Forfatter Emne: Tændings/motor problemer???  (Læst 1878 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Tændings/motor problemer???
« Dato: Maj 11, 2012, 08:49:07 am »
Jeg gik i stå på grislingen den anden dag, og jeg tænkte wtf. Det gør jeg sq aldrig. Mens jeg kørte og grinte lidt af det skete det sq igen, og jeg blev meget opmærksom på motoren. Kort tid efter brokker den sig også ved højere hastighed(60km/t). Det føles som om motoren kørte on omgamg uden at forbrænde benzinen, og det har sikkert været det samme der gjorde jeg gik i stå. Jeg mærkede ikke mere til det de efterfølgende dage, men nu var det der igen igår. Hvad kan det være? Lige inden det skete havde jeg smidt en SV1000 snorkel i luftfilterkassen og det regnede en del da jeg kørte. Tænker det måske har været lidt vand, der muligvis har haft nemmere ved at komme ind med den større snorkel? Hvad mener i det er?
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

LilleBenno

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 132
  • Vildere!
Tændings/motor problemer???
« Svar #1 Dato: Maj 11, 2012, 09:13:12 am »
Lidt fugt omkring tændrørshætterne måske? Luftfilterkassen sidder under tanken så den burde ikke sluge mere vand fordi der er en større snorkel på.
Jeg kører uden låg på kassen på mit svin, og har aldrig haft et problem i regnvejr.
SuperVeloce Mille Nudo

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Tændings/motor problemer???
« Svar #2 Dato: Maj 11, 2012, 10:51:56 am »
Zouk BURDE ha fikset problemet med vand i forreste tændrør, men det kan da være du har været uheldig alligevel. Kontroller at der sidder en gummiflap imellem køler og topstykke. Den skal forhindre at vandet kommer fra forhjul til tændrør. Du kan evt splitte tændrørskabel og -hætte ad og give det en omgang fugtfortrænger og vaseline når du samler det igen.


Jeg har lavet en McGyver med strips og plast fra noget byggerod på Lillebælt rasteplads efter et par kilometers kørsel på kun én cylinder. Det virkede, men hold k*ft jeg var tosset!
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Tændings/motor problemer???
« Svar #3 Dato: Maj 13, 2012, 06:09:37 pm »
Lidt fugt omkring tændrørshætterne måske? Luftfilterkassen sidder under tanken så den burde ikke sluge mere vand fordi der er en større snorkel på.
Jeg kører uden låg på kassen på mit svin, og har aldrig haft et problem i regnvejr.
Jeg kigger på tændhætterne så. Så er det nok ikke snorklens skyld, men det troede jeg heller ikke helt.

Zouk BURDE ha fikset problemet med vand i forreste tændrør, men det kan da være du har været uheldig alligevel. Kontroller at der sidder en gummiflap imellem køler og topstykke. Den skal forhindre at vandet kommer fra forhjul til tændrør. Du kan evt splitte tændrørskabel og -hætte ad og give det en omgang fugtfortrænger og vaseline når du samler det igen.


Jeg har lavet en McGyver med strips og plast fra noget byggerod på Lillebælt rasteplads efter et par kilometers kørsel på kun én cylinder. Det virkede, men hold k*ft jeg var tosset!
Ja, jeg har gummiflappen. Men skal da have kigget på tændhætterne.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG