret lille?

Størrelsesmæssigt så ligger de på hver side af det originale jeg har haft på, i højden. Dvs at det lille er lavere, og det store er højere. Sælgeren/bestyreren påstod temmelig hårdnakket at det 13cm høje passer på en cykel med ABS, selvom at jeg sagde at der overhovedet ikke var plads på min. Indkøberen han ringede til sagde det samme..
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Nyt batteri
« Svar #4 Dato: Maj 08, 2012, 03:36:44 pm »
Ifølge videoen her er det et YT12A-BS der sidder på en SV med ABS, og det har dimensionerne 150mm x 87mm x 105mm.

Ballistic Battery Install SV650 ABS

Hjælper det noget?
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

soldier

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 266
Sv: Nyt batteri
« Svar #5 Dato: Maj 08, 2012, 05:17:13 pm »
Magter ikke det her Quote system...
« Senest Redigeret: Maj 08, 2012, 05:19:05 pm af soldier »

Morten1970

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
  • Forskellen på drenge & mænd - prisen på deres gear
Sv: Nyt batteri
« Svar #6 Dato: Maj 08, 2012, 06:18:29 pm »
Jeg havde sidste år samme problem... TH udleverede et forkert batteri (det stod på pc'eren at det var det) men det stod heldigvis på bon'en SV650 K7.... Så de endte med at give mig et andet.

Vi fandt et der passede præcis på målene og samme Ah som originalt - tror det i deres system stod til en Yamaha .....?? Det var et "gel" batteri, og har fungeret upåklageligt..
SV650SA K7, Devil Carbon, lille nr. plade holder
Fuldkåbe, Hugger, Egosæde, LED blink

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Nyt batteri
« Svar #7 Dato: Maj 08, 2012, 07:36:26 pm »
Ifølge videoen her er det et YT12A-BS der sidder på en SV med ABS, og det har dimensionerne 150mm x 87mm x 105mm.

Hjælper det noget?
Jo det er vist også det batteri der er klappet. Sidder i Odense og mc'en står på falster til jeg har fundet det rigtige batteri jeg kan tage med derned. Det batteri jeg har fået byttet mig til idag, er højst sandsynligt noget lavere end 105mm for det mener jeg også jeg målte det gamle til.

Er lidt træt af Thansen, så render nok bare derud og ser om jeg kan få pengene retur. Han tog det gamle retur selvom der var hældt syre på og hverken havde kasse eller noget med, så den ros skal de have!  :thumbsup: Så må biltema stille mine batteri behov, og så tager jeg en tommelstok med for at være sikker! :)
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Nyt batteri
« Svar #8 Dato: Maj 13, 2012, 06:33:43 pm »
En hurtig update:

Fik byttet det forkerte 6Ah batteri til det rigtige 8Ah batteri der er 105mm i højden.. Chefen havde givet mig det forkerte batteri  :innocent: :whatever:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7